![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het VBO wil de vakbonden hun dopbonus afpakken.
Dat is het geld dat de vakbonden van de staat krijgen om de administratie te doen voor het uitbetalen van het dopgeld. Dat zou moeten gebeuren door de Hulpkassen (die nu al niet-gesyndiceerde doppers uitbetalen) Het gaat om zeer grote bedragen. De vakbonden zouden wel eens kunnen onzacht op hun gat vallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal nogal eens tijd worden zeker?
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dop is dus commerce voor vakbonden?
Eigenaardig systeem.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij worden er rijkelijk voor betaald. Zij doen hiermee aan klantenbinding.
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het lidgeld betekende voor mij wel een zware uitgave, al was dat maar zeven euro per maand, dat was bijna een dag voedsel. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 mei 2011 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom dan niet? De hulpkas doet EXACT hetzelfde werk terwijl de werkingskosten daar niet spectaculair stijgen, dit in tegenstelling tot de administratiekosten van de vakbonden. Die worden slapend rijk op de kap van hun werkloze leden. Qua tegenstelling in belangen tussen de vakbond en zijn leden kan dat wel tellen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijs dat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De werkloosheid is gedaald met 7% en de administratiekosten van de vakbonden zijn gestegen met 28%. Waar gaat dat geld naartoe? Je kan natuurlijk blijven de essentie negeren maar het helpt je natuurlijk geen stap verder. Maar goed, ik heb alweer gezien dat een intellectueel eerlijke discussie er opnieuw niet gaat inzitten. Ik ga me dan ook niet laten verleiden tot welles nietes spelletjes Raf. Ik heb u mijn vraag gesteld, als jij ze niet wil beantwoorden. Mij best.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees het anders hier maar eens als je daadwerkelijk geinteresseerd zou zijn. Verder blijft mijn vraag nog steeds gelden waarom dat niet uit de handen van de vakbond genomen moet worden. http://www.vlaamsbelang.org/0/5155
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is wel degelijk op de man spelen. Dat dit nergens naartoe gaat, ligt niet aan mij. Ik heb hier geen beweringen gelanceerd die ik niet hard kan maken. Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 2 mei 2011 om 15:52. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder blijkt ook dat de vakbonden die administratiegelden misbruiken om de eigen administratie te financieren. Dus is de vraag, waarom acht jij het beter dat vakbonden dit zelf blijven doen. Echter daar komt geen antwoord op. Dus je weigert simpelweg je stelling te onderbouwen. Rond de pot draaien zal niks van dat feit afdoen. Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Wordt die bonus dan verdeeld onder de werklozen?
![]() Ik ben al vanaf ik het school verliet lid bij een vakbond. En het mag toch gezegd worden dat als je ze echt nodig hebt, dat ze er staan voor u. Er is veel bereikt dankzij de vakbonden, vergeet dat niet. Maar vakbonden moeten de signalen dat de mensen geven opvangen en niet negeren. Je kan geen land gijzelen om uw punt te maken, je kan mensen hun toegang tot het werk niet blokkeren. Vele hebben werkelijk de kluiten op dit moment nodig. En een dag niet kunnen werken is een dag verloren. Eén werkdag verloren is meerdere dagen eten verloren. Laatst gewijzigd door Alienation : 2 mei 2011 om 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 mei 2011 om 18:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() @fox
Hij is altijd kort tegen mij. Niet dat ik dat betreur, nog liever niets. Ge moet hem eens zeggen dat jouw tekst zelf de onderbouwing is van de bewering en niet omgekeerd Larie en apekool ventje is op het randje van een driehoekje maar alléz |
![]() |
![]() |