![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zowel in Antwerpen als in Nederland zijn er deze week incidenten geweest met pibulls die een ander hondje hadden doodgebeten en daarna mensen verwonden.
Die pitbull uit Antwerpen is in beslag genomen en die in Nederland is door de politie doodgeschoten. Eerder viel een losgebroken pitbull schoolkinderen aan, gelukkig kon ook daar een politieman ingrijpen. Wordt het niet hoog tijd dat zulke monsters verboden worden? In NL zijn pitbulls, maar staffords niet. Door met stambomen te knoeien lopen er toch nog genoeg van k*tbeesten rond.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Baasjes laten afmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar zit ook iets in. Als men een hond normaal opvoedt, is de kans zeer klein dat hij in een moordmachine veranderd.
Ik ken genoeg lieve pittbuls en ze verbieden lost niets op. Dan gaan gekken wel een ander ras zoeken om agressief te maken. In principe kan dat men elke hond lukken, als het dier maar voldoende geterroriseerd wordt. Eigenlijk kan men dat gewoon alle honden afschaffen. Is het fair om die dieren te straffen voor het feit dat er onbekwame, onverantwoorde mensen rondlopen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat de auto berteft, daar ben ik het mee eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
De hond kan er toch niet aan doen dat zijn baasjes geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() De statistisch kwaadaardigste rassen verbieden helpt natuurlijk wel iets aan de ongevallenstatistieken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere hondenbezitter zou moeten verplicht worden om te minste met met zijn jonge hond(liefst van pup af aan)naar een hondenschool te gaan Ook is het zo dat in een hondenschool niet enkel de hond dingen geleerd wordt,in de eerste plaats moet de baas geleerd worden wat een hond is en hoe een hond natuurlijk reageert,mijn eerste lessen die ik gaf aan de hondenliefhebber was altijd zonder hond
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet best dat andere honden ook kunnen bijten en er vele bijtincidenten zijn waarbij geen pitbull betrokken is. Een kennis van mij heeft een American-bulldogg, hij gaat nooit met dat dier op stap zonder een stok om eventueel zijn bek te kunnen open breken. Toch blijf ik erbij alle pitbull-achtige en andere vechthonden verboden moeten worden.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Ze staan overal bekend als kindvriendelijke honden, iets wat men niet van elk ras kan zeggen. Ik heb twee honden, die er om bekend staan dat ze, volgens wat ik in de hondenschool vernomen heb, nog gruwelijker kunnen bijten. Een pittbul bijt zich vast en kan niet meer lossen. Als je tegenspartelt heb je een lap vlees uit je arm of been. Mijn honden kunnen wel uit zichzelf lossen en je op een andere plaats pakken, als ze willen. Daarnaast hebben ze het instinct om met hun kop te schudden, zodat ze het vlees van het bot kunnen rukken. Nu, ik denk dat alles relatief is. Ik zou geen hondenras verbieden, maar wel eigenaars op hun verantwoordelijkheden wijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De bepalende factor is, net zoals bij mensen' opvoeding... Geef een hond ieder dag rammel, en je krijgt wat je erin hebt geklopt... behandel hem als een hond, met vaste hand, verstand en liefde en je krijgt er zoveel van terug... maar er is een onzekere factor... het is en blijft een hond.. die met andere signalen werkt dan mensen... ook een hond kan signalen verkeerd begrijpen en daardoor verkeerd op handelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eigenaar heeft later een klacht bij de Post ingediend omdat ik voor eigen rechter zou hebben gespeeld. Sommige eigenaars stonden achter de ramen te lachen als je van angst een bepaald erf niet dorst te betreden. En zeg nou zelf, de meeste (dus niet allemaal) eigenaars van vechthonden zijn toch een bepaald slag mensen.
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Waarom zou je naar de hondenschool moeten gaan met elke hond. Ik ben zelf opgegroeid in een milieu met veel honden. Mijn grootvader was boswachter, waardoor er daar altijd wel een jachthond rondliep, in het weekend tijdens het jachtseizoen, dikwijls een tiental honden. Tijdens mijn kindertijd had ik altijd honden thuis. Ik ben erin geslaagd om een riesen schnauzer perfect op te voeden, wat toch geen makkelijk ras is, zonder hulp van de hondenschool. Misschien kunnen we wel ijveren voor een soort van hondenvergunning, m.a.w. je mag pas een hond houden wanneer je voor een examen slaagt.
Pittbulls zijn zeker niet de enige gevaarlijke honden. Bovendien vind ik ze niet echt agressief als je ze een normale opvoeding geeft. Door hun enorme bijtkracht kunnen ze natuurlijk wel brokken maken, maar het zijn niet de enige met een gigantische bijtkracht. Mijn schnauzer brak zonder moeite soepbenen tussen zijn tanden, dan moet je er niet aan denken wat met je handen zou gebeuren. Nochtans was het een vriendelijke hond, hoewel hij er afschrikwekkend uitzag. Denk maar aan de Rotweilers, op zich niet echt een agressieve hond, maar hij wordt wel dikwijls zo gemaakt. Met Rotweilers gebeuren dan ook elk jaar wel ongelukken, maar dat gebeurt zelfs met Labradors of Golden Retreivers. Enkel de baasjes zijn dikwijls niet geschikt om honden te houden. Meestal zijn het mensen die nog nooit een hond hebben gehad, die ook niet weten hoe die op te voeden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Moest je mijn hond een trap geven, vrees ik dat hij je levend verscheurd. Dat is nu het nadeel van een stad met veel allochtonen, die het niet op honden voorzien hebben, je moet er 1 hebben die van zich af kan bijten om zich tegen dat rucht te verdedigen. Als mijn hond een lamme sloef was, hadden ze hem al lang dood gestampt, die rotte rondhangjongeren. Die zijn veel gevaarlijker, want die vallen mensen aan, omdat ze mp3 spelers, geld, gsm's en ga zo verder willen. Een hond valt aan omdat hij zich bedreigt voelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() In 't leger heb ik ook leren luisteren maar dat is ondertussen over zelle....behalve naar mijn bazinnetje thuis..... Even on-topic. Het zal uiteraard ook wat in de gefokte eigenschappen van de dieren in kwestie liggen dat ze de kwalijke reputatie genieten agressief te zijn maar je moet eens kijken WIE zich dergelijke hond aanschaft. De correlatie eigenaar en type hond laat in dit geval weinig ruimte voor twijfel. Men stelt niet voor niets dat de hond en het baasje meestal goed op elkaar lijken...
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor om alle mensen af te maken...die hebben meer doden op hun geweten dan een paar hondjes!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |