![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]()
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enige commentaar van uw kant beste topicstarter?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Dat kan goed zijn. Maar dat praat hun daden nog steeds niet goed.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 17 april 2011 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wat deed die politiewagen in feite in hun straat op dat uur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Trein tussen Oostende en Eupen beschoten.
Dat vind ik dan nog ietske erger eigenlijk... Ik bedoel ... dat een politiewagen provocerend is en daarom op reactie kan rekenen is één zaak. Maar een trein die door een landschap cruiset? Waarbij langs het traject Eupen tot Leuven m.u.v. in de steden voornl. landschappen zijn is ook al zodanig provocerend dat men maar begint te schieten waardoor men onschuldige passagiers kan raken??? Wtf??
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 april 2011 om 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Ze hielden een bus tegen... ze bekogelden een politievoertuig met stenen, ze schopten er tegen.. Ach ja die ouders hebben vaak "niets" te zeggen aan zulke kinderen..
Dat noem ik geen puberteit meer maar rechtuit crimineel gedrag. Moet maar eens tijd worden dat we stoppen met kinderen te beschermen en terug opvoeden. Met scherp schieten zou hier meer dan toegelaten zijn wat mij betreft. Als we ons toch niet als verlichte en ontwikkelde mens kunnen gedragen dan maar de ijzeren vuist en gedaan met het fluwelen handschoentje!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toen ik zo oud was lag ik in bed op dat uur, anders wat kot te klein als ik op straat was geweest. Kwestie van opvoeding. ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Al zoveel jaren loopt het uit de hand met dat straatuitschot, geen enkele vorm van opvoeding buiten het zoveelste rapnummertje dat ze "graaf" vinden ... En wat doen ze eraan ??? Ze maken er een speelpleintje bij of zetten ergens wat nieuwe speeltuintjes ... ![]() Sleur die ouders bij hun nekvel mee door de straten om ne keer te gaan zien wat hunne jeugd uitspookt, mss helpt het wel als ze achter hun sattelietontvangertje uitkomen en inzien dat er wel degelijk een reden is waarom vreemdelingen scheef bekeken worden ... ![]() En als ze der dan niets mee inzitten wat hun uitschot uitspookt , doei... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie je het gebeuren? Twee flikken in die combi die van angst aan het wenen zijn.
Volwassenen die getraind zijn in zulke zaken en die zwaar bewapend zijn en die daar ruimschoots voor betaald worden, en het enige dat ze kunnen bedenken is gaan lopen. In Brussel gebruikten ze Kalashnikofs om de flikken van de straat te schieten, in Antwerpen volstaat het om eens tegen de combi te schoppen en ze gaan lopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en waarom had het stad die stenen niet opgeruimd vooraleer die stenen iemand zouden verleiden om ermee te gooien ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Het leukste van al is nog het soort volk dat bij dit soort incidenten begint te kwelen over een harde aanpak, meer blauw op straat en haast staan te kwijlen bij de gedachte van agenten die op die jongens met scherp schieten. En zichzelf dan nog beschaafd en verlicht voelen ook. Kostelijk gewoon.
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als men het zover in een maatschappij niet laat komen moeten we niet kwelen en kwijlen over de gedachte met scherp te schieten
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ja, jij doet tenminste iets hé. Als iedereen nu eens zijn steentje zou bijdragen en de verzuurde ging uithangen op het internet, dan waren alle problemen al lang de wereld uit. Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Ik heb ooit nog een voorbijrijdende combi van de rijkswacht bekogeld met sneeuwballen. Mannen konder er niet mee lachen maar ze hebben mij als vluchtende vandaal niet kunnen pakken. Helaas kenden ze mij al van vorig krimineel gedrag.
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb als kind ook kattekwaad uitgehaald en ook frank geweest maar wij waren niet zo ontspoort als men nu is. Ouders hebben schrik van hun kinderen en laten alles maar oogluikend toe, ze werken het gedrag vaak in de hand zelf. Wat dat betreft ook niet te verwonderen want de volwassenen zelf geven allerminst een goed voorbeeld. Iedereen loopt overspannen rond, vol van nijd, afgunst en angst van elkaar... Ik heb al meer dan nagedacht over oplossingen en ken ze maar de rest blijkbaar niet. Uiteraard wens ik liever niet dat zulke extreme maatregelen nodig zouden moeten zijn maar zonder zie ik de meesten niet veranderen in hun manier van handelen en denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het eerste wat ik mijn kinderen leerde toen ze sneeuwballen maakten, was dat het nooit een ijsbal mocht worden. Zij hebben het ook nooit gedaan. eenmaal die basisregel van sneeuwballen maken onder de knie, is het gewoon kattekwaad om er eens een auto mee te bekogelen. Echter, blijkbaar zijn er nu hordes mensen met kinderen binnengedrongen in onze streken, die nooit geleerd hebben hoe je een sneeuwbal moet maken. En d�*t is levensgevaarlijk! zie je de kleine nuance? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen was 't oorlog in Korea? Laatst gewijzigd door filosoof : 18 april 2011 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Tja, in hun woestijnen ligt doorgaans geen sneeuw, maar wél stenen. Heel veel stenen. Vandaar dan ook dat ze stenigen tot volkssport hebben verheven daar. Omdat wij géén stenen hebben, maar dan wel weer sneeuw, maken die geïmporteerde straatterroristjes van de nood een deugd, en van sneeuw ijsballen. Die lijken tenminste qua hardheid nog het meest op stenen, en aldus kunnen ze lustig doorgaan met een stukje interculturele uitwisseling naar de mensen toe, zeg maar. Dat schijnt namelijk bijzonder verrijkend te zijn, en bovendien: ies koeltoer.
|
![]() |
![]() |