![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() BRON |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 10 mei 2011 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Hebben ze dat ook een cadeauverpakking?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Nee maar wel een speciale kleurige versie voor jou
Citaat:
Laatst gewijzigd door Quorn : 10 mei 2011 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog redelijk goedkoop. Én het bespaart verdere kosten.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ook niet? Als je niet meer wil leven... Beter dan een treinbestuurder jaren zonder slaap te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Die heliummethode is dus onderzocht geweest als alternatieve methode voor begeleide zelfmoord. Normaal gezien gebruikt men een overdosis barbituraten, met name pentobarbital.
De heliummethode is voordelig omdat het lichaam geen onderscheid kan maken tussen helium en zuurstof. 42€ voor iets dat je in 5 minuten zelf maakt is natuurlijk onzin, maar blijkbaar verkoopt het toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() 42€ heb ik er wel voor over, voor een zachte zelfmoord
bovendien een hekel aan knutselen |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() 't Is maar een zak en een slang, maar je hebt een punt. Het doet er dan toch niet veel toe. Het belangrijkste is dat je de gaskraan maar voorzichtig een beetje opendraait. Als je die bruusk zou openen zouden je longen kunnen scheuren.
Ik had hier nog ergens een vergelijkende studie liggen, op terminale patiënten (vrijwillig uiteraard), waar men helium en pentobarbital vergeleek, maar ik kan die niet direkt terugvinden. Laatst gewijzigd door Scheet in een fles : 10 mei 2011 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
klinkt leuk maar dat gedoe met die zak, nou ja, minder waarom kunnen ze alle executies niet op die zachte manier laten verlopen? Zacht en goedkoop |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pentobarbital doet je gewoon inslapen, het werd vroeger gebruikt als snelwerkend slaapmiddel en pre-anestheticum. Bij een overdosis slaap je in en binnen het half uur stopt je ademhaling en sterf je zonder het gewaar te worden. Toen de lethale injectie ingevoerd werd in de VS als meer humaan en goedkoper alternatief voor de elektrische stoel en de gaskamer (HCN), gebruikte men aanvankelijk 3 opeenvolgende injecties. Eerst een kalmerende dosis pentobarbital of thiopenthal, dan een curare type verbinding (vecuronium bromide) die de spieren verlamd. Dus op dit punt ben je nog steeds bij bewustzijn, eventuele pijn kan je niet meer fysiek uiten. Dan dient men kalium chloride toe tot de hartslag stopt. Deze laatste injectie ervaren de terdoodveroordeelden waarschijnlijk als zeer pijnlijk, maar men kan het niet meer uiten. Daar dit onconstitutioneel is (Eight Amendement) is men sinds maart 2011 in Texas overgeschakeld naar een enkele overdosis pentobarbital, waar de terdoodveroordeelde niets van voelt. Ik vind dat een goeie ontwikkeling, een executie moet als doel hebben een bepaald subject het leven te ontnemen, maar waarom zou dat op een wrede, pijnlijke manier moeten gaan. Het leven ontnemen is de straf op zich, dit moet op een zo humaan mogelijke wijze gebeuren. Laatst gewijzigd door Scheet in een fles : 11 mei 2011 om 01:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Texas executeert dus menselijk. Hoe zit het met de aanschafbaarheid van dit mensvriendelijke middel? Bij de apotheek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat het middel niet meer verkrijgbaar is, zelfs op voorschrift. Wel gebruikt men het nog in de dierengeneeskunde. De enige landen waar je het vrij kan kopen waar ik van weet zijn Mexico en Rusland. Thiopental, het alternatief, wordt wel nog gebruikt, maar dan bij het induceren van een coma. Niet meteen iets dat je bij de apotheek kunt verkrijgen. Laatst gewijzigd door Scheet in een fles : 11 mei 2011 om 02:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |