Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2011, 15:42   #1
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard De volgende generatie !

250 sufs al met een platte band in Antwerpen

Ik vind dit wel een fijne actie. Er wordt niets beschadigd. En ik kan me vinden in het doel. Maak de hele (binnen)stad autovrij.
Enkel de reactie van de politie begrijp ik van geen kanten. Als je een gestolen fiets gaat aangeven wordt er gezucht. Gelijk wat dat je gaat aangeven eigenlijk halen ze de schouders op. En nu willen ze dat iedereen die met een platte band zit aangifte gaat doen voor dat niemendalletje. En ze gaan op zoek naar de daders. Ze hebben net de daders in handen gekregen. Belgische grondwet artikel 22bis overtreden.
Zeg nu zelf, na de frietrevolutie is deze actie toch een verademing.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 16:29   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht

Ik vind dit wel een fijne actie. Er wordt niets beschadigd. En ik kan me vinden in het doel. Maak de hele (binnen)stad autovrij.
Enkel de reactie van de politie begrijp ik van geen kanten. Als je een gestolen fiets gaat aangeven wordt er gezucht. Gelijk wat dat je gaat aangeven eigenlijk halen ze de schouders op. En nu willen ze dat iedereen die met een platte band zit aangifte gaat doen voor dat niemendalletje. En ze gaan op zoek naar de daders. Ze hebben net de daders in handen gekregen. Belgische grondwet artikel 22bis overtreden.
Binnenkort omgekeerd... alle fietsenbanden platgezet, en zorgen dat er een tekort is aan fietspompen.

Kunnen de fietsers rustig te voet gaan met de fiets aan de hand, de CO2 van de SUV´s wordt daardoor wat gecompenseerd.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2011 om 16:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 16:33   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er wordt wel degelijk iets beschadigd.....een band stoppen of gewoon doen oppompen gebeurt niet gratis,en als er meerdere banden plat zijn is de auto immobiel en komen er waarschijnlijk afsleep- of interventiekosten bij voor de eigenaar.Verder staat het voertuig hierdoor waarschijnlijk te lang op een parkeerplaats en komt daar dus nog een parkeerboete bij....
De politie kan en moet niet anders dan deze gevallen als beschadigen van andermans eigendom beschouwen...

Maar inderdaad,de PEST van het fietsdieven wordt niet voldoende aangepakt,temeer daar meer en meer fietsen reeds degelijk van een chassisnummer voorzien zijn.....
Iemand die zijn fiets kwijt is,is er op dat moment even erg aan toe als iemand die zijn voituur niet kan gebruiken...

Laatst gewijzigd door kelt : 25 april 2011 om 16:34.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 16:40   #4
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Mensen moeten met hun fikken van andermans eigendom afblijven. Geen uitzonderingen. Ook niet voor langharig werkschuw tuig.
Oud 25 april 2011, 16:45   #5
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er wordt wel degelijk iets beschadigd.....een band stoppen of gewoon doen oppompen gebeurt niet gratis,en als er meerdere banden plat zijn is de auto immobiel en komen er waarschijnlijk afsleep- of interventiekosten bij voor de eigenaar.Verder staat het voertuig hierdoor waarschijnlijk te lang op een parkeerplaats en komt daar dus nog een parkeerboete bij....
De politie kan en moet niet anders dan deze gevallen als beschadigen van andermans eigendom beschouwen...

Maar inderdaad,de PEST van het fietsdieven wordt niet voldoende aangepakt,temeer daar meer en meer fietsen reeds degelijk van een chassisnummer voorzien zijn.....
Iemand die zijn fiets kwijt is,is er op dat moment even erg aan toe als iemand die zijn voituur niet kan gebruiken...
Ze hebben steeds maar 1 band plat gezet. ( dus je kan je band vervangen en naar een benzinepomp rijden waar je hem gratis kan oppompen) En anders als je daar te lui voor bent of er niet opkomt vraag je eens rond bij de buren , er zal altijd wel iemand nog een voetpomp hebben. Als je voor zo iets naar vtb vab of touring moet bellen snap ik niet hoe je het geld verdient om zo'n suf te kunnen betalen. Er is niets beschadigt aan die wagens.

ps voor alle duidelijkheid ik lag vannacht gewoon in mijn bed
Oud 25 april 2011, 16:48   #6
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Mensen moeten met hun fikken van andermans eigendom afblijven. Geen uitzonderingen. Ook niet voor langharig werkschuw tuig.
Maak er maar weer een karikatuur van. Volgens mij gaat het om hard studerende goed menende jonge mensen met een gezonde visie voor de toekomst. Ik zou zo slim en vriendelijk niet zijn geweest in mijn jonge jaren en een mes gebruikt hebben.
Oud 25 april 2011, 16:53   #7
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Maak er maar weer een karikatuur van. Volgens mij gaat het om hard studerende goed menende jonge mensen met een gezonde visie voor de toekomst. Ik zou zo slim en vriendelijk niet zijn geweest in mijn jonge jaren en een mes gebruikt hebben.
Ik zou ook niet zo vriendelijk geweest zijn als ik een van die hippies bij mijn wagen betrapt had. Die had 6 maand door een rietje kunnen eten.
Oud 25 april 2011, 16:54   #8
Dajjal
Minister

Standaard

By the way... Ik vind andermans eigendom vandaliseren nu niet meteen een gezonde visie voor de toekomst.
Oud 25 april 2011, 16:58   #9
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Wat is daar nu vandaliseren aan ? Mijn lichaam wordt een pak meer gevandaliseerd door zij die met die sufs rondrijden.
Oud 25 april 2011, 17:02   #10
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is daar nu vandaliseren aan ? Mijn lichaam wordt een pak meer gevandaliseerd door zij die met die sufs rondrijden.
Ook door mensen die scheten laten of hippies die een onwelvoeglijke lichaamsgeur verspreiden. Maar die zie ik je niet vandaliseren.

De moderne SUV's stoten trouwens veel minder CO2 en schadelijke stoffen uit dan een rammelkar van pakweg 8 jaar oud, waar je groene vriendjes zo graag mee rondtuffen, en zelfs op bezoek bij de koning gaan !
Oud 25 april 2011, 17:51   #11
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Wel een grappige actie.
Vindt het vooral raar dat men spreekt over vandalisme:

Citaat:
Vandalisme is het moedwillig beschadigen of vernietigen van objecten die iemand anders toebehoren.
Ik vraag me af hoe men dat gaat hardmaken. Er is immers niets beschadigd of vernietigd.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 18:06   #12
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wel een grappige actie.
Vindt het vooral raar dat men spreekt over vandalisme:

Ik vraag me af hoe men dat gaat hardmaken. Er is immers niets beschadigd of vernietigd.
Een band (en vooral SUV banden met hoge bandwanden) die helemaal plat gezet wordt met het volledige gewicht van de wagen er op is beschadigd en krijgt nooit meer de structurele integriteit van een nieuwe band. Het is niet zoals een platte band bij een fiets.

Hier word dus wel degelijk vandalisme gepleegd.

Ik kom straks in je pintje zeiken. Het ziet er nog steeds hetzelfde uit, dus heb ik niets misdaan, correct ?
Oud 25 april 2011, 18:32   #13
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Geniale actie.
Reacties van figuren als Dajjal bewijzen echter dat er nog veel werk aan de winkel is. Die komen, zoals verwacht, niet veel verder dan wat gemekker over eigendom. De horizon van de kleinburger reikt niet verder dan zijn voortuin en statussymbolen zoals een SUV, zo blijkt wederom.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 19:28   #14
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Belachelijke actie die, net als alle soortgelijke acties, absoluut zero resultaat zal opleveren.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 19:45   #15
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor alle getroffen voertuigen VAB laten langs komen en de banden opnieuw op spanning laten brengen, om nadien de volledige kost te verhalen op de daders. Als het dan toch zo'n fijne actie is, dan zullen ze dat ook met plezier betalen, niet?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 19:47   #16
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Voor alle getroffen voertuigen VAB laten langs komen en de banden opnieuw op spanning laten brengen, om nadien de volledige kost te verhalen op de daders. Als het dan toch zo'n fijne actie is, dan zullen ze dat ook met plezier betalen, niet?
Dit gaat om hogere dingen. Laat het gemekker betreffende overlast en de geldbuidel even achterwege, wil je?
Oud 25 april 2011, 19:49   #17
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Dit gaat om hogere dingen. Laat het gemekker betreffende overlast en de geldbuidel even achterwege, wil je?
Euh, waarom zou ik? Omdat jij dat wil?

Als het werkelijk zo'n geniale en fijne actie is, dan zullen de daders met plezier die kost betalen, niet?
Dit gaat over niks hoger; moest dat werkelijk het geval zijn, dan hadden ze andere doelwitten uitgekozen.
Oud 25 april 2011, 20:01   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Geniale actie.
Reacties van figuren als Dajjal bewijzen echter dat er nog veel werk aan de winkel is. Die komen, zoals verwacht, niet veel verder dan wat gemekker over eigendom.
Dajjal heeft wel een punt dat algemeen "SUV´s" saboteren wegens milieuredenen belachelijk dom is (moest je dat negeren). Die "nieuwe generatie" heeft dus echt geen benul van Europese emissienormen.

Citaat:
De horizon van de kleinburger reikt niet verder dan zijn voortuin en statussymbolen zoals een SUV, zo blijkt wederom.
Een SUV een statussymbool noemen dat is pas (bekrompen) kleinburgerlijkheid.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2011 om 20:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 20:06   #19
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dajjal heeft wel een punt dat algemeen "SUV´s" saboteren wegens milieuredenen belachelijk dom is (moest je dat negeren). Die "nieuwe generatie" heeft dus echt geen benul van Europese emissienormen.

Een SUV een statussymbool noemen dat is pas kleinburgerlijkheid.
Niet alleen dat, het toont ook aan wat de werkelijke "hogere" zaak is waar het hen hier om draait. Milieu my ass
Oud 25 april 2011, 20:06   #20
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Een SUV een statussymbool noemen dat is pas kleinburgerlijkheid.
Dat het geen constructieve actie is weet ik ook wel. Dat sommigen eens daadwerkelijk tonen dat ze SUV's niet tolereren vind ik daarentegen wel leuk.

Wat is een SUV in Vlaanderen dan anders buiten een statussymbool? Waarom heb je in hemelsnaam een terreinwagen nodig in éen van de meest verstedelijkte gebieden ter wereld?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be