Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2011, 12:40   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard CD&V : zien wat juist is en het niet doen...

"Op woensdag 2 maart 2011 heb ik een onderhandelingsopdracht aanvaard om een akkoord over de staatshervorming voor te bereiden. Het doel was: opnieuw reële kansen creëren voor een communautair akkoord, opnieuw hoop op succes brengen in een Wetstraat die al te lang door fatalisme wordt verlamd.Gedurende twee maanden heb ik alle initiatieven genomen in bevoorrechte samenspraak met de voorzitters van N-VA en PS, Bart De Wever en Elio Di Rupo.

We hebben gewerkt aan een kader dat opnieuw kansen moet bieden aan de onderhandelingen. BHV, arbeidsmarkt, gezondheidszorg en financieringswet: de bouwstenen liggen er. Wie vandaag een staatshervorming wil, vindt in dit onderhandelingskader een sterke basis om te slagen. Een volgende stap in de staatshervorming is echt mogelijk.

Ik heb mijn eindverslag aan de Koning voorgelegd en hem gevraagd van mijn opdracht te worden ontheven. De Koning houdt zijn beslissing in beraad gedurende de periode van zijn raadplegingen.Ik zal tijdens deze raadplegingen geen verdere verklaringen afleggen. Hierdoor heb ik de volgende dagen opnieuw meer tijd voor mijn vrouw en mijn kinderen, die de voorbije 2 maanden al te veel geduld moesten hebben.

Ik wil er nog op wijzen dat we nog tien weken hebben voor de parlementaire zomervakantie begint. Tien weken om te investeren in een communautair akkoord en in de vorming van een nieuwe regering. We zijn verplicht deze kans te benutten. Of zoals Confucius ooit heeft gezegd: zien wat juist is en het niet doen, is een gebrek aan moed.

Wouter Beke
Algemeen CD&V-Voorzitter

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 19:04   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
"Op woensdag 2 maart 2011 heb ik een onderhandelingsopdracht aanvaard om een akkoord over de staatshervorming voor te bereiden. Het doel was: opnieuw reële kansen creëren voor een communautair akkoord, opnieuw hoop op succes brengen in een Wetstraat die al te lang door fatalisme wordt verlamd.Gedurende twee maanden heb ik alle initiatieven genomen in bevoorrechte samenspraak met de voorzitters van N-VA en PS, Bart De Wever en Elio Di Rupo.

We hebben gewerkt aan een kader dat opnieuw kansen moet bieden aan de onderhandelingen. BHV, arbeidsmarkt, gezondheidszorg en financieringswet: de bouwstenen liggen er. Wie vandaag een staatshervorming wil, vindt in dit onderhandelingskader een sterke basis om te slagen. Een volgende stap in de staatshervorming is echt mogelijk.

Ik heb mijn eindverslag aan de Koning voorgelegd en hem gevraagd van mijn opdracht te worden ontheven. De Koning houdt zijn beslissing in beraad gedurende de periode van zijn raadplegingen.Ik zal tijdens deze raadplegingen geen verdere verklaringen afleggen. Hierdoor heb ik de volgende dagen opnieuw meer tijd voor mijn vrouw en mijn kinderen, die de voorbije 2 maanden al te veel geduld moesten hebben.

Ik wil er nog op wijzen dat we nog tien weken hebben voor de parlementaire zomervakantie begint. Tien weken om te investeren in een communautair akkoord en in de vorming van een nieuwe regering. We zijn verplicht deze kans te benutten. Of zoals Confucius ooit heeft gezegd: zien wat juist is en het niet doen, is een gebrek aan moed.

Wouter Beke
Algemeen CD&V-Voorzitter

Bron: politics.be
Héél toepasselijk op de CD&V anno 2007!!

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 mei 2011 om 19:05.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be