![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister
|
Vanwaar dit buitensporig bedrag ? Wat houdt deze activering dan in dat ze zoveel moet kosten ?
Is dat voor elk brief + uitnodiging en verkeerde vacature bij de VDAB die ze je opsturen ? Of zijn het hun nutteloze gratis opleidingen naar een zogezegd knelpuntberoep die zoveel kosten ? De trend is weer gezet in de media. Lekker werklozen bashen. Simpel voorbeeldje: hoe gaat de VDAB een vrouw van 50 jaar, met een gewicht van 150kg en zonder tanden aan een job helpen ? Sollicitatietraining en vacatures zoeken helpen in zo een geval niet. Moet de overheid zulke mensen geen medische begeleiding geven zodat ze met gelijke kansen op de arbeidsmarkt kunnen starten ? Een voetballer komt ook niet gekwetst aan de aftrap. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...449-euro.dhtml |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Minister
|
7 op de 10 loontrekkenden heeft al een sociale lastenverlaging, waarom een langdurige werkloze met sociale lastenverlaging nog aannemen ?
Jup, langdurig werklozen mogen nu gratis gaan stages doen. http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...46281-3136.art Hoe ziek is dit landje niet ? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoeveel kost de opleiding van een jong meisje, dat 'kinderverzorging' studeert, en dus in het knelpuntenberoep van de kinderopvang zal werk vinden?
En hoeveel kost de opleiding (ik bedoel: om- of bijscholing tot kinderverzorgster) van een arbeidster van 40 jaar, die geen werk meer vindt in haar vroegere sector ? 't Eerste wordt zonder probleem betaald door de minister van onderwijs. Het tweede zou eveneens zonder probleem moeten betaald worden, door eenderwelke maar wel bevoegde minister. Of niet soms ? Hoeveel kost een jonge gast of meid, die eerst notenleer en dan een muziekinstrument volgt aan de muziekacademie, tijdens al die jaren dat zulks mogelijk is ? Idem voor de tekenacademie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Minister
|
Ik denk dat werkloosheid mede een mentaliteitsprobleem is.
Velen genieten van hun betaalde verlof en daar moet dringend wat aan gedaan worden. Meer voor de werkmens, minder voor de werkloze. Werken belonen, niet de werkloosheid. Op de dop zou ik +/- 1200 euro netto hebben. Ja sommige komen daar heel goed met rond. Zeker omdat ze meestal nog een partner hebben die ook eens geld binnen brengt. Als interimmer kan je dan nog eens zeggen: "foert, ik kuis mijn schup hier af, de nof af" en toch terugvallen op een uitkering. Die mogelijkheden vormen mee de mentaliteit van een werknemer. Moest de werkmens duizend euro netto meer verdienen dan een (volle) uitkering dan zou een mens zich meer gestimuleerd voelen. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zijt gij gezinshoofd en alleenverdiener ? (een van de hangmatproblemen daar beneden: ze durven al eens hun vrouwen in het zwart laten werken ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geld besparen = werklozen gerust laten doppen ???
Of bezie ik da weer anders??? |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Minister
|
Citaat:
Binnen twee maandjes weer lekker in de handjes wrijven. Rekening mooi aanvullen met vakantiegeld van ons beide. Toch vind ik dat wij er belachelijk veel voor moeten teruggeven. Als ze misschien het geld wat minder door ramen en deuren smijten voor een solidariteit waar we "fier" op moeten zijn, dan hadden wij misschien allemaal betere pensioenvoorziening. Maar daar mogen we ook nog eens 140 euro per maand voor afkletsen, om toch maar iets beters te hebben later. Ik vind dus dat het beleid rond werkloosheid niet stimulerend is om de werkzoekende aan het werk te zetten. Stimuleer dus de werkmens met massa's voordelen en pak daarvoor wat terug van de werkloze zijn/haar uitkering. Een pensioen, daar kijken we toch naar uit? Die beloning mogen we niet uitstellen door er jaren aan toe te voegen, noch het pensioen te verlagen in euro. Als ik de werkloze zijn uitkering betaal, mag hij toch mijn pensioensparen betalen? Ik vind ook dat men pas recht moet hebben op een uitkering als men minstens 2 jaar full time gewerkt heeft in BE. Of is de zakkat hier heilig? |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een van de parameters in het berekenen van de werklozensteun is het laatste inkomen. Het is dus zinloos om cijfers te vergelijken.
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Erg sociaal bent u niet, hé!
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarna krijgt iedereen (afhankelijk van sociale status - mensen ten laste en zo) hetzelfde.
|
|
|
|
#13 |
|
Minister
|
Men wilt in de media weer laten uitschijnen dat een werkloze zijn activering handen vol geld kost.
Wat is activering eigenlijk ? U moet tegelijk : Jonger zijn dan 50 jaar Reeds een bepaalde tijd volledig werkloos zijn Niet in hoge mate arbeidsongeschikt zijn Niet in actieve begeleiding zijn, of onlangs geweest zijn Niet meer in de eerste vergoedbaarheidsperiode zitten http://www.aclvb.be/werklozen/activering-zoekgedrag/ In de database opzoeken hoe lang iemand werkloos is en of hij momenteel een opleiding volgt kost dus 5449 euro op een jaar ? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Banneling
|
behalve de anciënniteit, twintig jaar gewerkt, dat brengt tot 25% procent meer dop op. Ik had zes maanden tekort daarvoor en vond geen andere job meer op mijn leeftijd, vijftig jaar.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik wil vooral dat de langdurige werklozen meer stimulatie vinden werk te vinden, anything! En dat doe je denk ik best door ze in de portemonnee te raken. Misschien moeten die ontslagen bakker of beenhouwer maar van vak veranderen als het echt niet anders kan, desnoods tijdelijk. Maar beter zou nog zijn dat deze een mooi pensioen kunnen krijgen d.m.v. vervroegd pensioen. Ze hebben er tenslotte voor gewerkt en voor afgedragen. En als er dan in de werkloosheidsuitkering her en der gesnoeid wordt, moet dit geen lastig parcours zijn. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
veel mensen mispakken zich aan het bedrag van het eerste jaar. De dop voor langdurig werklozen lig laag. Héél laag.
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 april 2011 om 20:23. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Minister-President
|
Nope want dat is uitgedeeld aan mensen die hier via familiehereniging zijn komen binnenwaaien.
|
|
|
#19 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vanaf het 2de jaar is dit nog maximum 793,78 euro bruto. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Minister
|
Citaat:
Nee nee, die tijd is voorbij. Beter minder uitkering voor de werkloze dan minder pensioen uitdelen waarvoor iemand 40+ jaar gewerkt heeft. Ik hoop echt dat onze sociale zekerheid in stukken stuikt. Ik hoop het echt. Onze medische zorg mag onaangeraakt blijven. |
|
|
|
|