Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2011, 16:37   #1
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard Het Negeer-Harriechristus-Initiatief

Hallo,

Ik negeer normaal gezien nooit mensen op fora. Hoe onwetend ook, hoe irritant ook, hoe trollig ook. Zoals Christopher Hitchens het zo vloeiend kan vertellen, wanneer je iemand het zwijgen oplegt ontneem je niet alleen die persoon het recht om te spreken, maar ook jezelf het recht om te horen. Confrontatie met andere meningen kan je ofwel nieuwe inzichten opleveren in het standpunt van de andere, of nieuwe inzichten in je eigen standpunten, en waarom je denkt te moeten geloven in de dingen die je gelooft.

Ik vind het nu echter veel en veel te ver gaan. Er mag simpelweg geen enkele discussie meer bestaan op dit forum, tenzij die gaat over Harrie en zijn achterlijke microwezentjes. Het was even leuk, bij wijze van ramptoerisme, maar ondertussen is het een zuivere ergernis, zonder toegevoegde waarde. Nu heeft hij opnieuw de zoveelste thread gestart waar hij het vooral over zichzelf wil hebben, en ik kan het niet meer zien of horen.

Aldus, mijn oproep. Ik ga Harriechristus op mijn negeerlijst zetten, en ik zou graag aan iedereen die vroeger graag op dit forumgedeelte kwam vragen om hetzelfde te doen.

Dank voor uw aandacht.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 16:44   #2
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Wie zijt gij?

Moge Harrie Christus u zonden vergeven.

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 6 juni 2011 om 16:45.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 16:45   #3
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Wie zijt gij?
Is't niet beter te vragen uit welke microwezentjes hij bestaat?

(Of zou dat bij iedereen 't zelfde zijn...)
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 16:45   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Dank U wel: het is de zoveelste poging Mij de nek om te draaien.

Veel succes is je toegewenst.

En ik ben zeer blijde bij deze dat de huidige mensheid zo verdraagzaam is en zeker geen enkele leugen over Mij vertelt.

Nooit heb ik iemand gedwongen op Mij te reageren, wat ook onmogelijk is.
Iedereen is vrij Mij te negeren.
Ja: niemand behoeft iets van Mij te lezen.
Ook behoeft niemand er mee eens te zijn.

Ook zal ik nooit iemand beletten zijn eigen topics te plaatsen, wat ook al weer onmogelijk is.

Nooit zal ik vragen iemand te bannen of te negeren.

Maar helaas: de Waarheid van mijn atoomtheorie en nieuwe godsleer is velen tot een ergernis en worden zij tot het uiterste getergd en het beest in hen wakker gemaakt.
Anders zo beschaafd geraken zij op drift.

Amen...
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 16:49   #5
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Wie zijt gij?
Niemand speciaal, ik ben het gewoon zat. Als enkel ik hem negeer moet ik nog steeds zijn posts lezen in de antwoorden van andere mensen, en dan is de kans groot dat ik alsnog mijn ogen uitkrab.

Ik vond het gewoon een veel beter forum voordien.
Oud 6 juni 2011, 16:53   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Mijn collectief van microwezentjes stemmen tegen.
Oud 6 juni 2011, 17:01   #7
eno2
Banneling

Standaard

Ik begeer excuseer negeer (mijn firefox corrector werkt niet goed) hem allang totaal wegens totaal tijdverlies

en signaleer af en toe eens aan moderatie zijhn absurdistisch gedoe

maar ja, mensen beginnen bestraffen vanwege volgehouden eclatante onzin
dat gaat nu eenmaal niet hé, vooral niet onder de noemer godsdienst
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 17:34   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Hallo,

Ik negeer normaal gezien nooit mensen op fora. Hoe onwetend ook, hoe irritant ook, hoe trollig ook.
De negeerfunctie van een forum is een prachtige uitvinding.
Zoiets laat in feite de mogelijkheid open voor totale vrijheid van meningsuiting. Wat je niet aanstaat, kwetst, beledigt, of simpelweg koud laat, kan je perfect ontwijken.
Citaat:
Zoals Christopher Hitchens het zo vloeiend kan vertellen, wanneer je iemand het zwijgen oplegt ontneem je niet alleen die persoon het recht om te spreken, maar ook jezelf het recht om te horen.
Hier ben ik het niet volledig mee eens.
Ongeacht wie of wat je negeert, behoud je m.i. de vrijheid om andere dingen wél te beluisteren.

Citaat:
Ik vind het nu echter veel en veel te ver gaan. Er mag simpelweg geen enkele discussie meer bestaan op dit forum, tenzij die gaat over Harrie en zijn achterlijke microwezentjes. Het was even leuk, bij wijze van ramptoerisme, maar ondertussen is het een zuivere ergernis, zonder toegevoegde waarde. Nu heeft hij opnieuw de zoveelste thread gestart waar hij het vooral over zichzelf wil hebben, en ik kan het niet meer zien of horen.
Harrie post uitsluitend in het subforum religie.
Zijn onzin is niet anders dan die van andere religies.
Je kan hem negeren of zelfs het hele subforum.
Citaat:
Aldus, mijn oproep. Ik ga Harriechristus op mijn negeerlijst zetten,
Wie of wat jij negeert kan me geen hol schelen.
Moet daar echt een speciale thread voor geopend worden?

Citaat:
en ik zou graag aan iedereen die vroeger graag op dit forumgedeelte kwam vragen om hetzelfde te doen.

Dank voor uw aandacht
't Spijt me vrolijk dat ik hier aandacht aan gaf.
Het staat hier niet op zijn plaats.
Het is totaal zonder belang.
Het is zelfs inferieur aan de onzin van de persoon die je viseert.

Wat betreft je oproep aan anderen om harrie te negeren: we zijn groot genoeg om voor onszelf te beslissen wat we wel of niet lezen.
Loop dus schijten met uw oproep.
Solliciteer misschien bij het CGKR, daar zijn ze ook dol op censuiur en monddood maken.
Oud 6 juni 2011, 17:54   #9
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Het is leuker te enerveren dan te negeren A priori weigeren iemand's posts te lezen is wat mij betreft een kinderachtige en zielige tactiek. Struisvogelpolitiek.
Oud 6 juni 2011, 18:05   #10
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Open daarvoor toch geen topic.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 6 juni 2011 om 18:05.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 18:11   #11
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Open daarvoor toch geen topic.
't Was mss ingegeven door z'n microwezentjes?
Oud 6 juni 2011, 18:16   #12
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Het is leuker te enerveren dan te negeren A priori weigeren iemand's posts te lezen is wat mij betreft een kinderachtige en zielige tactiek. Struisvogelpolitiek.
ben jij gek, ik zal een beetje mijn tijd verliezen met hier alles en iedereen te lezen wat mij niet interesseert

en bv mensen die vinden dat ze mogen schelden

die verwachten dan nog dat je verder met hen discussieert

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 juni 2011 om 18:16.
Oud 6 juni 2011, 18:19   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Negeer-Harriechristus-Initiatief
overigens is deze draadopening een vierpunter waard, zoals ik er ook eens een kreeg voor een persoonlijke draad
Oud 6 juni 2011, 18:20   #14
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
overigens is deze draadopening een vierpunter waard, zoals ik er ook eens een kreeg voor een persoonlijke draad
Kan je een persoonlijke draad openen over god?
Oud 6 juni 2011, 19:08   #15
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Kan je een persoonlijke draad openen over god?
Daar zeg je iets.

Als harriechristus van zichzelf vindt dat hij god is, kan dit nooit een persoonlijk topic zijn. Vindt harriechristus het echter wel een persoonlijk topic, dan volgt daaruit dat harriechristus geen god is.

Het laatste woord is dus aan harriechristus.
Oud 6 juni 2011, 19:40   #16
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Daar zeg je iets.

Als harriechristus van zichzelf vindt dat hij god is, kan dit nooit een persoonlijk topic zijn. Vindt harriechristus het echter wel een persoonlijk topic, dan volgt daaruit dat harriechristus geen god is.

Amen...
Oud 6 juni 2011, 19:49   #17
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De negeerfunctie van een forum is een prachtige uitvinding.
Zoiets laat in feite de mogelijkheid open voor totale vrijheid van meningsuiting. Wat je niet aanstaat, kwetst, beledigt, of simpelweg koud laat, kan je perfect ontwijken.
Hier ben ik het niet volledig mee eens.
Ongeacht wie of wat je negeert, behoud je m.i. de vrijheid om andere dingen wél te beluisteren.
Ik denk dat dat net Hitchens z'n punt was. Als je begint te schiften in waar je jezelf aan blootstelt, als je systematisch wegfiltert wat je beledigt of wat je verkeerd vindt, dan beknot je eigenlijk je eigen meningsuiting. Ik vind dat een geldig punt. Ofwel is de vrijheid van meningsuiting absoluut, ofwel bestaat ze niet.
Citaat:
Harrie post uitsluitend in het subforum religie.
Zijn onzin is niet anders dan die van andere religies.
Je kan hem negeren of zelfs het hele subforum.
Wel, daar ging het me net om. Je kan hem niet negeren op je eentje. Vroeger kon je hier tenminste soms een zinvolle discussie houden. Vind me er nu maar eens een die niet vroeg of laat verplicht wordt om over harrie te gaan, alleen al door schier volume van posts, waarna de draad onherroepelijk uitsterft. Ik denk dat je al verder dan zes maand terug zal moeten zoeken. Vind je dat zelf niet zonde?

Ik wel, alvast zonde genoeg om iets te zeggen. Je mag dat natuurlijk negeren, als je wil.

Citaat:
Moet daar echt een speciale thread voor geopend worden?
't Spijt me vrolijk dat ik hier aandacht aan gaf.
Het staat hier niet op zijn plaats.
Het is totaal zonder belang.
Het is zelfs inferieur aan de onzin van de persoon die je viseert.
Het is zeer mogelijk dat mijn draad om over de onzin van een andere draad te klagen onzinnig is, zelfs niet onwaarschijnlijk. Als een post zich verhoudt tot een draad zoals een draad tot een forum heb jij met je post om te klagen over de onzin van mijn post wel net krék hetzelfde idee gehad.

Je hebt van mij alleszins de belofte dat ik er niet elke week een of meerdere ga beginnen, wat tenslotte de hoofdnoot van mijn klacht was.

Citaat:
Wat betreft je oproep aan anderen om harrie te negeren: we zijn groot genoeg om voor onszelf te beslissen wat we wel of niet lezen.
Loop dus schijten met uw oproep.
Solliciteer misschien bij het CGKR, daar zijn ze ook dol op censuiur en monddood maken.
Zoals ik hoopte duidelijk te maken aan het begin, ik wil helemaal niemand monddood maken, laat staan censureren. Ik neem vrijheid van meningsuiting erg serieus, en zou dus ook nooit aan iemand suggereren dat hij een bepaalde oproep niet mag maken, ook al vind ik de inhoud dom.

De boodschap was om de trol niet te voederen, en als genoeg van zijn publiek vrijwillig (nadruk: vrijwillig) afhaakt, dan gaat hij misschien elders naartoe.

Nu, de draad mag van mij gerust dicht of verwijderd, hoor, zeker als het tegen het reglement zou zijn (als dat zo is, excuses aan de betrokkenen). Ik geef toe dat hij gemaakt was in een moment van gefrustreerde bevlieging.
Oud 6 juni 2011, 20:01   #18
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Daar zeg je iets.

Mijn persoonlijk leven staat op mijn website en je kunt dat lezen als je dat wilt.
Het maakt het tweede deel uit van mijn nieuwe bijbel, niet zozeer om het louter persoonlijke, want daarin zijn vele mensen veel interessanter dan ik, maar meer omdat daar ook Mijne wordende Geest is geopenbaard, dus de geschiedenis van mijn atoomtheorie en godsbegrip.

Ik ben zeker niet GOD omwille van mijn persoonlijk leven, maar omwille van mijn atoomtheorie als goddelijke openbaring aan de Mensheid.

Ik begrijp dat dat grote weerstand oproept en wel omdat het totaal nieuw is en zeer revolutionair en het einde van deze wereld en het begin van een nieuw zal zijn.
Het laatste oordeel dus.

En verder is het bekend dat nieuwe ideeën vaak eerst met alle heftigheid worden bestreden om later met alle macht en kracht tegen elke aanval te worden verdedigd.

Ik noem maar als groot voorbeeld het christendom dat eerst zeer te lijden had en later de meest machtige godsdienst werd.

Nu: zoiets is nu weer aan de hand.

Harrie-GOD-Christus.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 6 juni 2011 om 20:04.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 20:04   #19
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik denk dat dat net Hitchens z'n punt was. Als je begint te schiften in waar je jezelf aan blootstelt, als je systematisch wegfiltert wat je beledigt of wat je verkeerd vindt, dan beknot je eigenlijk je eigen meningsuiting.
Ik vind dat een geldig punt. Ofwel is de vrijheid van meningsuiting absoluut, ofwel bestaat ze niet.
Mee eens.
Inhoudelijk moet inderdaad het uiten van meningen 100% vrij zijn, zoniet bestaat de vrijheid niet.

Er moet echter ook de vrijheid bestaan om meningen niet te aanhoren.
Daarom kan je de vrijheid wél in de ruimte beperken. Fora, in de antieke én nieuwe betekenis van het woord zijn daar prima voorbeelden van. Op die afgebakende plek kan je toestaan van letterlijk alles te zeggen, en wie het niet zint vermijdt het forum.
Mee eens?

Citaat:
Wel, daar ging het me net om. Je kan hem niet negeren op je eentje.
Waarom niet?
Jij kan perfect zijn threads vermijden, en zelfs zijn postings wegfilteren.
No problem?

Citaat:
Vroeger kon je hier tenminste soms een zinvolle discussie houden.
Grappig, maar niet waar.

Citaat:
Vind me er nu maar eens een die niet vroeg of laat verplicht wordt om over harrie te gaan, alleen al door schier volume van posts, waarna de draad onherroepelijk uitsterft. Ik denk dat je al verder dan zes maand terug zal moeten zoeken. Vind je dat zelf niet zonde?
Religie blijft onzin, of ze nu antiek is of harriaans.
Je weet waar je komt.
Ook over andere religies kan je nauwelijks zinvol discussiëren.

Citaat:
Het is zeer mogelijk dat mijn draad om over de onzin van een andere draad te klagen onzinnig is, zelfs niet onwaarschijnlijk. Als een post zich verhoudt tot een draad zoals een draad tot een forum heb jij met je post om te klagen over de onzin van mijn post wel net krék hetzelfde idee gehad.
Ik stoorde me vooral aan de oproep aan anderen om hetzelfde te doen als jij.
Dat kwam me zo betuttelend over.

Citaat:
Je hebt van mij alleszins de belofte dat ik er niet elke week een of meerdere ga beginnen, wat tenslotte de hoofdnoot van mijn klacht was.
Feel free.
Ik bepaal zelf wel of ik die van jou of harrie negeer, of ze lekker voltroll.

Citaat:
Zoals ik hoopte duidelijk te maken aan het begin, ik wil helemaal niemand monddood maken, laat staan censureren. Ik neem vrijheid van meningsuiting erg serieus, en zou dus ook nooit aan iemand suggereren dat hij een bepaalde oproep niet mag maken, ook al vind ik de inhoud dom.
Dat is heel positief.
Daar ga ik 100% in mee.

Citaat:
De boodschap was om de trol niet te voederen, en als genoeg van zijn publiek vrijwillig (nadruk: vrijwillig) afhaakt, dan gaat hij misschien elders naartoe.
Dat bepaal ik liefst voor mezelf.
Wie afhaakt omdat ik de troll terugtroll, moet dat zelf ook maar weten.

Citaat:
Nu, de draad mag van mij gerust dicht of verwijderd, hoor, zeker als het tegen het reglement zou zijn (als dat zo is, excuses aan de betrokkenen). Ik geef toe dat hij gemaakt was in een moment van gefrustreerde bevlieging.
Ik zou nooit verzoeken om threads te sluiten, zelfs al vind ik ze ridicuul.

Goed echter dat je inziet dat dit ding het grotendeels een uiting van wrevel was.
Zeg nu zelf: mededelen dat je iemand gaat negeren, en vragen dat we hetzelfde doen, dat slaat nergens op.
Oud 6 juni 2011, 21:18   #20
eno2
Banneling

Standaard

bestraffen en sluiten

aangevraagd
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be