Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Els Van Weert (Spirit) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Els Van Weert (Spirit) - 7 tot 13 juni "Huidig Voorzitter en boegbeeld van Spirit. Tevens zetelend in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Het Vlaams-nationalisme van de vroegere Volksunie werd ingeruild voor het 'regionalisme'. Wat daar anders aan is kan u haar vragen in deze forumsessi

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 13:52   #1
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Als voorstander van het cordon stel ik me soms toch de vraag of vooral jonge politici zich ooit zullen laten verleiden om het cordon eventueel af te schaffen ?
Denkt u dat het cordon voor het leven moet blijven ?
Graag uw mening ..
neruda is offline  
Oud 10 juni 2004, 14:13   #2
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Als voorstander van het cordon stel ik me soms toch de vraag of vooral jonge politici zich ooit zullen laten verleiden om het cordon eventueel af te schaffen ?
Graag uw mening ..
Gelieve deze post 6 maanden en 20 dagen bij te houden.
Ik voorspel het einde van het ondemocratische 'Cordon Sanitaire' nog vóór het eind van dit jaar.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 10 juni 2004, 14:35   #3
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Graag uw mening ..
Gelieve deze post 6 maanden en 20 dagen bij te houden.
Ik voorspel het einde van het ondemocratische 'Cordon Sanitaire' nog vóór het eind van dit jaar.
6 maanden en 20 dagen ? de levensverwachtingen van de Pope ? 8)
neruda is offline  
Oud 10 juni 2004, 14:50   #4
Els Van Weert
Vreemdeling

Standaard

Spirit zal nooit samenwerken met partijen die racisme en onverdraagzaamheid prediken. Daarover kan niet de minste betwijfel bestaan. Nu niet, maar ook later niet. Daarvoor heeft spirit overigens geen cordon nodig: eenvoudigweg omdat racisme en onverdraagzaamheid volledig haaks staan op onze eigen visie op de samenleving. Conclusie? Alvast wat ons betreft (en hier durf ik gerust ook in naam van onze kartelpartner sp.a te spreken) hoef je je geen zorgen te maken. Of CD&V-N-VA diezelfde mening toegedaan is, durf ik eerlijk gezegd te betwijfelen. Maar goed, vraag het ook hen eens!
Els Van Weert is offline  
Oud 10 juni 2004, 15:12   #5
Pd
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Pd
Standaard

U zegt zelf dat spirit geen cordon nodig heeft. Waarom het dan niet afschaffen? Degene die willen praten met het VB laat hen, degene die dat niet willen ook ok. Het cordon is schandalig en moet direct worden afgeschagft! Geen rekening houden met 700 000 vlamingen vind ik niet democratisch!
Dan vind ik ook niet dat jullie in de regering mogen want ik kan niet tegen linkse partijen. Iedereen zijn keuze en respect voor iedereen zijn keuze!!

NV-A: Nodig in Vlaanderen Nuttig in Europa!
Vlaanderen leeft als nooit ervoor!
Pd is offline  
Oud 12 juni 2004, 22:03   #6
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Els Van Weert
Spirit zal nooit samenwerken met partijen die racisme en onverdraagzaamheid prediken. Daarover kan niet de minste betwijfel bestaan. Nu niet, maar ook later niet. Daarvoor heeft spirit overigens geen cordon nodig: eenvoudigweg omdat racisme en onverdraagzaamheid volledig haaks staan op onze eigen visie op de samenleving. Conclusie? Alvast wat ons betreft (en hier durf ik gerust ook in naam van onze kartelpartner sp.a te spreken) hoef je je geen zorgen te maken. Of CD&V-N-VA diezelfde mening toegedaan is, durf ik eerlijk gezegd te betwijfelen. Maar goed, vraag het ook hen eens!
Nogmaals het toppunt van hypocrisie. White spirit is zo verdraagzaam dat ze niet willen spreken. Nu niet en later niet. Dat is de nieuwe inhoud van het woord verdraagzaam.
En we ten dat we moeten verdraagzaam zijn.

Derk-Jan Eppink heeft ooit gezegd. "Dat namen geven aan politieke tegenstanders zoals racist, fascist, nazi, enz.. daar zijn de Franse communisten mee begonnen. Waarom? Om van hun politieke tegenstanders vanaf te zijn, door te zeggen die mensen deugen niet, daar moet je niet mee praten, weg met hen. En dat is het verketteren, dat overkomt vele mensen die een vrij debat willen, en die dat niet mogen voeren."
Pieter de Coninck is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be