![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God is Goed en zijn Goedheid is zijn eeuwige schepping van het heelal, de aarde en de mensheid, en natuurlijk ook de microwezentjes niet te vergeten.
Boos is echter de Mens, die het meent zonder God te kunnen stellen, al sinds Adam en Eva een groot kwaad onder de Mensen. In de moderne tijd zijn dat vooral de wetenschappers. Al reeds 2000 jaar geleden is Jezus daarvoor gestorven aan het kruis, maar dat heeft niet veel geholpen. Nu is Jezus (harriechristus) teruggekeerd op aard om het nog eens te proberen duidelijk te maken. Helaas, helaas: het ziet er naar uit dat het weer een ellende gaat worden. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Bedankt voor dit sterk pleidooi tegen het legaliseren van drugs. Ik ben overtuigd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi: drugs eruit.
Alle zegen komt van boven... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haal het hogere denkwerk is aan Alboreto de Maffioso, de leugenaar van het Vaticaan, niet besteed.
Helaas..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() So far so good.
Het is een bewering als alle andere. Ik ken uw god niet. Niemand kon hem mij ooit tonen. Niemand kon mij ook maar een brijzel van zijn bestaan voorleggen. Maar soit. Ik kan niet iedereen kennen. Ik neem voorlopig aan dat jij je god kent, en hem ziet als goed. Citaat:
Ik begrijp het dus als volgt: jij meent dat uw goede god in zijn goedheid alles geschapen heeft incluis de mensheid? Persoonlijk vind ik het 'scheppergedoe' heel discutabel. Maar die discussie is hier niet aan de orde. Stel dus even dat ik ook in deze bewering meega (quod non maar soit), hoe verklaar je dan de volgende contradictie? Citaat:
Je goede god die alles goed schiep, incluis de mensheid, die je ook tot zijn goedheid rekende in je 1e bewering, zou desondanks boze mensen geschapen hebben? Dat spoort helemaal niet met goedheid. Als je boze mensen schept, ben je helemaal geen goede schepper. Als je een goede schepper bent, schep je geen wezens die in staat zijn tot het boze. Uw god is dus helemaal niet goed, en ook als schepper van het goede is hij gebuisd. Je kent dus ten onrechte een status toe aan je god. Is het niet simpeler om aan te nemen dat er helemaal geen goede god-schepper bestaat? De enige goede schepper die ik ken, is een beerschepper, en zelfs dat stinkt een eind weg.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan hier ga je helemaal uit de bocht als je zekere kwaliteiten toekent aan een schepper: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrije wil (om ook kwaad te plegen) is net wat het bestaan van een uitsluitend goed(e) scheppende godheid uitsluit. Maar misschien had je nog niet door dat ik daar naartoe wilde? Citaat:
Ik toon enkel dat het schepper- of godsbeeld dat Harrie hier neerpoot contradictorisch is. Uit die contradicties besluit ik dat een schepper met die toegeschreven kwaliteit onbestaand is.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zalig zij die geloven zonder het te zien.
Vanaf het moment dat je iets gezien hebt, moet je niet meer geloven.
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- De zon zorgde ervoor dat de mensheid kon ontstaan. Sluit het feit dat sommige mensen in de koelte gaan staan het bestaan van een uitsluitend warme zon uit?
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Gelukkig heb ik meer succes bij de vrouwen dan God.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Sterkte.
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() In deze onderschrijf ik trouwens de visie van een beroemd hedendaags filosoof:
"God is my favorite fictional character"
![]() |
#17 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook is Hij Mij eens in een visioen verschenen en ook nog in een droom en Hij zeide Mij dat ik Hem eens zou zien. Citaat:
Hij bestaat in ieder geval in de gedaante van een oneindig aantal microwezentjes, maar ik neem aan dat Hij ook als één enkel en ondeelbaar persoon kan verschijnen voor Mij als de tijd daarvoor rijp mocht wezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat ligt dan ook in de heilige geest (eenheid van goed en kwaad) om dat nu juist te begrijpen. De mens moest zich los maken tot een hogere verzoening met God in de heilige geest. Dus precies zoals kinderen zich los maken van hun ouders. En dat is nu juist de essentie mijn atoomtheorie. Citaat:
Zo heeft het licht de duisternis nodig en het goede het kwade. Citaat:
Maar ook onderscheid moet er wezen dat God Goed is en de Mens kwaad. Citaat:
Denk je werkelijk dat die gedachte GOED is... ![]() Citaat:
God is Goed en wel als oorspronkelijke heilige geest (eenheid van God en de Mens in de microwezentjes). Maar bij de schepping van ons heelal en de schepping der mens, moest er ook een onderscheid wezen tussen goed en kwaad, want zonder onderscheid kan er geen eenheid wezen. Zo is het licht goed en de duisternis kwaad. Zo is de schepper goed en de schepping (zonder schepper) kwaad. Zo is de eeuwigheid (onsterfelijkheid) goed en de sterfelijkheid (tijdelijkheid) kwaad. Enzovoort. Vooral nu in deze barre tijden van economische crisis en milieuvervuiling en kapitalisme en dreigende overbevolking, nu de wereld dreigt onder te gaan, is het goed weer eens over de ethiek van goed en kwaad na te denken. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moet namelijk de heiligheid wezen. Achter Jahweh (die ook behoorlijk boos kon wezen) schuilen de microwezentjes. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Harriechristus is toch een "Poe" he?
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 18 mei 2011 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |