![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Naamelijk: Ik wens niet dat een klein deel van mijn belastingsgeld gebruikt wordt om religieuze verenigingen te steunen.
Als men dat vakje aankruist, verkleint dat proportioneel de fondsen die voor die doeleinden vrijgemaakt worden, bvb Vangruwele zijn vette pensioen.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 16 april 2011 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iedereen vind het blijkbaar normaal dat de Belgische staat opdraaid voor de kosten van particuliere verenigingen, die vaak ook onaanvaardbare standpunten verdedigen (homohaat, vrouwenhaat, mensen met een andere geloof als minderwaardig beschouwen, zijn al drie, maar slechts het topje van de ijsberg). Scheiding van kerk en staat? Zelfs geen linkie winkies die daar in geloven? Dit onland is echt ziekelijk aan 't worden.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 16 april 2011 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen vindt het blijkbaar ook normaal dat de banken "gered" moeten worden en dat landen gebombardeerd moeten worden.
Welkom in Vlaenderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, want in een onafhankelijk Vlaanderen zouden de subsidies voor de religies natuurlijk onmiddellijk afgeschaft worden en zouden de burgers geen miljarden moeten steken in de banken. Je ziet dat ook bij de zaken die al bij de gewesten en de gemeenschappen zitten: daar loopt alles perfect. Onze gladde Vlaamse wegen, ons fantastische Vlaams onderwijs, noem maar op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik wil ook een nieuw vakje: nl: een vakje waarin ik aanduid hoeveel van mijn belastingen naar Vlaanderen moet gaan ipv naar de federale staatskas!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Twee grote verschillen: Bijna niemand gaat naar de Kerk, bijna iedereen heeft een bankrekening. Ten tweede: zonder priesters stort onze economie niet ineen (behalve die van kinderpsychiaters misschien).
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat de wegen betreft - we hebben twee (voorlopig) uitzonderlijk harde winters gehad - dat heeft daar veel mee te maken; of is het de fout van de Vlaamse regering (of gewoon BDW) dat het zo hard gevroren heeft???? Wat het Vlaamse onderwijs betreft scoort Vlaanderen uitzonderlijk goed (en veel beter dan Wallonie, ondanks het feit dat ze daar massas geld naar hun leraars toegestopt hebben). We staan stevig in de top tien van de wereld, en enkel Finland doet het over het algemeen beter dan wij binnen Europa. Als dat falen is ....
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanaf 2014 of 2015 zal dat vakje toch overbodig zijn zoals de zaken er nu uit zien...
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laten we hopen !
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik wil ook geen belastingen betalen voor:
* openbaar vervoer * studiebeurzen * Sociale woningen * Werkloosheidsuitkeringen * Pensioen (tegen dat het mijn beurt is is het geld toch op) * Religie * alle mogelijke "sociale tegemoetkomingen" (ik kan er toch niet van genieten) * Een leger politici * Amb(etan)tenaren Hmmm...hoe mooi zou het zijn.... ![]()