![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() - Professoren Jamie Anderson and Jörg Reckhenrich van Antwerp Management School en Dr. Martin Kupp of the ESMT European School of Management and Technology in Berlijn hanteren een nieuwe casestudy over Lady Gaga in de opleidingen in het domein Strategische Innovatie voor eMBA-studenten en managers uit het bedrijfsleven.
De auteurs gebruiken de case om aan te tonen hoe gevestigde bedrijven lessen kunnen trekken uit Gaga’s blitzcarrière. Terwijl in de muziekindustrie veel parallellen worden getrokken tussen Lady Gaga en Madonna, geloven de auteurs dat haar insteek toch dichter ligt bij die van de zakelijke eigentijdse kunstenaars zoals Damien Hirst, Jeff Koons and Takashi Murakami. Maar evenzeer vertoont haar innovatietalent een grote gelijkenis met bedrijven zoals Apple en Google. “Lady Gaga is gehypet door zowel de populaire als de zakelijk, economische media. Toch is dit de eerste keer dat haar carrière geanalyseerd wordt door het oog van de business theorie. Lady Gaga is niet alleen maar een ongelooflijk creatief talent, ze is tevens een doortastende zakenvrouw”, zeggen de auteurs. Lady Gaga werd verkozen tot artieste van het jaar in 2010 door Billboard, slechts 1 jaar nadat ze de titel nieuwste topartieste had gekregen. Haar “Monster Ball Tour” stond op de 4de plaats van de meest winstgevende tournees dat jaar, en haar album “Fame Monster” was het best verkochte album ter wereld. . Tegen eind 2010 had Gaga 7 songs op rij die de mijlpaal van twee miljoen downloads in de US gehaald hadden, met een totaal geschatte verkoop van meer dan 15 miljoen albums en 51 miljoen singles. Ze wordt dit jaar door Time Magazine gelijst als een van de meest invloedrijke personen en zal volgens de voorspellingen tegen einde dit jaar meer verdienen dan wat rockveteranen als AC/DC en U2 samen over hun hele carrière reeds hebben verdiend. The casestudy ‘Lady Gaga: Born This Way?’ geeft een overzicht van Lady Gaga’s carrière als muzikante, als artieste en de omstandigheden die haar succes ondersteund hebben. Tevens wordt er informatie verschaft over de uitdagingen waar de muziekindustrie in het algemeen mee te kampen heeft dankzij de digitale distributie en piraterij. De casestudy stelt deelnemers van managementprogramma’s in staat een goed inzicht te ontwikkelen omtrent de verschillende elementen van strategische innovatie, en hoe een individu of organisatie een traditionele marktomgeving kan omturnen door zichzelf fundamentele strategische vragen te stellen als : “Wie zijn mijn klanten?”, “Wat kan ik mijn klanten bieden?” en “Hoe kan ik meerwaarde creëren voor mijn klanten – en uiteindelijk ook voor mezelf?”. De case levert gegevens aan om in dialoog te gaan over de manier waarop nieuwe technologie (meer bepaald sociale media) kan gebruikt worden. Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() haar succes werd geboost door een belg
|
![]() |
![]() |