![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft iedereen recht op vrijwillige arbeid? | |||
Volkomen juist én gewenst |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
volkomen onjuist en ongewenst |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
onvolkomen vraagstelling |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Arbeid kan alleen maar vrijwillig zijn. Dwz dat je je arbeid niet nodig hebt om te overleven.
Anders is het slavernij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Liever luilakkerij dus,
En dan zagen dat het weinig betaalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaan we weer voor het zoveelste topic met dezelfde zever. Nee, arbeid kan niet alleen vrijwwillig zijn en nee, dat heeft geen reet met slavernij te maken.
Als jij niet wil werken, dan is dat jouw zaak. Maar niet komen zagen voor een vervangingsinkomen, want wie niet WIL werken, verkwanselt wat mij betreft elk recht op een vervangingsinkomen. Die vervangingsinkomens zouden sowieso beperkt moeten worden in de tijd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ook als mensen in de onzalige omstandigheid verkeren dat ze noodgedwongen moeten werken voor hun brood, mag er geen verdere dwang op hen worden uitgeoefend noch van buitenaf opgelegd worden, ook niet als ze zelf liever met de krappe sociale voorzieningen verder doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij zou ons dankbaar moeten zijn voor de aandacht die wij hem hier geven: Dus: vertel het ons maar, eno, ook al heb je het al 100 maal gezegd. ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 augustus 2009 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga mijn holbewoner Ug weer eens bovenhalen.
Ug wil niet meer werken. Gaan jagen is te moeilijk. Verzamelen van knollen en wortels is vrouwenwerk. Het aanmaken van een vuur duurt te lang. dag 1, een vuurtje gaan vragen bij de buurman. Een mammoetsteak bij ma bedelen. Voor de rest gewoon lanterfanten. dag 4, het hout voor het vuur is op, de buurman is druk bezig zijn eigen vuurtje aan te steken, hij zit al 3 uur zijn houtje te draaien. En dan blijkt dat ma in haar slaap vredig is overleden. Wat nu?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ongewassen luie paupers horen in de steenkoolmijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zou de shamaan dat voorgesteld hebben aan Ug uit medeleven, "Ug, klieder jij mijn muren maar vol met instructieve tekeningen." (denkende, voor iets anders ben jij toch geen schop onder je kloten waard) Ug, even denkende: "'t is goed Shamaan, maar dan lever jij wel de verf, want die verf zelf maken, da's veel te moeilijk." De shamaan, die geen tijd heeft voor dat soort fratsen: "Ug, ik vraag jou tekeningen te maken, en da's al wat ik vraag, ik stel geen vragen over verf enzo, en jij steld geen vragen over je avondeten." En zo vrijwillig is dat dan weer nietwaar.
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat beloofden ze toch de sukkels in de sovjet-unie? Laatst gewijzigd door frontstar : 28 augustus 2009 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Telkens weer komt me bij dit soort topics het beeld van het prentje met de "vliegende gebraden kippen" voor de ogen.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel Raf, na al die jaren toch eens een positieve noot mijn kant uit.
Ik word bang.. heel bang, het lijkt erop dat ik iets menselijker aan't worden ben.
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() De van baasjes afhankelijke loonslaafjes zullen weer te keer gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben vrijwillig loonslaaf. Tof he.
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is oogsten wat de natuur gratis! te bieden heeft en waar iedereen gratis toegang toe heeft ( ten minste zou moeten hebben) Werken daarentegen zijn die handelingen die vooral voor anderen nuttig zijn. Wanneer het eigen nut van werken enkel bestaat uit het eigen overleven en de meerwaarde afvloeit naar diegene(n) die anderen dwingen te werken op straffe van hongerdood, dan is werken puur uitbuiterij en slavernij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook, als ze er maar liggen.
![]()
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hey @lpha, niet in mijn aardbeiplanten schijten, ik prefereer mijn aardbeien met bruine suiker.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 30 augustus 2009 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 29 augustus 2009 om 23:54. |
|
![]() |