![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Belgische uitkeringen sponsoren terrorisme
De verschillende parketten in ons land hebben vorig jaar 19 dossiers geopend in verband met financiering van terrorisme vanuit België. Het gaat om een totaal bedrag van 6.294.216 euro, en daar zit steeds meer geld uit uitkeringen bij, schrijven de Concentrakranten op basis van cijfers van de Cel voor Financiële Informatieverwerking (CFI). Het is meestal tijdens andere gerechtelijke onderzoeken dat speurders stoten op verdachte transacties, die zo goed als zeker verband houden met terrorisme en de financiering ervan. De grootste bedragen worden gegenereerd uit handelsactiviteiten zoals bel- en telefoonwinkels, of uit illegale activiteiten zoals drugs- of mensenhandel. Opvallend is echter dat ook steeds meer geld van sociale uitkeringen in ons land wordt gebruikt om terrorisme in het buitenland te "sponsoren". De begunstigden van deze uitkeringen nemen het geld op in contanten en laten het doorvloeien naar organisaties die terrorisme steunen. (belga/sam) Zo weten we ook direct hoe een deel van onze centen "herverdeeld" worden onder het mom van solidariteit |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Och zolang we maar weten waarom we de hoogste belastingen in Europa hebben! (11 MILJARD pour les Wallons en ??? pour les terroristes). Allez komaan! werk verder jullie lamzakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() We verspillen vele miljoenen aan belastinggeld in oorlogen waar we eigenlijk in het geheel niks mee te maken hebben, op vraag van een land dat bij de meeste oorlogen van de afgelopen decennia betrokken is geweest en vele miljoenen doden heeft veroorzaakt.
Die zes miljoen zullen het dan ook niet meer maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
waarom zwijgt u over de enorme kapitalen die aan de banken werden gegeven? En over de peperdure oorlogen die in onze naam worden uitgevochten op plaatsen waar we helemaal niks te zoeken hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Namen van de terroristische organisaties die steun krijgen en van de loopjongens die het geld transfereren?
Bewijzen? Aanklachten? Of zijn het weer loze geruchten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() en de hoge lonen voor ministers en hun kabinetten die we te veel hebben om één landje zo klein als belgie te besturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat dat off topic is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat dat off topic is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of vindt ge het niet gek om eerst geld te geven aan terroristen en daarna nog eens geld om ze te gaan bestrijden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Beste, we kunnen uw redenering omdraaien: laten we geen geld meer steken in het irriteren van mensen aan de andere kant van de planeet zodat we hen ook geen reden geven om wraak te nemen. Want daar gaat het om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U etaleert hier een schrijnend gebrek aan kennis, alsook lijdt u aan een verregaande vorm van simplisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge bedoelt dus ook arm gaan leven zodat ze geen reden meer hebben om afgunstig te zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kan immers ook schrijven: "u etaleert hier een schrijnend gebrek aan kennis alsook lijdt u aan een verregaande vorm van simplisme". Uw argumentatie is bijzonder gemakkelijk. Maar wel volstrekt zinloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Neen, dat bedoel ik niet. Ik bedoel: ophouden met het 'importeren van democratie en vrije markt' in andere landen. Laat de mensen daar hun eigen problemen oplossen, wij gaan het daar enkel erger maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Afghanistan ? daar mogen ze van mij zèlf hun scholen gaan bouwen en hun wegen aanleggen. Irak? daar zitten toch geen belgen? maar van mijn part mogen ze mekaar daar ook naar de verdoemenis schieten. Ik zie niet in waarom daar één Amerikaanse zoon nog zijn leven zou voor moeten laten. Libië? volgens mij zitten we daar ook het moslimbroederschap te steunen. Maar ze moeten dan wel allemaal ginder blijven. En liefst van hier ook naar eigen volk eerst vertrekken. Een probleemke mee? ------------ PS.: u weet toch dat al die landen in feite leven van de westersie subisidies? Er worden namelijk MILJARDEN ingepompt. Nieuws voor U? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 mei 2011 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het u nog niet opgevallen dat die mensen ons niet nodig hebben om onderling ruzie te maken ? Ik zie hier zelfs regelmatig betogingen van die gasten omdat we ons niet genoeg bemoeien naar hun mening. Hebt ge daar een verklaring voor ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Ik zie regelmatig betogingen van 'die gasten' omdat we ons teveel bemoeien. Ik zie heel weinig betogingen waar extra bombardementen geëist worden.
|
![]() |
![]() |