![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Horeca Vlaanderen stapt naar Grondwettelijk Hof tegen nieuw kassasysteem
Horeca Vlaanderen stapt naar het Grondwettelijk Hof tegen de verplichte invoering van geregistreerde kassa's. Het nieuwe kassasysteem moet zwart-werk tegengaan, maar net daartegen trekt de sector van leer. 'Een derde van de horecazaken zal failliet gaan', klinkt het. In ruil voor een verlaging van de btw op maaltijden naar 12 procent werd in 2009 afgesproken dat alle restaurants vanaf 1 januari 2013 verplicht met een geregistreerde kassa moeten werken. 'Ook een gerespecteerd horecaondernemer is verplicht een klein deel in het zwart te werken om de eindjes aan elkaar te knopen', klinkt het. 'Nu de invoering nadert, neemt de paniek zienderogen toe', zegt Danny Van Assche van Horeca Vlaanderen in Het Laatste Nieuws. 'Als er niets gebeurt, betekent de geregistreerde kassa een moordaanslag voor één op de drie restaurants.' ... Bron: http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20110603_022 __________________________________________________ ____ Overdreven reactie imo. Waarom zou de horeca het recht hebben om geld te mogen verdoezelen voor de belastingen? Ze hebben onlangs nog een BTW korting gekregen, dat er iets tegenover staat is ook maar logisch. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Qua strategie kan het tellen :
"Wij willen het niet, meneer de juge, want dan kunnen we nie meer foefelen !" De corruptie zit er hier al zodanig ingebakken dat ze het nie meer beseffen dat het corruptie is ! Noorman |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Er is iets drastisch verkeerd met de horeca indien in het zwart werken de enigste manier is om te overleven.
Imho mogen dan ook 1/3 van de ondernemingen failliet gaan. Bad management. |
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oh ja: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Europees Commissaris
|
Vreemd. 9% inkomsten van de belastingverlaging hebben ze in hun zak gestoken (prijzen zijn geen 7,4% gedaald, de prijzen zijn gestegen) en ze hebben geen stap dichter gezet naar minder zwartwerk...
Laat die kassa maar komen. Hoeft voor mij geen permanente maatregel te zijn, twee jaartjes ofzo en ze mogen hun vrijheid blijheid terug krijgen.
|
|
|
#6 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Doet mij wat denken aan de 9€ per liter kraantjeswater van 2 weken terug. Ook spotgoedkoop
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Deze reactie in DS vind ik grappig
‘In dit land heeft iedereen boter op het hoofd’, zegt Jan De Haes van Horeca Vlaanderen aan de VRT. ‘De consument is ook mee verantwoordelijk, want die kan al lang genieten van lage prijzen.’ |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind het restaurantbezoek in de buurlanden goedkoper, mits wat uitkijken, uiteraard. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
|
Citaat:
EDIT: de eerste zin in mijn post was uiteraard ironisch. Vandaar ook de tweede zin. Laatst gewijzigd door Steve_M : 3 juni 2011 om 11:15. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan zijt ge toch ne stomme kloot zeker ? Wel die gasten komen omdat er een deelke in t zwart wordt gegeven... Iedereen gelukkig, gasten trouwens ook, ... Accepteer gewoon dat om uw economie goed te doen draaien er een beetje zwart werk nodig is, ja geloof het of niet, maar dat zwart geld, is dat extraatje, dat mensen hebben om te conusmeren, en consumeren, betekent ook weer geld dat naar de staatskas vloeit en werk. Geloof het of niet, maar het is een tandrad in de machine, haal het eruit, en den boel loopt vast. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Vreemdeling
|
Een deel van de fout zit natuurlijk ook wel in de regelgeving, die bijvoorbeeld vakantiejobs veel te veel inperkt. Ik heb vroeger bij mijn broer een (weliswaar relatief klein) deel in het zwart moéten werken, omdat ik teveel beschermd was en x aantal uur van de week maximaal mocht werken, terwijl er een project af moest zijn. Soms is het niet perse slechte wil, maar kan je gewoon niet anders. Bij horeca zal dit hetzelfde zijn, aangezien de uren daar ook behoorlijk willekeurig kunnen lopen.
Wat niet wil zeggen dat er iets zinnigs aan hun betoog is natuurlijk |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een wreed toffe vakantiejob, maar ik zal al op mijne max aantal dagen, en ik mocht daar gerust nog een maand verderdoen, ... maar ja, t is de bedoeling dat ik voor mezelf werk. Aangezien er daar niet in t zwart kon gewerkt worden moest ik dus stoppen. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U bent zich er van bewust wat dat met de prijzen van producten zal doen?
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is die belastingsverlaging dan al misschien?
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tegelijkertijd klage ndat de prijzen al hoog zijn en voorstander zijn van deze kassa's vind ik interessant. Jullie zijn jullie er toch van bewust dat prijzen alleen maar zullen verhogen, dan?
|
|
|
|
|
#20 |
|
Europees Commissaris
|
Ja die belastingsverlaging is al in 2009 gebeurd
|