Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2011, 18:03   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard Deze weg is echt, wanneer volgt Vlaanderen ?

Citaat:
http://www.lesoir.be/regions/brabant...que-843263.php

Entre Braives et Hannut, la route polémique

© M Tonneau

ANNE-CATHERINE DE BAST
mardi 31 mai 2011, 21:43

Benoît Lutgen a tenté de faire disparaître du web la vidéo qui dénonce les aménagements censés sécuriser la chaussée romaine. Sans succès… Par Anne-Catherine De Bast

Trois semaines que la vidéo est sur internet, mais elle fait toujours le buzz… En cause : l'absurdité des nouveaux aménagements de la chaussée romaine qui relie Braives �* Hannut, en province de Liège. On y dénombre 250 poteaux de signalisation et une vingtaine d'îlots de rétrécissement sur 5 kilomètres. De quoi faire perdre leur calme aux usagers les plus patients. Au SPW (ex-MET), qui a financé les travaux �* hauteur de 300.000 euros, pas question de faire marche arrière : la route est bien plus sûre qu'auparavant, et les aménagements ont été décidés en concertation avec les communes concernées et la zone de police. Les automobilistes n'ont qu'�* respecter le code de la route.

« Nous voulions élargir la route pour permettre le croisement de camions, or elle était bordée d'arbres, précise Laurence Zanchetta, porte-parole du SPW. Nous voulions les préserver pour éviter d'avoir une ligne droite dans un désert qui pousse les gens �* accélérer. Ces aménagements ont été faits car nous n'avions pas d'autres choix. » Dans la foulée de l'aménagement d'îlots au pied de chaque arbre, il a fallu installer les dizaines de panneaux qui les accompagnaient, imposés par le code de la route. « Si on sait lire les priorités et qu'on reste attentif, il n'y a pas de problème ».

Le ministre Lutgen (Equipement), lui, a perdu patience après quelques dizaines de milliers de clics… L'auteur de la vidéo le citait nommément comment initiateur des travaux, or il y serait étranger. Le ministre l'a donc sommé de supprimer son nom, sous peine de poursuites judiciaires. Pour éviter tout problème, l'intéressé a retiré la vidéo de YouTube. Mais quelqu'un l'y a remise mardi après-midi. Elle est également hébergée sur le site de France 3. Jusqu'�* quand ?

Voir la vidéo
La Route la plus Absurde d'Europe est en Belgique !
http://www.kewego.be/video/iLyROoafz-wQ.html
idem video:
http://www.youtube.com/watch?v=TsMJmCBZDoc

Lutgen CDH (Wallonia) : Somewhere between Braives and Hannut, the shameful road

One of Belgium's worst scandals. This road did cost 300.000 euros to belgian tax payers (Belgium is a tiny country known for political corruption and denial of democracy), The first day it became ridable, cars crashed... Thankfully, there are no such aberrations here,in Russia, the largest country on earth.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2011 om 18:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 18:05   #2
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Ik wou er net ook een draad over opstarten. In Vlaanderen staat het vol met zulke wegen die zogezegd de verkeersveiligheid moeten verbeteren.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 18:11   #3
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voorbeeldje van in mijn buurt: De Zwijnaardsesteenweg in Merelbeke.
http://maps.google.nl/maps?f=d&sourc...52314&t=h&z=15

Vroeger een kaarsrechte baan waar men gemakkelijk 90 per uur kon rijden. Zijn nooit ongelukken gebeurt.

Tijdens de werken in 2008:

Op deze foto lijkt het een korte baan, maar het gaat over een stuk van bijna 1km. Vlak na de opening.

Op de 2 jaar dat die baan er terug open is, is er al meer dan 1 dodelijk ongeval gebeurt. Dat hindernisje temidden moet je aan maximum 50 per uur nemen, of je zit er op. Hoeveel keer dat eilandje al niet kapot gereden is.

Overal staan remsporen, zijn paaltjes kapot gereden, zijn struikjes kapot gereden, ... Echt een vuile straat!

Laatst gewijzigd door bgf324 : 1 juni 2011 om 18:12.
Oud 1 juni 2011, 18:17   #4
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn voorstel bovenaan:

Haal het fietspad langs de linkerkant weg en schuif de baan zachtjes op naar links. Maak er een kaarsrechte betonbaan. Beton is vele malen degelijker dan asfalt. (De Baan voor mijn deur ligt er al van 1949, en is nog niet aan vervanging toe).

Doordat de baan een meter naar links op schuift is er meer plaats tussen de rijbaan en de fietsers. Op die manier rijden die dan ook veiliger, als die er al zijn.
Oud 1 juni 2011, 18:18   #5
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Kan je die tweede foto verkleinen of linken ? P.be. verkleint die niet op een reden, en nu is deze pagina verneukt qua layout.

De volgende is wereldberoemd en heb ik op internationale fora gezien:

Ik ben vergeten in welke gemeente dit fietspad staat, maar het is in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 juni 2011 om 18:19.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 18:27   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik wou er net ook een draad over opstarten. In Vlaanderen staat het vol met zulke wegen die zogezegd de verkeersveiligheid moeten verbeteren.
Yup, laat ons de foto´s hier posten ergens aan de kust is ook zo´n ex 90-weg.
De Zeebruggelaan N335 tussen Blankenberge en Zeebrugge:
http://maps.google.be/maps?num=100&h...27294&t=h&z=15
(als ge de map uitvergroot ziet ge mooi gescheiden fietspaden...)

Een mooi voorbeeld hoe ze de nationale hoofdwegcapaciteit N335 (alternatief voor de Kustlaan N34), naar de kloten geholpen hebben. Proficiat. GRINS

Er zijn op die strook van een 4-tal kilometer, tussen de BBK van Blankenberge/Uitkerke en de expressweg Brugge-Zeebrugge, 3 van deze moordende (zie de nachtfoto) dubbele chicanes geplaatst. Ze noemen dat "snelheidsremmers".

Hopelijk verdwaalt daar ´s nachts geen toerist met zijn (gehuurde) auto.
Bij die nachtfoto kan ik alleen maar "slik het maar eens door " zeggen.
Kom daar eens met dimlichten tegen 70-90 kmh aan naargelang weersomstandigheden... (mss dan ook tegelijkertijd met een tegenligger met fares aan, of een moto...)

Hoeveel (eventueel verlichte ) "waarschuwingsborden" voor die gevaarlijke wegversmalling dubbele chicane staan daar eigenlijk, ik zie op de (overdagse foto onderaan) er maar één staan, vlak tegen de chicane... is dat niet een beetje laat, voor de wegbeheerders onder ons ?

Zijn er ook borden voor gevaarlijk opduikende dubbele chicanes met verhoogde boordstenen in de wegcode ? GRINS

(hier kan men de gescheiden fietspaden ook zien)

Volgens mij kunnen de locals daar racen door die chicanes het zou me niet verwonderen moesten er besttijden circuleren vanaf x meter voor de 1e dubbele chicane tot x-meter na de dubbele chicane 3.

Citaat:
http://www.wegeninfo.be/pdf/nummeringwegennet.pdf
8. Routes nationales (4° réseau) / Nationale wegen (4de wegennet)
p 20
N335 Uitkerke (Blankenberge) - Zeebrugge(Brugge)

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2011 om 18:53.
Oud 1 juni 2011, 19:01   #7
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zijn er ook borden voor gevaarlijk opduikende dubbele chicanes met verhoogde boordstenen in de wegcode ? GRINS
Ah, die weet ik liggen.
Daar is eigenlijk niets gevaarlijks aan.
Ze zijn goed zichtbaar, ook s'nachts.

Tenzij ge daar wilt gaan racen natuurlijk, maar dat doe ik liever op circuit.

Er zijn daar in de buurt nogal wat toeristische verblijven.
Best wat trager rijden dus, dan zult ge de chicane heel wat minder gevaarlijk vinden.
Oud 1 juni 2011, 19:06   #8
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Kan je die tweede foto verkleinen of linken ? P.be. verkleint die niet op een reden, en nu is deze pagina verneukt qua layout.

De volgende is wereldberoemd en heb ik op internationale fora gezien:

Ik ben vergeten in welke gemeente dit fietspad staat, maar het is in Vlaanderen.
Een HLD 52 op de achtergrond op een cargo/werftrein
Oud 1 juni 2011, 19:08   #9
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lijkt me ergens langs spoorlijn 36 te zijn (Herent - Veltem - Erps-Kwerps - Kortenberg - Zaventem)
Oud 1 juni 2011, 19:21   #10
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij kunnen de locals daar racen door die chicanes het zou me niet verwonderen moesten er besttijden circuleren vanaf x meter voor de 1e dubbele chicane tot x-meter na de dubbele chicane 3.
Ik voel mij altijd uitgedaagd door zulke zaken. Bij mijn schoonouders hadden ze ook van die chicanes aangelegd (maar dan met telkens drie van die donkergroene plastieken kegels), onder andere vlak na een haarspeldbocht, op een amper verlichte plattelandsbaan. Na een paar keer oefenen kon ik daar echt vlot door racen. Anderen hadden blijkbaar minder geluk, want na een week of twee was elke kegel minstens een keer geraakt. Ze hebben dan de kegels maar weggehaald.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 20:18   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik voel mij altijd uitgedaagd door zulke zaken. Bij mijn schoonouders hadden ze ook van die chicanes aangelegd (maar dan met telkens drie van die donkergroene plastieken kegels), onder andere vlak na een haarspeldbocht, op een amper verlichte plattelandsbaan. Na een paar keer oefenen kon ik daar echt vlot door racen. Anderen hadden blijkbaar minder geluk, want na een week of twee was elke kegel minstens een keer geraakt. Ze hebben dan de kegels maar weggehaald.
Dan hebben zulke chicanes toch nog een nut, "jongeren" kunnen dan de grenzen van hun rijvaardigheid aftasten en hun auto in grenssituaties beter leren kennen.

Op ´t circuit gaat dat wel beter en veiliger, maar is een pak duurder.
Oud 1 juni 2011, 20:24   #12
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Tja het is meestal allemaal een gevolg van automobilisten die vinden dat ze zich niet aan de snelheidsbeperkingen moeten houden. Voorbeeldje; 2/3 automobilisten rijdt te snel in bebouwde kom ( om maar even aan te tonen hoe het gesteld is met de mentaliteit van de automobilisten tegenwoordig ) . Om te vermijden dat de politie er iedere dag moet staan kan men dergelijke ingrepen in de infrastructuur doen. Ik vind zo'n vernauwingen zelfs beter dan drempels ( = slecht voor de schokdempers en niet comportabel ). Dat er af en toe ego-automobilisten frontaal op elkaar inrijden omdat geen van beide plaats wil maken moet men er maar bij nemen. Dat is dan een gevolg van hun keuze.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 20:48   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tja het is meestal allemaal een gevolg van automobilisten die vinden dat ze zich niet aan de snelheidsbeperkingen moeten houden. Voorbeeldje; 2/3 automobilisten rijdt te snel in bebouwde kom ...]
ONZIN

Overigens, geen enkel getoonde foto hier zijn wegen binnen de bebouwde kom, waarover hebt ge het dan eigenlijk ? Beetje bashen en blind veralgemenen zoals altijd ?

En als ge met -leugenachtige- overdreven cijfers komt (toogpraat/nattevinger/...) gelieve ze dan met een degelijke bron te staven.

Volgens objectieve metingen (vrije weg, goede omstandigheden) van de BIVV valt de 50 kmh heel goed mee, het gemiddelde van 2005 was zelfs 50kmh in België !. (zie citaat)

50 kmh in de bebouwde kom heeft - na de normale zeldene 90 op 1+1 - het meeste draagvlak van alle Vmax.
De doelstelling van de SGVV (- 5kmh in 2008) is al bijna gehaald in 2005 met een daling van - 4 kmh. Bij de zeldene 90 kmh is ze in 2005 al gehaald.
GELEZEN ?

Citaat:
STATEN-GENERAAL VAN DE VERKEERSVEILIGHEID 2007 12 maart 2007
pagina 9 van 19

Federale Commissie voor de Verkeersveiligheid
DOSSIER : OVERDREVEN EN ONAANGEPASTE SNELHEID

2.4. Gedrag van de weggebruikers
Het BIVV ontwikkelde in 2002 een methodologie voor de uitvoering van snelheidsmetingen.
Het gaat hier om objectieve metingen die moeten toelaten de door de Staten-Generaal voorgestelde indicatoren (gemiddelde snelheid, v85, percentage voertuigen dat de snelheidslimiet met meer dan 10km/u overschrijdt) te meten.
Gemiddelde snelheid

Doelstelling SGVV (personenwagens): daling gemiddelde snelheid met 5 km/u in 2008
Snelheidslimiet vgem 2003 vgem 2004 vgem 2005 verschil
30 km/u 38 km/u 36 km/u 35 km/u - 3 km/u
50 km/u 54 km/u 51 km/u 50 km/u - 4 km/u
70 km/u 77 km/u 78 km/u 75 km/u - 2 km/u
90 km/u 94 km/u 88 km/u 89 km/u - 5 km/u
120 km/u Geen meetresultaten beschikbaar

Mogelijk wordt deze doelstelling zonder veel problemen gehaald, maar vooral wat 30 km/u en 70 km/u wegen betreft kan dit resultaat moeilijk bevredigend genoemd worden.

Bij vergelijking tussen de gewesten valt op dat de gemiddelde snelheid in Wallonië in de verschillende snelheidscategorieën hoger (circa 5 km/u) ligt dan in Vlaanderen en Brussel.
Er is een indicatie dat de problematiek van vrachtwagens van meer dan 7,5 ton op 90 km/u-wegen (waar deze voertuigen 60 km/u mogen rijden) ernstig is.
http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%...heid%20DEF.pdf
Zoals ik al eindeloos herhaal de 70 kmh heeft het minste draagvlak en is meestal totaal ongeloofwaardig als limiet.

Daarom dat de politie vooral daar (klote-70 kmh door de strot geduwd op een goede 90 kmh-weg) staan de flitsen voor de kassa.

Op een weg met geloofwaardige limiet bvb 1+1 en 90 kmh (VGem zelfs 88 en 89 kmh), daar staan ze niet hoor, daar is NIET genoeg te verdienen, en al zeker niet in Vlaanderen daar rijden ze gemiddeld iets (ca. 5 kmh) langzamer als in Wallonie, zoals ge kunt lezen hierboven.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2011 om 21:08.
Oud 1 juni 2011, 20:49   #14
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja het is meestal allemaal een gevolg van automobilisten die vinden dat ze zich niet aan de snelheidsbeperkingen moeten houden. Voorbeeldje; 2/3 automobilisten rijdt te snel in bebouwde kom ( om maar even aan te tonen hoe het gesteld is met de mentaliteit van de automobilisten tegenwoordig ) . Om te vermijden dat de politie er iedere dag moet staan kan men dergelijke ingrepen in de infrastructuur doen. Ik vind zo'n vernauwingen zelfs beter dan drempels ( = slecht voor de schokdempers en niet comportabel ). Dat er af en toe ego-automobilisten frontaal op elkaar inrijden omdat geen van beide plaats wil maken moet men er maar bij nemen. Dat is dan een gevolg van hun keuze.
Ik zie een dodenweg voor fietsers...die een soort witgekalke fietspad hebben waar ze om de haverklap afmoeten op tussen de wagens te gaan rijden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 21:08   #15
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ONZIN

Overigens, geen enkel getoonde foto hier zijn wegen binnen de bebouwde kom, waarover hebt ge het dan eigenlijk ? Beetje bashen en blind veralgemenen zoals altijd ?

En als ge met -leugenachtige- overdreven cijfers komt (toogpraat/nattevinger/...) gelieve ze dan met een degelijke bron te staven.

Volgens objectieve metingen (vrije weg, goede omstandigheden) van de BIVV valt de 50 kmh heel goed mee, het gemiddelde van 2005 was zelfs 50kmh. (zie citaat)

50 kmh in de bebouwde kom heeft - na de normale zeldene 90 op 1+1 - het meeste draagvlak van alle Vmax.
De doelstelling van de SGVV (- 5kmh in 2008) is al bijna gehaald in 2005 met een daling van - 4 kmh. Bij de zeldene 90 kmh is ze in 2005 al gehaald.
GELEZEN ?

Zoals ik al eindeloos herhaal de 70 kmh heeft het minste draagvlak en is meestal totaal ongeloofwaardig als limiet.

Daarom dat de politie vooral daar (klote-70 kmh door de strot geduwd op een goede 90 kmh-weg) staan de flitsen voor de kassa.

Op een weg met geloofwaardige limiet bvb 1+1 en 90 kmh (VGem zelfs 88 en 89 kmh), daar staan ze niet hoor, daar is NIET genoeg te verdienen.
Rustig, rustig; je moet je niet zo boos maken zo laat op de avond; is slecht voor het hart en de nachtrust

Hier is de link;

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...ouwde-kom.aspx

Waarom toch die fixatie van automobilisten op die snelheid? 130 km/h of 120 km/h, 70 of 90 km/h ... waarom wordt daar zo'n drama van gemaakt?
Ik denk eerder dat het een algemeen frustratie gevoel is van mensen die zich hele dagen in het verkeer zitten op te draaien door het weggedrag van anderen, files, slechte staat van de wegen, stress om afspraken te halen enz.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 1 juni 2011 om 21:09.
Oud 1 juni 2011, 21:09   #16
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik zie een dodenweg voor fietsers...die een soort witgekalke fietspad hebben waar ze om de haverklap afmoeten op tussen de wagens te gaan rijden..
Dat is een ander verhaal natuurlijk; die zijn ze blijkbaar vergeten of die moeten door het veld rijden.
Oud 1 juni 2011, 21:12   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rustig, rustig; je moet je niet zo boos maken zo laat op de avond; is slecht voor het hart en de nachtrust

Hier is de link;

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...ouwde-kom.aspx
Het gejank van Limburg en zijn antisnelheidspropaganda.

Citaat:
Waarom toch die fixatie van automobilisten op die snelheid? 130 km/h of 120 km/h, 70 of 90 km/h ... waarom wordt daar zo'n drama van gemaakt?
Begrijp je het nog altijd niet ? Verkeersveiligheid/mobiliteit interesseert je geen barst, dat heb je weeral aangetoond.

Lees dit eerst eens door:
Een recente korte ´wetenschappelijke studie´ van onze Noorderburen over geloofwaardige snelheidslimieten:
© SWOV, Leidschendam, september 2010
SWOV-Factsheet
Naar geloofwaardige snelheidslimieten
http://www.swov.nl/rapport/Factsheet...e_limieten.pdf

dit is ook niet slecht: http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=460 SNELHEIDSBEPERKINGEN : OOK EEN KWESTIE VAN GELOOFWAARDIGHEID

Citaat:
Ik denk eerder dat het een algemeen frustratie gevoel is van mensen die zich hele dagen in het verkeer zitten op te draaien door het weggebdrag van anderen, files, slechte staat van de wegen, stress om afspraken te halen enz.
Weet ge hoe dit (nieuw) themaforum hier heet ?
Citaat:
Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!
Dus niet: Stilstand en Verkeersonveiligheid

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2011 om 21:27.
Oud 1 juni 2011, 21:49   #18
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Ik denk dat het langs beide kanten is; veel automobilisten worden na verloop van tijd een beetje vakidioot, de routine sluipt in het autorijden. Vergelijk het vb met een pedofiel die kinderen misbruikt, die gaat dat op termijn ook als normaal gaan beschouwen en zal het hebben over " oh een relatietje". Met dit vb wil ik even duidelijk maken wat ik bedoel. Iemand die hele dagen 180 k/m rijdt, zal dat ook als normaal gaan beschouwen en verliest eigelijk gewoon realiteitszin. Hij staat hoegenaamd niet meer stil bij de mogelijke destructieve gevolgen van zo'n hoge snelheid. Wat bij een klapband? Wat als hij een aanrijding heeft met een dier? enz.

En dat zie je dus ook in het dagelijks verkeer als je ziet hoe mensen rijden of vlammen op bepaalde plaatsen, hoe ze blindelings voorrang van rechts voorbij vlammen alsof er geen zijstraten zijn enz. Vandaar de noodzaak van snelheidslimieten dus en ingrepen in de infrastructuur. Op veel secundaire wegen lijkt 70 km/h me trouwens een goede snelheid; zeker daar we veel dergelijke banen hebben met lintbebouwing en aldus talloze opritten enz.

Citaat:
Ik denk eerder dat het een algemeen frustratie gevoel is van mensen die zich hele dagen in het verkeer zitten op te draaien door het weggedrag van anderen, files, slechte staat van de wegen, stress om afspraken te halen enz.
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...slingerd.dhtml

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 1 juni 2011 om 21:58.
Oud 1 juni 2011, 22:20   #19
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idem video:
http://www.youtube.com/watch?v=TsMJmCBZDoc

Lutgen CDH (Wallonia) : Somewhere between Braives and Hannut, the shameful road

One of Belgium's worst scandals. This road did cost 300.000 euros to belgian tax payers (Belgium is a tiny country known for political corruption and denial of democracy), The first day it became ridable, cars crashed... Thankfully, there are no such aberrations here,in Russia, the largest country on earth.
Als ge dan aan de juiste kant komt dan zet ge gewoon de cruise controle aan.
Mijn straat, een sluikweggeske, daar hebben ze ook van die krengen gezet.

Ik heb voorrang, ik woon er en dan gaat die andere nog niet achteruit.
Oud 1 juni 2011, 22:21   #20
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Zo'n straat waar ge maar op bepaalde stukskes kunt inhalen bedoelt ge.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be