![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik weet niet hoeveel mensen zich de zaak van zesvoudige moordenaar Horion nog herinneren maar nu de kerel voorwaardelijke invrijheidsstelling vraagt komt ze toch weer even in de actualiteit.
27/01 Rechtbank Turnhout: kortgeding Freddy Horion doorverwezen De rechter in kortgeding in Turnhout heeft donderdagmorgen beslist om het kortgeding dat zesvoudig moordenaar Freddy Horion had aangespannen tegen het ministerie van Justitie door te verwijzen naar de rechtbank in Brussel. Eind december daagde zesvoudig moordenaar Freddy Horion het ministerie een eerste keer voor de rechter. Nadat het begin deze maand al eens uitgesteld werd, heeft de rechter nu beslist om de zaak naar Brussel te verzenden. "Omdat de rechter meent dat er wel eens een territoriaal bevoegdheidsconflict kan zijn", aldus meester Bart Vosters namens Horion. De zaak werd donderdag dan ook niet ten gronde behandeld. Mogelijk wordt de zaak volgende week al behandeld in Brussel. Volgens de verdediging boycot het openbaar ministerie de kans op een voorlopige invrijheidsstelling. bron GVA Hij zit nu wel al meer dan 20 jaar of langer vast maar als men bedenkt op welke gruwelijke manier hij een heel gezin (waaronder een klein kind) heeft uitgemoord na die een ganse avond geterrosiseerd te hebben vind ik dat men zulke extreem zware criminelen NOOIT mag vrijlaten. graag uw mening hierover . ps de familie van de slachtoffers heeft zich in het verleden altijd hardnekkig verzet tegen vervroegde vrijlating. Laatst gewijzigd door daiwa : 28 januari 2005 om 02:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Heb zelf een reportage gezien over hem.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Vind dat nu misschien wellekes is geweest!!![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Wa hij heeft gedaan is verschrikkelijk en nie goed te praten!![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Maar hij heeft al meer dan 1derde gedaan van zijn straf!![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ook zou hij een modelgevangen zijn(heeft er zelf zijn diploma’s behaald)!![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Als het wel kan voor gewapende overvallers(waar ook doden vallen) en verkrachters(waarbij de slachtoffers dit heel hun leven moeten dragen).[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Moet dit ook kunnen voor hem!!![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ook heeft hij al meermals zijn spijt betuigd tot de familie!![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Wa dienen van den C.C.C.P nooit heeft gedaan en toch wel is vrijgelaten(drie brandweermanen omgekomen)![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Men spreekt altijd da iedereen nog een kans moet krijgen ewel dat ze hem een kans geven!![/size][/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit wil weeral zeggen dat men a) termen en verplichtingen oplegt en b) men eenzijdig alle termen en verplichtingen aan hun spreekwoordelijke laars lappen.
Een vonnis, ieder vonnis is bij wet geregeld met een begin en een eind. Nu het eind nadert wil men er toch weer een stukje bij breien zonder vonnis. Hoe kan dat nu? De daad op zich is verwerpelijk geweest, maar een vonnis kan toch alleen maar aan kracht winnen door ze zelf te respecteren. Zoniet zie ik geen verder nut meer in van een uitspraak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in elke moderne rechtstaat bestaat er een tweeluik als men een gevagenisveroordeling uitspreekt : 1) de strafbepaling 2) de bescherming van de buitenwereld bij een vervroegde vrijlating hangt dus ook alles van deze twee af bij een voorwaardelijke ligt het accent meer op puntje 2) daar men van oordeel is dat 1) al wel meer dan goed genoeg is het erg vervelende bij zulke zware gevallen ( ik spreek hier even in 't algemeen ) die in een soort vlaag of waanzin dat men bij die uitspraak van het hof ook 1) en 2) in één veroordeling giet als zoveel jaar gevangenisstraf en zich minder vragen stelt dat als 1) wat lager zal liggen door allerhande verzachtende omstandigheden 2) op het einde van de rit een des groter risico zal zijn en omgekeerd misschien wordt het de hoogste tijd dat men dat tweeluik ook apart gaat toepassen nu wat je vraag betreft... rekening houden met 1) en 2) bij zware criminelen sta ik achter je in welbepaalde gevallen maw zorgen dat ze nooit meer vrijkomen, wat niet meteen wil zeggen dat ze dan ook een levenslange gevangenisstraf verdienen ik denk hier dan meer bepaald aan het gevalletje Dutroux waarvan nu wel met enige zekerheid geweten is dat die toch steeds weer in herhaling zal blijven vallen had men destijds weet van dit gegeven ( uiteraard wringt hier ook het schoentje ) dan had men die een paar jaar gevangenisstraf kunnen geven voor het feit op zich en levenslange opsluiting omwille van argument 2) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
anderszijds kan ik me inbeelden dat de behoefte van de maatschappij om dat te doen bij het naderen van de einddatum alsmaar dwingender wordt, en dit juist omwille van het tweeluikje waar ik het in mijn vorige post over had |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]maar ik denk dat hij meer om politieke reden word vastgehouden en niet om zijn integratie vermogen!! ![]() [font=Times New Roman][size=3]en da zou niet mogen!![/size][/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt. Laatst gewijzigd door Eugene : 28 januari 2005 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo bitter weinig wist ik af van Horion ![]() hoe meer ik erover lees he meer ik me weer kan herinneren al goed dat ik het in de vorige postings algemeen heb gehouden ![]() doodstraf dus automatisch omgezet in levenslang ( 'k ga seffens nog verder zoeken ) in dat geval is het niet wat aan breien maar er wat van afknippen, ago je zegt politieke redenen, kan je me d'r wat kwijt over ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is spijtig dat dergelijke uitzonderingen altijd en opnieuw gebruikt (misbruikt) worden om de media mee te bespelen.
1 geval op de 10'000den op 20 jaar zelfs mogelijks 100'000den? Maar die ééne, die halen ze er uit om al de anderen samen mee te straffen. Spijtige naieviteit of gewoon lomp zijn? Waarschijnlijk alweer een postje van het vlaams belang die er zelf alles aan doet om geen schuldinvordering te hoeven meemaken. Zo zie je maar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uw gemoed moet echt wel overlopen van haat jegens het Vlaams Belang ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de wet Lejeune is geen recht waar de veroordeelde automatisch recht op heeft maar wel een gunst en hoeft dus niet perse toegepast te worden . dat hangt af van geval tot geval naargelang de zwaarwichtigheid van de feiten, de vampier van Muizen zit zelfs al meer dan 30 jaar vast en heeft er zich al bij neergelegd dat hij nooit meer vrijkomt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt.
En wat vind je er zelf van? Stel u voor dat u om politieke overtuiging of een bepaalde handeling een strafbaar feit voorhebt. U gaat naar de rechtbank en daar geven ze u een straf die 3 maten hoger ligt dan normaal omdat ze er van uitgaan dat u op 1/3 "kan" vrijkomen. Eenmaal daar vergeten ze dat een beetje en u blijft zitten ( u zou de eerste niet zijn) tot einde straf. Daarna komen af "jongen kijk uw straf is nu voorbij maar wij vinden dat u nog een beetje moet blijven, wat geduld" 5 jaar later zit je daar nog. Het zou u maar moeten overkomen natuurlijk! En dat kan als precedenten worden gemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Eerst en vooral laten we daar toch heel duidelijk over zijn![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Wa horion heeft gedaan is afschuwlijk!![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Maar hij zit nu al 20 jaar vast![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]In belgie is levenslang normaal 12 jaar zitten!![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Overlaatst hebben ze(met de nodige mediaaandacht)het laatste CCC kopstuk vrijgelaten![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Die zegt bij het verlaten van de gevangenis”ik blijf staan achter mijn daden”(toch drie brandweermannen bij gedood)![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Voor mij part mogen ze die onmiddellijk terug steken![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Hij blijft een gevaar voor de maatschapij![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Hij heeft geweld gebruikt om zijn politieke overtuiging op te dringen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]En vooral nooit SPIJT betoont![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Toch mag hij gaan![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Horion heeft in de gevanenis zijn diplama’s behaalt(denk zelf da hij brai heeft geleerd)!![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Heeft zijn spijt betoogd voor zijn daden.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Is een modelgevangenen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Hij heeft recht op een laatste kans![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Zelf in den topic staat er een verwijzing naar "territoriaal bevoegdheid conflict"[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]En wa heeft da met invrijstelling voorwaarden te maken![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Die commissie moet beslissen of iemand nog kan functioneren in de maatschappij en of die nog een gevaar kan zijn![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Mijn inziens is die ccc’er veel gevaarlijker dan horion en toch is hij al vrij en horion niet![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Toch raar da de vervroegde vrijlating(aanvraag) van hem weeral in de media komt terwijl van den ccc’er we alleen het voldane feit zagen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Da alleen zegt eigenlijk genoeg![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Iemand heeft beslist dat hij niet vrij mag komen![/size][/font] [font=Times New Roman]En de wet lejeune zal nooit van toepassing zijn op hem[/font][/size] Laatst gewijzigd door ago : 29 januari 2005 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijn vraag was eerder of je me iets kan vertellen ( interesseert me wel ) waarom die man omwille van politieke redenen het zo moeilijk wordt gemaakt is er wat Horion ? op politiek vlak geweest ? of is het gewoon een zondebokje waarmee gespeeld wordt omwille van politieke getouwtrekkerij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wat de stelling dat hij een modelgevangene betreft heb ik daar een andere mening over. hij is 2 keer ontsnapt en heeft tijdens die tijd dat hij vrij was terug strafbare feiten gepleegd en wat die tweede kans betreft kunnen we al meer spreken van een zevende kans, als men weet dat voor hij de doodstraf kreeg al een zestal keer gevangenisstraffen had gekregen en telkens hij vrij kwam steeds weer OPNIEUW begon, dus is het nu de vraag of hij weer niet in herhaling zal vallen bij een eventuele vrijlating. Laatst gewijzigd door daiwa : 29 januari 2005 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar zelfs een Horion zal bij zijn veroordeling wel beseft hebben dat hij na het uitzitten van 1/3 van zijn straf niet automatisch zou vrij komen, daarvoor waren de feiten te zwaar. ik vind ook (maar dat is een persoonlijk gedacht) dat men deze zaak niet kan veralgemenen om precedenten te scheppen daar bij mijn weten zulke zware misdaden niet dikwijls voorkomen hier in Belgié |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alvast bedankt daiwa voor dit stukje info |
|
![]() |
![]() |