Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 mei 2011, 01:07   #1
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard Oplossing: onderhandelen voor het publiek

Als het achter gesloten deuren niet lukt, dan maar onderhandelen onder toezicht van camera's, en met een scheidsrechter. Zo krijgt het volk ineens de waarheid ipv al die leugens achteraf.
Oud 16 mei 2011, 08:57   #2
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Als het achter gesloten deuren niet lukt, dan maar onderhandelen onder toezicht van camera's, en met een scheidsrechter. Zo krijgt het volk ineens de waarheid ipv al die leugens achteraf.

Tweede voordeel: Geniale reality TV
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 16 mei 2011, 12:04   #3
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Tweede voordeel: Geniale reality TV
En het zou zo lang niet duren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 mei 2011, 12:05   #4
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Vind ik geen goed idee.
Oud 16 mei 2011, 12:13   #5
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Vind ik geen goed idee.
Oh jawel, live, mét televoting over de discussiepunten. Dan dienen die extra knopkes eindelijk voor iets nuttigs
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 16 mei 2011 om 12:13.
EddyBal is offline  
Oud 16 mei 2011, 13:57   #6
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Vind ik geen goed idee.
Ik wel, ik haal er zowaar mijn TV voor vanonder het stof!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 16 mei 2011, 15:18   #7
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen TV, maar ik ben wél te vinden voor 'publieke' onderhandelingen mét 'scheidsrechter', zoals forum-genoot "nickb" voorstelde.

Als het door forum-genoot "EddyBal" voorgestelde 'televoting' ook met behulp van pakweg SMS of een gelijkaardig systeem mogelijk wordt gemaakt, dan wil ik daar ook nog wel eens over nadenken.

In afwachting daarvan wil ik me best tevreden stellen met de invoering van het BROV.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 mei 2011, 15:41   #8
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In afwachting daarvan wil ik me best tevreden stellen met de invoering van het BROV.
²
Amon_Re is offline  
Oud 16 mei 2011, 15:47   #9
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

BROV.

Wat meer uitleg aub

ben trouwens volledige voor directer kan u democratie niet zijn, ook met een 24/24 livestream via internet. We kunnen de beelden misschien verkopen naar het buitenland, dan brengt het nog iets op

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be