![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zag video's over de evt mogelijkheid om zout water
te gebruiken als brandstof. Hierbij wordt vooral de naam John Kanzius genoemd, die bezig was om kanker te bestrijden en radiogolven gebruikte om water te ontzouten, en al doende naam maakte als uitvinder van zout water als brandstof. Video's zoals: Water Fuel 1 of 4 2m FREE ENERGY - Salt Water Fuel 2.57m Is dat een goed perspectief, of niet? PS Reageren kan evt ook via: http://www.wetenschapsforum.nl/index...owtopic=139266 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hehe, die kwispel gebruikt hoog frequente radiogolven om een heel inefficiente electrolyse te verwezelijken in een proefbuisje met een oplossing van perfect proper water met zout. (zout water is gemakkelijker en een tikje efficienter om te electrolyseren)
In ideale omstandigheden gebruikt dit proces 2.6 Kw om genoeg waterstof af te splitsen om 1 kw te genereren in een brandstofcel. Niet echt een Eureka moment als je't mij vraagt.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet er nog bijvoegen, normaal is een waterstofvlam zeer ijl blauw of zelfs onzichtbaar.
Hier is ze duidelijk orange-rood achtig. Wat zeer normaal is, een deel van de waterstof verbrand zelfs onder water- want electrolyse geeft ook zuurstof vrij-, en de interactie van de vlam met het zout (natriumchloride dus) geeft die verkleurde vlam.
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 13 juni 2011 om 15:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige voordeel ik zie is dat er geen peperdure anode en kathode gebruikt worden.
![]() |
#6 |
|
![]() Is de apparatuur nodig voor het zenden van de radiogolven dan goedkoper?
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk niet, of men gaat inboeten op efficientie.
In alle geval, leuke goocheltruk, maar echt nuttig, goeie vraag. We zullen dat wel zien binnen 50 jaar.
![]() |
#8 |
|
![]() Wat me wat zorgen baart is hoe makkelijk mensen vallen voor zulke fratsen.
Wat natuurlijk de deur opent voor zulke mensen om anderen geld af te troggelen.
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() zucht, nog een verloren ziel die denkt de uitvinding van de eeuw gedaan te hebben.
|
![]() |
![]() |