![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister-President
|
DAMME - In Oostkerke, een deelgemeente van Damme, werd donderdagavond een restauranthouder overvallen. De overvaller ging aan de haal met slechts 150 euro, nadat hij het servies naar zijn hoofd geslingerd kreeg.
Van overvallers hadden ze tot nu toe in het polderdorp Oostkerke wellicht nog nooit gehoord. Toch kreeg restauranthouder Rik Seys van het gekende restaurant Vierschaere een wapen tegen zijn hoofd, nadat een man kort na sluitingstijd de zaak was binnengekomen. De dader eiste onmiddellijk geld. 'Ik vermoed dat hij al een tijdje in de buurt was, want mijn laatste klanten waren nog maar pas vertrokken uit de zaak. Maar hij had pech: mijn zus Murielle had even voordien de kassa geledigd. Ik kon hem dus niet meteen geld meegeven. Toen heb ik hem maar een klein potje meegegeven, waarin voor 150 euro kleingeld en fooien stak.' Maar daar stelde de dader zich niet tevreden mee. Hij bleef maar geld eisen. 'En toen is mijn zus beginnen te roepen, in de hoop dat een van de hotelgasten het zou horen. Intussen begon ik te gooien met alles wat ik vond. Ik stond net aan de ontbijthoek, waar ik borden en wat suikerpotten nam. Ik mikte naar hem, maar dat is niet gelukt.' De dader vluchtte naar buiten en reed met zijn wagen weg. Maar nog was hij niet veilig voor het servies van Seys. 'Ik ben de wagen achterna gelopen en heb nog met borden gegooid naar zijn autoruiten.' De politie zal een robotfoto maken op basis van de beschrijvingen van de dader. http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GDT39A0L2 Ja, steeds meer wordt men scherper in reacties bij overval en durft men weerstand bieden. We laten ons nie meer doen, se. Maar lees ik goed, een vlaams restaurant... ik zou eerder denken dat zoiets bij de Griek zou gebeuren....
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zich moeten verweren met borden en soeptassen, en dan verschieten als zo iemand doodgeschoten wordt.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja. Een overval in een godvergeten gat. Wat hebben we vandaag geleerd ? Dat je nergens veilig bent ?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je bent al jaren nergens meer veilig.
En dat is niet alleen een gevoel hoor.
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Minister
|
Wie heeft het nu over woning verlaten?
Ik heb gewoon een ploertendoder grijpklaar achter de huisdeur hangen. Ik kan het echt niet helpen dat mij dat een veilig gevoel geeft. Laatst gewijzigd door Mahalingam : 26 april 2011 om 19:02. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, alleen als je veilig wil zijn.
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vrouwen voelen zich veilig met een deegrol. Ik heb daar nooit iet of wat op tegen gehad. |
|
|
|
|