![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wie heeft het 'debat' gevolgd op één?
Wie vindt dat nog ernstig? Kan men nog meer manipuleren? Is De Vadder - waarschijnlijk toch verantwoordelijk voor de samenstelling van dit panel - nog acceptabel als 'moderator'? |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vergeten te kijken, misschien kijk ik deze avond. Onderwerpen en wie waren de gasten?
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een politiek debat over de regeringsvorm kan momenteel niet anders dan belachelijk zijn.
Het debat draait momenteel alleen maar over de vraag of men eigenlijk nog verplicht is een regering te vormen. eigenlijk hebben we een regering die door een geheime staatsgreep aan de macht blijft en niemand die daar iets aan wil doen (zeker de partijen die in deze staatsgreepregering zitten niet). Het volgen van debatten zoals "de zevende dag" is derhalve zolang deze toestand voortduurt een onzinnige bezigheid tenzij men clowns aan het werk wil zien.
#4 |
Banneling
|
![]() dat is al de tweede keer dat ze zo'n een panel opvoeren. Meestal zit er dan één persoon tussen die wat vlaamse voeling heeft (nu was dat vinck) en voor de rest allemaal belgiscisten. Mij maakt zo'n zaken mij al lang niet meer kwaad hoor, dat ze maar doen. Hoe meer hoe liever, het heeft ons electoraal nog geen windeieren gelegd.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de vraagstelling een beetje vreemd.
"De Zevende Dag... Is dat ooit al ernstig geweest? Zo ja, wanneer precies (dag, uur, minuut EN seconde opgeven, a.u.b.)?" Al zeg ik het zelf: zo klinkt dat véél 'correcter' ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het land van de flamingant is kleiner.... Je kan als fan van een "klein landje" waarschijnlijk beter in Luxemburg, Jersey, Monaco of Liechtenstein gaan wonen. Het ideaal is waarschijnlijk dat je al je "eigen volk" dan zelf kent. Dit is in wezen geen kritiek hoor : het is een absoluut legitieme politieke" houding.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dewinter ? Danny Pieters ? Bracke ? |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Deze morgen was het op de radio de beurt aan Vera Dua, die zich uit de politiek terugtrekt. En een door de overheid betaalde job als adviseur van de RUG opneemt. En geen enkele vraag of en in welke mate haar partij ook niet mede schuld heeft aan de bestaande situatie, geen kritisch geluid, gewoon niks. Andrew Marr op de BBC durft scherper uit te halen naar een kat.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Net gezien, met enige vertraging.
Ik in elk geval niet. Voelde mij toch wat boos worden als ik die pipo daar hoorde zeggen dat de particratie een vorm van democratie is, en dat die jarenlang goed gewerkt heeft. Particratie is nu net iets dat ik als oorzaak van zeker 90% van de problemen in dit kloteland zie. Het is omwille van de particratie dat alle benoemingen politiek zijn, en dat dan ook heel vaak de incompetentie met de juiste partijkaart aan de macht komt. En niemand die durfde Degrauwe's simplistisch verhaaltje weerleggen, dat zegt dat staatshervorming allemaal niet belangrijk is, we kunnen de problemen ook zonder oplossen. Maar hoe moet dat dan juist als de andere kant van het land een heel ander beleid wil voeren ? Ik geloof niet in het idee "wat we zelf doen doen we beter", wel in de zekerheid dat wat we zelf doen ons de kans geeft om het beter te doen. Nu krijgen we die kans niet eens ! Hmm, er zijn natuurlijk de nieuwsberichten van Radio Télé Mille Collines en de haatpers van Le Swaar.
#10 |
|
![]() Ik ben zwaar ontgoocheld in de grauwe. Ik dichtte die mens meer verstand toe. "Een staatshervorming is voor niets nodig"? Hoeveel streek hij op vandaag om dat te komen vertellen? Gelukkig gaf Vinck wat tegengas.
De algehele conclusie was dan ook belachelijk: er moet snel en dringend een regering komen. (ondertoon: geeft niet wie wat of hoe, als we maar een regering hebben)
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Zevende dag; nooit serieus gevonden, veel bla bla weinig .....
|
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() 4 tegen 1, tuurlijk is dat ernstig... in Noord Korea.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Niet meer ernstig...
Van Reybroeck, er is niet één democratie in België. Hoe kan iemand ernstig beweren dat er één massa, één democratie is in België? Ik snap er niks van. Laatst gewijzigd door respublica : 15 mei 2011 om 12:26. |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Mij vandaag niet alleen geërgerd aan de politieke uitzendingen, maar ook eens goed gelachen.
In "Revue et Corrigé" (La Une) toonden ze hoe Bart Dewever de koning net voor was toen die terug op het paleis aankwam, en dan zag je de auto van de koning die precies de achtervolging inzette op die van Dewever.
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er zijn toch een paar bemerkingen te maken.
Vinck vond als lid van Voka dat wat de Franstalige politici willen (of beter niet willen) eigenlijk onoverbrugbaar, zo tegengestelde visies, maar vind toch dat de politici het moeten overbruggen. Hoe dan? Politici zijn net mensen als hemzelf. Paul de Grauwe heeft gelijk als er heel wat kan zonder staatshervorming, maar hoe denkt hij te saneren (20 miljard) zonder verarming? Hoe denkt ie de PS zo ver te krijgen? Indien men alsnog een regering opstart zonder al te veel afspraken vooraf en dan gebeurt er toch niks omdat de PS niet wil verarmen - dat de Walen als personen toch armer worden, net als al de rest - kan hen niet deren. Wat dan? Als er dan een Vlaamse partij uit de regering stapt omdat ze vind toch maar haar tijd er te verspillen, zal meneer De Grauwe dan inhakken op die 'laffe' Vlaamse partij? Och ja, schrijver Reybrouck, we leven in een particratie en ik zou ook maar al te graag meer macht geven aan het parlement, maar als onze verkozenen daar dan misschien net iets minder slaafs door worden en het spel evenzeer vast komt te zitten; of behoede dat vrijgevochten parlementsleden BHV stemmen, wat dan? Steun ie dit dan of zal ie dan andere argumenten vinden om dit te beteugelen of af te keuren? Je kan Vlaamse partijen van vele dingen betichten, och ja, ook N-VA zal ergens wel bang voor zijn, maar vele van die commentatoren zijn toch ook maar al te angstig om een welgemeende fuck you te richten aan de Brusselse bourgeoisie of de PS... Spijtig. |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Wat hebben ze al niet allemaal geprobeeerd van methodes ? Parlementsvoorzitters, regeringsleiders van de deelstaten, het hele (rariteiten)kabinet van zogenaamde wijzen, alle mogelijke boegbeelden van alle mogelijke partijen,... Dat men anno 2011 nog altijd die leugen durft verkondigen stoort mij enorm.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn we al de officiële nota's van de VRT? Daar werd in toegegeven dat ze het inhoudelijke debat in de kiem willen smoren. Sinds dan is de 7e dag een Muppet Show geworden.
Voor wie een abo heeft bij DS: http://www.standaard.be/artikel/deta...MA04092001_002 Tony Mary heeft het sindsdien nog aangescherpt om daarna gedegouteerd naar Frankrijk te trekken, evenwel niet zonder te weten wat hij wil want hij wil weer postjes in belgique.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 15 mei 2011 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets anders kan ik me alvast niet herinneren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Bestaat dat testbeeld nog overigens? (lang geen TV meer gekeken)... |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kijk alleen nog op Internet naar TV-uitzendingen.
|
![]() |