Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2011, 19:12   #1
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard Waarom rukken de Ware Finnen in Europa op?

Er valt in de EU een opmars te constateren van Ware Finnen – ware Belgen, ware Vlamingen, ware Hollanders, ware Limburgers, ware BHV'ers, enfin, vult u maar in.

Wat is de reden daarvoor? Waarom ben ik geen Ware Fin? Nu ben ik al geen Fin. Maar stel dat ik naar Finland zou verhuizen, zou ik dan een Ware Fin kunnen worden? Ik vrees van niet.

Het noemen van verhuizen is niet helemaal uit de lucht gegrepen. Dat is volgens mij een van de belangrijkste oorzaken van de Ware-rage. Het aantal migraties neemt explosief toe. Nu ben ik ook al niet met mijn buurmeisje getrouwd, noch met eentje uit de buurt, maar met eentje uit een vreemd EU-land (geen Finse). Die migraties vormen onderdeel van de globalisering. Velen voelen zich daar onzeker bij. Oude waarden verdwijnen.

Als er verlies optreedt, valt er in zijn algemeenheid een bepaald patroon waar te nemen. Denk aan rouwverwerking. Eerst wordt het verlies niet erkend. Daarna moet de pijn worden geaccepteerd. Een aanpassen aan de nieuwe situatie volgt daarop. En eventueel komt daar nog een nieuwe rol voor het oude bij.

Met voorbeelden kan het wat duidelijker worden. Eerst ontkent men dat er niet meer alleen Finnen in Finland wonen, of Vlamingen in Vlaanderen of whatever. De vreemdelingen horen er niet thuis, moeten weg. Daarna zal met pijn in het hart de realisatie plaatsvinden dat de vreemdeling niet verdwijnt, maar blijvend onderdeel van het dagelijkse leven is. Vervolgens zal er acceptatie optreden van de aanwezigheid van de nieuwkomers en zullen er gewone alledaagse relaties mee worden aangegaan. Tenslotte wordt aan de oude gebruiken een nieuwe plaats gegeven, bvb in de folklore, zoals vendelzwaaien.

Grote delen van ons land, ons platte land zoals Brel het uitdrukte, komen nu pas in aanraking met de vreemdelingen - de steden waren uiteraard eerder. Voor Finland geldt dat nog sterker. Er zijn nauwelijks vreemden en de steden, op Helsinki na, verdienen de naam stad nauwelijks. In de ontmoeting met de nieuwkomers zitten de meesten nog in de eerste fase, die van de ontkenning. Om die ontkenning kracht bij te zetten, gezamenlijk te beleven, worden partijen als Ware Finnen gevormd.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 19:16   #2
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Ik woon naar 't schijnt België, maar ik ben nochtans geen ware Belg.
Je bent wat je wilt.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 19:39   #3
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

...en na �*l die fases, zal de laatste fase intreden!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 19:49   #4
Marxmannetje
Banneling

Standaard

En wat met de ware moslims?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 20:19   #5
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
En wat met de ware moslims?
Die zorgen tegenwoordig voor de revoluties.
Oud 29 april 2011, 07:28   #6
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Er valt in de EU een opmars te constateren van Ware Finnen – ware Belgen, ware Vlamingen, ware Hollanders, ware Limburgers, ware BHV'ers, enfin, vult u maar in.

Wat is de reden daarvoor? Waarom ben ik geen Ware Fin? Nu ben ik al geen Fin. Maar stel dat ik naar Finland zou verhuizen, zou ik dan een Ware Fin kunnen worden? Ik vrees van niet.

Het noemen van verhuizen is niet helemaal uit de lucht gegrepen. Dat is volgens mij een van de belangrijkste oorzaken van de Ware-rage. Het aantal migraties neemt explosief toe. Nu ben ik ook al niet met mijn buurmeisje getrouwd, noch met eentje uit de buurt, maar met eentje uit een vreemd EU-land (geen Finse). Die migraties vormen onderdeel van de globalisering. Velen voelen zich daar onzeker bij. Oude waarden verdwijnen.

Als er verlies optreedt, valt er in zijn algemeenheid een bepaald patroon waar te nemen. Denk aan rouwverwerking. Eerst wordt het verlies niet erkend. Daarna moet de pijn worden geaccepteerd. Een aanpassen aan de nieuwe situatie volgt daarop. En eventueel komt daar nog een nieuwe rol voor het oude bij.

Met voorbeelden kan het wat duidelijker worden. Eerst ontkent men dat er niet meer alleen Finnen in Finland wonen, of Vlamingen in Vlaanderen of whatever. De vreemdelingen horen er niet thuis, moeten weg. Daarna zal met pijn in het hart de realisatie plaatsvinden dat de vreemdeling niet verdwijnt, maar blijvend onderdeel van het dagelijkse leven is. Vervolgens zal er acceptatie optreden van de aanwezigheid van de nieuwkomers en zullen er gewone alledaagse relaties mee worden aangegaan. Tenslotte wordt aan de oude gebruiken een nieuwe plaats gegeven, bvb in de folklore, zoals vendelzwaaien.

Grote delen van ons land, ons platte land zoals Brel het uitdrukte, komen nu pas in aanraking met de vreemdelingen - de steden waren uiteraard eerder. Voor Finland geldt dat nog sterker. Er zijn nauwelijks vreemden en de steden, op Helsinki na, verdienen de naam stad nauwelijks. In de ontmoeting met de nieuwkomers zitten de meesten nog in de eerste fase, die van de ontkenning. Om die ontkenning kracht bij te zetten, gezamenlijk te beleven, worden partijen als Ware Finnen gevormd.

LOL
D�*t moet dan wel van twee kanten komen he? En als ik zie hoe onze live allochtoontjes zich hier gedragen en in Nederland en in Duitsland en Frankrijk en in Spanje en Denemarken en Groot brittanië en wss ook in Finland... tja.
Dan denk ik eerlijk gezegd dat Uw utopisch verhaaltje hier nog niet voor morgen is.

Ik denk dat we eerder een heel andere weg zullen uitgaan.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 14:15   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Misschien komen er steeds meer "ware Finnen" omdat steeds meer "Finnen" stilaan doorhebben dat het verhaaltje van de Globalisering zélf boerenbedrog is? Het neoliberalisme faalt op alle vlakken, de mythe van de kosmopolitische melting pot van de Global Village blijkt vooral voor de jet-set en de progressief babbelende yuppies weggelegd te zijn terwijl het gros van de bevolking wordt geconfronteerd met uiteengereten sociaal weefsel, afkalving van de welvaartstaat, uitholling van de democratie en het mogen betalen van de fratsen van die elite.

De hoofdbekommernis van elke sociale beweging zou vandaag moeten zijn:
- het inperken van de macht van €uropa
- het terugdraaien van de dereguleringen in de financiële markten
- het bestrijden van al de liberale vrije-wereldmarkt-nonsens
- een véél strenger migratiebeleid, niet zozeer gericht tegen individuele migranten maar wel tegen zij die de migratie organiseren (ik denk in de eerste plaats aan de bedrijfswereld die de import van goedkope werkkrachten aanmoedigt, maar ook de mensenhandel uiteraard)
- de stopzetting van alle 'ontwikkelingshulp' aan de derde wereld, parallel met de stopzetting van alle westerse militaire en politieke bemoeienissen daar.
- het opdoeken van de WTO, de NAVO, het IMF en de wereldbank en alle 'free trade' verdragen die nefast zijn voor de derde wereld.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 18:28   #8
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
LOL
D�*t moet dan wel van twee kanten komen he? En als ik zie hoe onze live allochtoontjes zich hier gedragen en in Nederland en in Duitsland en Frankrijk en in Spanje en Denemarken en Groot brittanië en wss ook in Finland... tja.
Dan denk ik eerlijk gezegd dat Uw utopisch verhaaltje hier nog niet voor morgen is.

Ik denk dat we eerder een heel andere weg zullen uitgaan.
De weg van Pelgrim zullen we zeker niet opgaan, terug in de tijd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De hoofdbekommernis van elke sociale beweging zou vandaag moeten zijn:
- het inperken van de macht van €uropa
- het terugdraaien van de dereguleringen in de financiële markten
- het bestrijden van al de liberale vrije-wereldmarkt-nonsens
- een véél strenger migratiebeleid, niet zozeer gericht tegen individuele migranten maar wel tegen zij die de migratie organiseren (ik denk in de eerste plaats aan de bedrijfswereld die de import van goedkope werkkrachten aanmoedigt, maar ook de mensenhandel uiteraard)
- de stopzetting van alle 'ontwikkelingshulp' aan de derde wereld, parallel met de stopzetting van alle westerse militaire en politieke bemoeienissen daar.
- het opdoeken van de WTO, de NAVO, het IMF en de wereldbank en alle 'free trade' verdragen die nefast zijn voor de derde wereld.
Oud 30 april 2011, 06:39   #9
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De weg van Pelgrim zullen we zeker niet opgaan, terug in de tijd.
Maar die van jou ook zeker niet, daartoe zijn de immigranten duidelijk niet bereidt.
Denk eens uit naar waar we dan wel gaan... En je zal idd je multiculturele gedachtengoed hier niet meer komen verkondigen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be