![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Kyoto voor individuals? | |||
| Ja |
|
9 | 60,00% |
| Neen |
|
6 | 40,00% |
| Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
het wordt hoogtijd dat iedereen een persoonlijke allocatie voor uitstoot en vervuiling toegewezen krijgt, die op de internationale beurzen kan verhandeld worden.
Op die manier zou iemand met een kleine ecologische voetafdruk zijn civiel gedrag ten gelde kunnen maken, en de vervuilers zouden rechten kunnen opkopen om niet aan de cold turkey van een 'anders gaan leven' syndroom te moeten gaan lijden. Het zou ook recht doen aan het luid en lang verkondigde, maar tot op heden hoogst zelden toegepaste principe van: 'de vervuiler betaalt' En tenslotte zouden de armen, die uit armoe weinig vervuilen en uitstoten, daar een welverdiende compensatie uit kunnen putten. Wat dan weer de sociale rechtvaardigheid ten goede komt |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Staatssecretaris
|
Whitehorse Daily Star 28-11-06
“Today is the coldest November day on record in Whitehorse.Bill Miller, with Environment Canada’s local weather office, said the mercury dropped to -41 C this morning, making it the coldest November temperature ever recorded”. http://www.whitehorsestar.com/auth.php?r=45126 Miami Herald 23-11-06 “Five record lows for Nov. 22 were set in South Florida in the early morning hours of Wednesday, the coldest readings in the area since Feb. 14: • 46 in Hollywood (the old low: 47 in 2000). • 40 in Pompano Beach (the previous low: 43 in 1952). • 48 in Miami Beach (the old low: 50 in 1944). • 40 in West Palm Beach (the old low: 41 in 1914). • 35 in Belle Glade (the old low: 40 in 1981).” http://www.miami.com/mld/miamiherald...y/16080282.htm
|
|
|
#3 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Meestal is het zo: hoe hoger opgeleid, hoe meer milieubewust; maar ook: hoe hoger opgeleid, hoe minder arm.
|
|
|
|
#4 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Jij schijnt nog steeds niet te beseffen dat het grootste probleem de consumptie is. En laat die nu net bij armen niet erg groot zijn. Want, beste Turkje, de productie van een nieuwe wagen is zo vervuilend dat je al lang met een oude wagen moet rondrijden om dat te compenseren. En die oude wagens worden na aankoop van een nieuwe gewoon doorverkocht en dus ook nog gebruikt, maar dan door anderen. Lekker hypocriet dus hé. Dat armen per definitie geen werk hebben is ook al zo'n idiote stelling die kant noch wal raakt. En aangezien ze meestal ook geen eigen huis hebben, zijn het de huisjesmelkers die je moet aanklagen voor de gebrekkige staat van de woningen hé. En als je denkt dat armen het geld hebben om de hele dag hun huis warm te stoken, dan moet je dringend eens bij een paar armen op bezoek gaan. Dat je baas in jouw plaats je werkplek warmstookt en airconditioned in de zomer, maakt het trouwens niet minder vervuilend hoor! Integendeel zou ik zo zeggen. Pfff.... Laatst gewijzigd door Edina : 29 november 2006 om 12:48. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ecologische voetafdrukken behelzen touwens heel wat meer, dan temperaturen alleen. |
|
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik noteer echter wel dat je het fantastisch vindt dat oude roe(s)tbakken blijven rondrijden,want schonere voituurkes produceren is "slecht voor het milieu". Laten we zeggen dat u in idiotie voor mij niet hoeft onder te doen. Citaat:
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 29 november 2006 om 13:05. |
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat zou mij zonder discussie een enorm pak uitstootkredieten kunnen opleveren... |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
Je zal toch nog eens klappen oplopen, klaploper.
Beledigingen neem je hier trouwens met groot gemak evenveel als je er geeft, nog niet gemerkt? Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2006 om 13:09. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat klopt. Je moet alleen niet al te snel veralgemenen. Het is niet omdat iemand meer geld verdient, dat hij daarom ook meer milieuschade zal toebrengen.
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Dat heeft niemand hier ergens beweerd! Het omgekeerde echter...
Laatst gewijzigd door Edina : 29 november 2006 om 13:09. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik heb daar met mijn postuur en liefde voor vechtkunst nog niet veel last van ondervonden. Maar het is vooral de kunst om het niet zo ver te laten komen: zelfs al stuurt iemand aan op een confrontatie, dan nog zal ik ze proberen te ontwijken. Mensen vinden mij in de omgang dan ook meestal zeer aardig.
|
|
|
#17 |
|
|
En nu on topic: ik zou liever andere maatregelen zien om "de vervuiler betaalt" in praktijk te brengen én om sociale rechtvaardigheid te creëren.
Want ik vrees niet dat het voorstel vervuilers zou aanzetten om zuiniger te leven... |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#19 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar schelden om te schelden, dat gaat wel vlug vervelen en probeer ik dan ook zoveel mogelijk te laten. Er moet nog iets van inhoud achter zitten hé, al is die op deze plek soms nog zo schaars...
|
|