Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2011, 21:14   #1
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard Obama duwt Amerika de dieperik in

http://www.deredactie.be/permalink/1.1006680
http://www.deredactie.be/permalink/1.1006679

Het komt nooit meer goed.
Ik voorspel een nieuwe Amerikaanse burgeroorlog binnen de 20 jaar.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 22:31   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Kijk, aan de ene kant heb je de graaiers, de politici, banken en de snelle jongens van het internet. Om die lui gaat het niet. Die hebben hun buitenlandse bankrekeningen en hun niet Amerikaanse bezittingen. Het gaat om John en Jane Doe, de man in de straat. Die wordt op een verschrikkelijke manier door overheid en financiële instellingen aangepakt.
John Doe is gewend om op de reutel te kopen. Dat is voor veel zo goed als afgelopen.
Amerika heeft een gigantische lokale markt, in export waren ze nooit zo goed - een paar sectoren uitgezonderd, maar gewone consumentengoederen, nee, daar blinken ze niet in uit.

Echter, zolang de wereld de dollar nog vertrouwd zal het zo'n vaart niet lopen. Alleen als dat vertrouwen wegvalt en niemand de dollar nog aanvaard als internationale handelsmunt, is het einde verhaal voor Amerika. En dan zouden oude wonden die nog steeds niet geheeld zijn opnieuw kunnen openbreken. Maar dat zou dan een tweedeling van de VS betekenen en einde verhaal voor een supermacht.

Ik denk dat Longhorn cs hier wel een wat meer parktische kijk op hebben.
Oud 19 april 2011, 22:54   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Zet president Bush terug aan de macht en het opruimwerk van de Democraten kan eindelijk eens beginnen en Amerika kan terug haar dominante wereldpositie heroveren.

Btw, zolang de grootste bedrijven ter wereld uit Amerika blijven komen gaan ze niet de dieperik ingaan. Bekijk gewoon eens even de 3 grootste voedingsbedrijven, oliebedrijven, technologiebedrijven, farmareuzen, banken, restaurantgroepen, ... Quasi allemaal komen ze uit de States.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 23:36   #4
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zet president Bush terug aan de macht en het opruimwerk van de Democraten kan eindelijk eens beginnen en Amerika kan terug haar dominante wereldpositie heroveren.

Btw, zolang de grootste bedrijven ter wereld uit Amerika blijven komen gaan ze niet de dieperik ingaan. Bekijk gewoon eens even de 3 grootste voedingsbedrijven, oliebedrijven, technologiebedrijven, farmareuzen, banken, restaurantgroepen, ... Quasi allemaal komen ze uit de States.
Of nee, nog beter...zet Palin aan de macht!!

Tsjonge, tsjonge, tsjonge...

De grootste schurkenstaat ter wereld met het grootste militair budget en jij wil die aangeklede aap terug aan de macht?!

Eigenlijk maakt het geen zak uit welke marionet zich daar president mag noemen, de touwtjes zijn toch altijd in handen van de zelfde spelers.

Inderdaad, de industrietakken die je daar zo mooi op een rijtje zet.

Je vergeet zelfs nog één van de grootste, zoniet de grootste...de wapenindustrie met al zijn tentakels.

Keep up the good thinking!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 23:45   #5
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht

Je weet toch wat een nieuwe Amerikaanse burgeroorlog zou betekenen?

Dan sta je niet ver meer van WO3.

Indien blijkt dat Amerika zijn schulden tov andere, evengrote wereldspelers niet kan aflossen en daarmee het vertrouwen in de Dollar verdwijnt, gaan de poppen definitief aan het dansen.

Plus. Indien de US écht geen uitweg meer zien en dreigen ten onder te gaan aan schulden en er inderdaad een burgeroorlog uitbreekt, zullen de machthebbers achter de schermen alle registers open trekken met wereldwijde gevolgen vandien.

2011 en 2012 beloven nog spannende jaren te worden. Ik hou alvast mijn hart vast.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 00:54   #6
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat een debiele kortzichtigheid toch.
Bush heeft ervoor gezorgd dat de VS zijn wereld positie verloren heeft.
De schulden van nu toewijzen aan Obama na 8 jaar verwoestend Bush beleid is te grotesk voor woorden.

De reden van de ondergang van de VS is de geldstroom naar enkele rijke families ipv de opwaardering van het sociaal economisch beleid in de VS.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 01:30   #7
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Procentueel doen de VS het nog stukken beter dan de meeste Europese landen, vergis je daar niet in. Obama is misschien een Keynsianist en niet een genie wat economie betreft, maar gelukkig maakt hij het niet al te bont. Al diegenen die een ondergang van de VS voorspellen, kunnen zich maar beter op vruchtbaardere zaken richten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 03:31   #8
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Komaan Savatage, dat meen je niet. De berg opruimwerk achtergelaten door de incompetente voorganger van Obama vergeten? Je hebt wel gelijk dat dit een land is dat niet zomaar kopje onder gaat. Ondanks de mindere economie zie ik weer meer nieuwe starters. Ik heb een winkel in een centrum waar de voorbije 2 jaar 4 zaken hun deuren hebben gesloten. Het was nog enkel mij en een kleine Goodwill drop-off die overbleven en het was keihard. Ik heb een 2e job moeten zoeken en doe die nog steeds omdat ik het graag doe. En dat is wat er hier gewoon van je verwacht wordt. Je zorgt voor jezelf als je 'jong' en gezond bent. In de laatste 6 maanden is het winkelcentrum praktisch weer vol en business is aan het verbeteren. Dus er is hoop onder Obama.

D'Artois, ik kan het niet verfijnd uitleggen zoals velen hier. Ondanks er nogal veel Europese expats wonen in Austin, heb ik weinig nood aan kontakt met hen. Die gasten werken meestal voor een multinational die hen van dag 1 in de watten legt met een mooi huis, voiture en een dikke pre. Not being disrespectful. They do their job well I suppose maar ze hebben weinig interactie met 'den Amerikaan'. Ik ben hier sedert 1986 als oude tiener buiten een 3-tal jaren onderbreking voor o.a. legerdienst. Vandaar dat mijn posts ivm de VS eerder anecdotisch zijn. Ik woon hier graag maar ik erger me dagelijks wel aan iets. Hoorde van mijn dochter dat verscheidene leraars volgend schooljaar niet meer terugkomen wegens besparingen. Gevolg: nog grotere klassen en nog minder kwaliteitsonderwijs. Op den duur zou je toch beter je kinderen 'homescholen' maar ik heb nu al 2 jobs...

Laatst gewijzigd door longhorn : 20 april 2011 om 03:54.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 03:33   #9
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door longhorn : 20 april 2011 om 03:38.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2011, 10:10   #10
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Je weet toch wat een nieuwe Amerikaanse burgeroorlog zou betekenen?

Dan sta je niet ver meer van WO3.
WO3 denk ik niet.
Hooguit een wereldwijde economische winter.

Net zoals het Romeinse rijk zal Amerika vanzelf uit mekaar vallen. De verschillen tussen de 2 politieke strekkingen zijn zo groot, en de armoede zal de komende jaren toenemen.
De middelklasse zal wegvallen, en Amerika zal een 3de wereldland worden dat een revolutie zal moeten vrezen. Het zal dan vooral gaan tussen republikeinse en democratische staten.
Oud 20 april 2011, 10:19   #11
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals het Romeinse rijk zal Amerika vanzelf uit mekaar vallen.
Hopelijk ontpoppen de Mexicanen zich als Vandalen en plunderen ze samen met de arme Amerikanen dat onland leeg.
Oud 20 april 2011, 10:22   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Hopelijk ontpoppen de Mexicanen zich als Vandalen en plunderen ze samen met de arme Amerikanen dat onland leeg.
Ik zou liever hebben dat de oorspronkelijke indianen een burgeroorlog starten, om op te eisen wat hen eigenlijk al toebehoort.

Laatst gewijzigd door giserke : 20 april 2011 om 10:22.
Oud 20 april 2011, 10:26   #13
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik zou liever hebben dat de oorspronkelijke indianen een burgeroorlog starten, om op te eisen wat hen eigenlijk al toebehoort.
Wel, onder arme Amerikanen reken ik bij deze ook expliciet de oorspronkelijke Amerikanen.
Oud 20 april 2011, 10:29   #14
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat een debiele kortzichtigheid toch.
Bush heeft ervoor gezorgd dat de VS zijn wereld positie verloren heeft.
De schulden van nu toewijzen aan Obama na 8 jaar verwoestend Bush beleid is te grotesk voor woorden.

De reden van de ondergang van de VS is de geldstroom naar enkele rijke families ipv de opwaardering van het sociaal economisch beleid in de VS.
Zowel Democraten als Repubikeinen hebben de Amerikaanse schuld veroorzaakt. Geen van beiden heeft ooit echt bespaard.
Oud 20 april 2011, 10:34   #15
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Zowel Democraten als Repubikeinen hebben de Amerikaanse schuld veroorzaakt. Geen van beiden heeft ooit echt bespaard.
Dat is ook juist, maar de laatste 8 jaar van Bush zijn wel extreem geweest, dat de VS bijna alle bondgenoten verloren heeft.
Ook de openbare instellingen en infrastructuur zijn onder Bush vastgeroest.
Oud 20 april 2011, 13:15   #16
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Bush was een supermongool maar of hij uitsluitend en alleen de krankzinnige schuldenberg veroorzaakt heeft kan eenvoudig niet waar zijn. Die is stelselmatig opgebouwd.
Het 'op de reutel leven' is des Amerikaans en is een deel van hun cultuur geworden. Amerika verconsumeert 40% van de wereldproductie aan voedsel en delfstoffen. Dat beeld verschuift lichtelijk in de richting van Azië dat nu het productieve zwaartepunt is van de globale economie. In dat opzicht heeft de VS al afgedaan. De meeste gebruiksgoederen die de VS produceert zijn uitsluitend afgestemd op de lokale markt en derhalve oninteressant voor export.
Hun automobielen zijn onpraktisch, hongerig en slordig afgewerkt, vandaar dat de Europese vierwielers het uitstekend doen. En niet te vergeten de Japanners voor John & Jane Doe. Maar wie het zich kan veroorloven rijdt in een Beemer, Merc of Audi.
Al die importen hongert de locale productiemarkt uit en verlaagt de welstand. Idem voor Europa waar de politiek van een aantal landen de productie heeft uitgebannen.
Oud 20 april 2011, 14:48   #17
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Niet Obama, wel nagenoeg alle hooggeplaatste functionarissen in de Amerikaanse regering. Daarnaast de financiele markten die gebaseerd zijn op gebakken lucht.
Oud 20 april 2011, 14:50   #18
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Niet Obama, wel nagenoeg alle hooggeplaatste functionarissen in de Amerikaanse regering. Daarnaast de financiele markten die gebaseerd zijn op gebakken lucht.
Maar Obama gaat er voor zorgen dat deze 2 groepen nog verder uit mekaar gedreven gaan worden. De schietpartij die we 2 maand geleden zagen is nog maar een begin.
Oud 20 april 2011, 15:01   #19
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Obama gaat er voor zorgen dat deze 2 groepen nog verder uit mekaar gedreven gaan worden. De schietpartij die we 2 maand geleden zagen is nog maar een begin.
Een Amerikaans president is niet meer dan een spreekbuis voor de big business. Of dat nu een democraat is of een republikein, in elementen zoals economie en buitenlands beleid is er nagenoeg geen enkel verschil meer. Beiden verdedigen de illusionaire "Vrije markt" (wat door de huidige economische intellectuelen wordt gezien als: bedrijven die subsidies bekomen van het publiek en waarbij de winst naar private instituten gaat) die overduidelijk geen enkel vrij karakter vertoont. Daarmee dat dit ook nooit vermeld wordt tijdens de kiescampagnes.
Oud 20 april 2011, 15:01   #20
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

YES we can !!!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be