![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Els Van Weert (Spirit) - 7 tot 13 juni "Huidig Voorzitter en boegbeeld van Spirit. Tevens zetelend in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Het Vlaams-nationalisme van de vroegere Volksunie werd ingeruild voor het 'regionalisme'. Wat daar anders aan is kan u haar vragen in deze forumsessi |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Uw partij heeft voorgesteld de vaste benoemingen in het onderwijs af te schaffen.
Ondanks dat iedereen maar dan ook iedereen (vakbonden,partijen,organizaties) negatief was over Uw voorstel Volharde U in de boosheid Ik ben zeker dat uit naam van alle onderwijzers, ambtenaren, mensen die een zeker statuut voor ogen hebben Uw voorstel meer dan afgekeurd is In plaats van onzekerheid in het leven van mensen te brengen Zou U beter opkomen voor mensen die geen statuut hebben Dit is nog erger dan de neo-liberalen We hebben allen nood aan een vast statuut Uw voorstel is een kaakslag in het gezicht van alle werkende mensen |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Ik begrijp uw bezorgdheid maar ik denk dat ze gebaseerd is op foute of slechts gedeeltelijke informatie. We hebben nooit gezegd dat er niets in de plaats moest komen, een nieuw statuut dat meer mogelijkheden biedt maar tegelijk ook voor de nodige bescherming zorgt. De vaste benoeming zoals we ze vandaag kennen is nog maar voor 75% van de mensen in het onderwijs weggelegd. 1 op 4 is niet benoemd. Sommigen wachten al jaren.In ons systeem is er meer objectiviteit en meer rechtszekerheid. Ik nodig u uit ons volledige congrestekst over onderwijs er op na te lezen op www.meerspirit.be en u zal kunnen vaststellen dat wij een hele grote waardering en zorg hebben voor ons onderwijs, leraars, leerlingen en ouders, iedereen die betrokken is bij de opvoeding van onze kinderen.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dit voorstel dan niet zo slecht, mijn zus heeft jaren, ter vervanging van een vastbenoemde die langdurig ziek was, in het internaat van Wemmel gestaan, die kwam terug en mijn zus die na die 6 jaar nog steeds geen vast statuut had, kon ophoepelen en die man herviel terug na 6 maanden. Mits er een wachtlijst is, is zij niet terug in aanmerking gekomen voor de plaats die ze daarvoor prima had ingevuld. Nu kan ze haar uren vol maken door dagelijks van de ene school naar de andere te sjezen.
Ik ben er zeker van dat we allemaal regenten kennen die op verschillende scholen, soms zelfs maar voor 2 uurtjes, hun full-time moeten realiseren. Elk jaar weer, is het dan nog maar de vraag óf ze mogen terugkomen en óf ze weer aan voldoende uren komen. En dan heb je nog die tijd gehad waar ze in januari alsnog werden afgedankt als bleek dat er net 1 leerling te weinig was om hun uren te rechtvaardigen. Dit is een absolute miskleun in het huidige onderwijssysteem. Zo benijdenswaardig is die job al lang niet meer hoor.
#4 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() De vaste benoeming compenseert een loonvoordeel van maar liefst 8%. Uit welke sok ga je dat geld halen wanneer je de vaste benoeming afschaft?
|
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Het antwoord van Els voldoet niet
Het is niet omdat 1 op 4 niet benoemd is dat U de vaste benoeming moet afschaffen Dat is een kromme redenering De mensen willen zekerheid En geen andere systemen De vaste benoeming moet blijven, de niet-benoemde moeten benoemd worden |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Sorry Mevrouw Van Weert, ik geloof geen snars van wat u zegt.
Toen alle leerkrachten in hun hemd werden gezet door de Heer De Gucht, ( weet je nog: "het wordt tijd dat de leerkrachten leren werken!!!!!!!, ze moeten niet klagen over loonverhoging, het kijk- en luistergeld is toch afgeschaft!!!!!) zat u met uw partij mee in de regering. Ik heb je toen niks horen zeggen ter verdediging van diezelfde leerkrachten. Om nu, een paar weken voor de verkiezingen, te zeggen dat u het goed voor hebt met het onderwijs, i don't buy it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De schijnheiligheid druipt er af. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Meer en meer wordt werken bij openbare diensten een interimzaak.
Het onderwijs is dus geen uitzondering. Men kijkt veel te veel naar de privé. Waarom niet een systeem van arbeidscontract van onbepaalde duur invoeren ? Of bepaalde duur voor een jaar of 2,3 ? |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()