![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
op een smoelenboek-pagina kwam ik iets moois tegen, en met een beetje prutswerk kon ik er een puzzel van maken. de vraag is simpel: hoe gaat dit rijtje verder? 1, 2, 6, 12, 60, 60, 420, 840, 2520, 2520... het is natuurlijk niet echt iets om over naar huis te schrijven, maar ik vind het wel iets moois hebben. vrede, redwasp
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
als je het antwoord echt wil weten en daarvoor wil valsspelen, dan is dat je recht. het is zelfs heel eerlijk dat je dat zomaar toegeeft. maar het bederft de puzzel een beetje als je dan ook dat gegooglede antwoord meteen publiceert. maar het door jou gegooglede artikel geeft meteen aanleiding tot een volgende vraag. geef een formule voor ieder k'de getal uit de rij als een functie van k. vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 7 mei 2011 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ik denk dat het antwoord op bovenstaande ook wel gegoogled kan worden. mensen die niet willen nadenken kunnen dus googlen. vrede, redwasp
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
de oplossing die scheet in een fles op google vond stelt terecht dat het eerste getal gelijk is aan het kleinste getal dat deelbaar is door 1, het tweede is het kleinste getal deelbaar door 1 en 2, het derde is het kleinste getal deelbaar door 1, 2 en 3, etc. algemeen: het k-de getal is het kleinste getal dat deelbaar is door 1, 2, 3, ... k. de persoon die hij citeert zegt dat hij niet meteen een manier weet om het k-de getal te schrijven als een functie van k. als we even nadenken over priemfactoren, kunnen we wel een oplossing bedenken. wie probeert? vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 7 mei 2011 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een algemeen forum kan je toch algemene antwoorden verwachten, ook van niet-wiskundigen. Ik vind dit in deze context geen vals spel, integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
het was in elk geval eerlijk dat hij toegaf dat het via google kwam. maar als je meteen het antwoord openbaar maakt, dat je dus gewoon opzocht en niet welf bedacht, dan haal je er een beetje de fun uit voor eventuele anderen. kobayashi maru test schijnt iets uit star trek te zijn. deze domkop hier ziet niet echt het verband. (zoals die badmeester het verband niet zag toen een van de leerlinges zei niet te kunnen zwemmen omdat ze haar regels had) vrede, redwasp
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat je hier op een politics forum zit, dus rekenkundige raadsels zijn wat off-topic. Niemand zal hier imo gefrustreerd zijn omdat de oplossing getoond werd voordat men het zelf berekend heeft. Daarentegen is het wel te verwachten dat niet-wiskundigen de handschoen opnemen. Waarom zouden ze hier, op dit forum, dan niet de eerste mogen zijn om die oplossing te publiceren. Laat je dit niet inhouden om nog meer puzzels te posten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
de volgende staat al in deze draad. een algemene formule voor het k-de getal in de rij die ik hierboven postte. vrede, redwasp