Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2004, 21:58   #1
Sokkie
Partijlid

Standaard

Ik heb vanavond een nijdige en giftige Verhofstadt op TV1 gezien. Het water staat hem blijkbaar aan de lippen. De manier waarop Verhofstadt het debat aanging, was een eerste minister onwaardig. Inhoudelijk was hij een grote nul! Leterme daarentegen behield (grotendeels) zijn serieux.....

Het is hoog tijd om die arrogante klootzak, sorry ik kan er echt geen andere woorden voor vinden, terug naar Gent te stemmen. Wat mij betreft nooit meer Verhofstadt. Houthuys (gewezen ACW-voorzitter) had blijkbaar met zijn 'da joenk nooit meer' overschot van gelijk.
Sokkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 22:52   #2
Robiknobi
Vreemdeling

Standaard

INhoudelijk een dikke nul heb je wel goed geluisterd?!??

Wat jij arrogant noemt noem ik ambitieus. Hij heeft tenminste iets gerealiseerd!

De cijfers tonen het toch aan.

Wat Leterme aanhaalde waren meestal fabels en werden dus direct met feiten ontkracht.

Wil je weer naar vroeger gaan misschien?
Ik weet niet goed dat je het nog weet maar wie heeft de loonlasten zo zwaar gemaakt de cd&v. Belastingen hier en daar.

Verhofstadt heeft tenminste een nieuwe wind door het land geblazen en als hij nog even mag voort regeren zal het nog beter gaan met ons land en met ons netto loon.

Elk muggescheet word opgeblazen om altijd negatief over de VLD te spreken.

Alleen met één ding ben ik het niet eens dat ze direct met Spa in de boot willen springen dat kost hun veel stemmen.
Robiknobi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 22:55   #3
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robiknobi

Wat jij arrogant noemt noem ik ambitieus. Hij heeft tenminste iets gerealiseerd!

Wat Leterme aanhaalde waren meestal fabels en werden dus direct met feiten ontkracht.

Ik weet niet goed dat je het nog weet maar wie heeft de loonlasten zo zwaar gemaakt de cd&v. Belastingen hier en daar.

Verhofstadt heeft tenminste een nieuwe wind door het land geblazen en als hij nog even mag voort regeren zal het nog beter gaan met ons land en met ons netto loon.

Alleen met één ding ben ik het niet eens dat ze direct met Spa in de boot willen springen dat kost hun veel stemmen.
de buitenlandse cijfers over Belgie tonen aan dat paars valse cijfers gebruikt!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 23:04   #4
Sokkie
Partijlid

Standaard

Hallo,

In welk land leef jij? Ben je onlangs nog eens gaan tanken met je wagen? De 200.000 beloofde jobs? Als ik me niet vergis staan we op -58 000, dankuwel mijnheer Verhofstadt... U had het over verwezenlijkingen, zou u mij daar ook even van kunnen inlichten?

Met welke feiten heeft Verhofstadt de stellingen van Leterme ontkracht, Verhofstadt kwam niet verder dan het declameren van one-liners en uit het verband rukken van bepaalde citaten....

Aan mijn nettoloon is er nog niet veel veranderd sinds Verhofstadt aan de macht kwam, en bij u? (Misschien ben je gewoon de privé-chauffeur van Verhofstadt, dan is het niet moeilijk )

Kiezen tss Leterme en Verhofstadt is misschien wel kiezen tss de pest en de cholera, maar ik weet toch wat gekozen. Wat mij betreft: Nooit meer Verhofstadt.
Oud 6 juni 2004, 23:07   #5
Robiknobi
Vreemdeling

Standaard

En kan je dat aantonen aan werklijke feiten van welke internationale instantie?

De nationale bank zal valse cijfers voorleggen lol

Als ik mij goed kan herinneren waren er waarschuwingen van internationale instaties als onze regering zo verder doet dat economisch slecht zou zijn voor later. Wat wil je hoeveel bevolking is er die alles betaald om iedereen te onderhouden niet zoveel.

Ik stem voor:
DE LEEFLONEN NAAR BENEDEN/ minimumlonen naar boven.
Oud 6 juni 2004, 23:11   #6
justme
Burgemeester

Standaard

idd, Verhofstadt is schandelijk in debatten.

Dit was al de vorige keer met toen Stefaan de clerck en met stevaert.

toen viel het mij op hoe sympathiek stevaert erbij bleef (da zal zijn persoon zijn, maar dat is ook strategisch slim), en verhofstadt was zeer venijnig.

Nu ben ik er van geschrokken. Hij is gewoon nóg arroganter, nog venijniger en spuwt nog meer met gif. Neen, dit doet hem zeker geen deugd. Hoewel ik me altijd maar meer en meer erger aan Stevaert, heeft hij het heel goed aangepakt, en is hij er sympathiek en charmant bijgebleven. Dit zal hem zeker goed doen !
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 23:11   #7
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Inderdaad, ik moet Robiknobi gelijk geven. Verhofstadt heeft zeker een indrukwekkende reeks palmares na zijn vijf jaren als premier, de cijfers bewijzen dat dan ook:

-Zo'n 20.0000 jobs minder dan bij zijn aantreden in '99.
-Zo'n 80.000 vreemdelingen die binnenkort mogen gaan stemmen.
-Zo'n 200.000 vreemdelingen die zonder enige integratieplicht of test Belg mochten worden.
-Zo'n 10 miljard euro per jaar van Vlaanderen naar Wallonië gevloeid.
-Zo'n 3000 mensen op straat bij Ford Genk, omdat de federale overheid geen expansiesteun wilde geven.
-Zo'n 520 miljoen euro verloren door de afschaffing van het kijk- en luistergeld.
-Zo'n drie voorzitters die de VLD versleten heeft op enkele maanden (De Gucht, Verhofstadt zelf eventjes, en dan de tussenpaus Sterckx), omdat Verhofstadt ontdekt had dat er zelfs in zijn eigen partij mensen zaten die niet voor hem bogen.

Inderdaad, de cijfers zijn indrukwekkend. En cijfers liegen niet...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 23:13   #8
Bart2004
Vreemdeling

Standaard

neen , ik ben ongebonden en partijpolitiek interesseert me niet maar ik vond verhofstadt vanavond wel bijzonder sterk, zowel qua inhoud als qua retoriek. Sommigen noemen hem arrogant, maar ik vond hem eerder vinnig en snel counterend, zoals het past bij een man die volgens de peiling politiek monddood zal gemaakt worden.

Ik twijfel, als verhofstadt van het toneel verdwijnt, zijn we een politiek talent armer in vlaanderen, en wie zal hem vervangen: leterme? somers? vervotte? freya? of nee, bourgeois zeker?

Nee, ik twijfel niet, ik heb beslist, ik stem voor 'da joenk'.

Houden die man!!!
Bart2004 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 23:16   #9
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Inderdaad, ik moet Robiknobi gelijk geven. Verhofstadt heeft zeker een indrukwekkende reeks palmares na zijn vijf jaren als premier, de cijfers bewijzen dat dan ook:

-Zo'n 200.000 vreemdelingen die zonder enige integratieplicht of test Belg mochten worden.
-Zo'n 3000 mensen op straat bij Ford Genk, omdat de federale overheid geen expansiesteun wilde geven.
-Zo'n 520 miljoen euro verloren door de afschaffing van het kijk- en luistergeld.
-Zo'n drie voorzitters die de VLD versleten heeft op enkele maanden (De Gucht, Verhofstadt zelf eventjes, en dan de tussenpaus Sterckx), omdat Verhofstadt ontdekt had dat er zelfs in zijn eigen partij mensen zaten die niet voor hem bogen.

laten we bovenal de kiesdrempel, de schandelijke kieswet (systeem met opvolgers etc.), schijnmandaten,... niet vergeten. Ik denk dat Verhofstadt wel ambitieus en dynamisch is en zeker goede kwaliteiten heeft, maar dat is niet alles
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 23:25   #10
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:

Verhofstadt moeit zich met verkiezingen die de zijne niet zijn. En wie regeert ondertussen het land?

Juist ja, niemand ...

De paarse federale regering doet al een jaar niets anders dan campagne voeren, ipv te regeren. Mooi ...

En Somers ... die gedraagt zich tweederangs, als schoothondje en schildkaap van Verhofstadt.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 23:27   #11
Robiknobi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

- 20.000 minder jobs dit heeft te maken met de huidige slechte conjunctuur/ kijk eens naar de andere landen...
- Was VLD niet die tegen het migrantenstemrecht was
- 200.000 veemdelingen belg worden was inderdaad een slechte zet.
Daarin moet ik je gelijk geven. Dit kan niet.
- Het was niet omdat de regering geen expansiesteun wouden geven het geld was er, Ford wou dit doorvoeren en dat is een feit.
Trouwens Ford is gewoon slecht bezig en daarmee zijn sanctie mee gepaard
- Afschaffing kijk en luisted geld was eens een goede zaak.
- Er kunnen altijd machtswisselingen gebeuren spijtig genoeg is dit door de media besmeurd. Je moet een kijken naar groen wat gebeurd daar niet allemaal...
Oud 6 juni 2004, 23:37   #12
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart2004
neen , ik ben ongebonden en partijpolitiek interesseert me niet maar ik vond verhofstadt vanavond wel bijzonder sterk, zowel qua inhoud als qua retoriek. Sommigen noemen hem arrogant, maar ik vond hem eerder vinnig en snel counterend, zoals het past bij een man die volgens de peiling politiek monddood zal gemaakt worden.

Ik twijfel, als verhofstadt van het toneel verdwijnt, zijn we een politiek talent armer in vlaanderen, en wie zal hem vervangen: leterme? somers? vervotte? freya? of nee, bourgeois zeker?

Houden die man!!!
Dit is een tweede topic waar u deze boodschap letterlijk kopieërt. Mij moet je niets wijsmaken, Bartje, jij bent een VLD-spammer die op een kabinet werkt of goed naar Quick en Tommelein heeft geluisterd.
Oud 6 juni 2004, 23:39   #13
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Houden die man!!!
Dit is een tweede topic waar u deze boodschap letterlijk kopieërt. Mij moet je niets wijsmaken, Bartje, jij bent een VLD-spammer die op een kabinet werkt of goed naar Quick en Tommelein heeft geluisterd.
weet is het Bartje Somers zelf wel die vlug voor hij gaat slapen nog wat komt spammen in opdracht van leermeester Guy
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 23:42   #14
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

-Zo'n 200.000 vreemdelingen die zonder enige integratieplicht of <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=test&v=56">test</a> Belg mochten worden.
-Zo'n 10 miljard <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro</a> per jaar van Vlaanderen naar Wallonië gevloeid.
-Zo'n 3000 mensen op straat bij <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Ford&v=56">Ford</a> Genk, omdat de federale overheid geen expansiesteun wilde geven.
-Zo'n 520 miljoen <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro</a> verloren door de afschaffing van het kijk- en luistergeld.

- 20.000 minder jobs dit heeft te maken met de huidige slechte conjunctuur/ kijk eens naar de andere landen...
- Was VLD niet die tegen het migrantenstemrecht was
- 200.000 veemdelingen belg worden was inderdaad een slechte zet.
Daarin moet ik je gelijk geven. Dit kan niet.
- Het was niet omdat de regering geen expansiesteun wouden geven het geld was er, Ford wou dit doorvoeren en dat is een feit.
Trouwens Ford is gewoon slecht bezig en daarmee zijn sanctie mee gepaard
- Afschaffing kijk en luisted geld was eens een goede zaak.
- Er kunnen altijd machtswisselingen gebeuren spijtig genoeg is dit door de media besmeurd. Je moet een kijken naar groen wat gebeurd daar niet allemaal...
1. Er zijn 20.000 jobs verloren en dat ligt aan de conjunctuur. Daar kunnen wij niks aan doen, mijnheer. Wij staan erbij en kijken ernaar. Maar 200.000 nieuwe jobs beloven, dat kan dan wel? Consequent blijven hé?
2. VLD was inderdaad tegen. Zo erg tegen zelfs, dat De Gucht zijn C-4 kreeg als voorzitter omdat hij in het parlement het partijstandpunt wilde vertolken.
3. Ford voerde dat pas door toen duidelijk werd dat het federale beleid geen expansiesteun wilde toekennen. Oorzaak en gevolg zijn dus wel duidelijk.
4. Machtwisselingen, waarbij een verkozen voorzitter voor gans Vlaanderen belachelijk wordt gemaakt door een premier die zijn kop niet uit de wolken gehaald krijgt... Geef de schuld toch niet aan de media hé, zij leggen alleen maar vast wat de VLD hen te zien geeft!
Oud 6 juni 2004, 23:42   #15
giserke
Banneling

Standaard

precies iets voor de VLD, de boel oplichten door personeel en administraties massaal te laten stemmen en quoten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 23:44   #16
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
weet is het Bartje Somers zelf wel die vlug voor hij gaat slapen nog wat komt spammen in opdracht van leermeester Guy
lol, ik dacht net hetzelfde
Oud 6 juni 2004, 23:45   #17
Bart2004
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Zie es aan:
ik ben een gewone burger, die sinds drietal dagen, voor het eerst es zelf mijn inbreng doe op dit forum:
en wordt al direct voor kabinetsmedewerker, Bart Somers himself en Spammer en wat nog meer versleten....

Trouwens wie spammt er hier voortdurend...? Ik geef een mening, jullie gaan pas in de tegenaanval, niet op argumenten, maar op de man.
Typisch nva?!
Bart2004 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 23:48   #18
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Wat ik in de debatten onvoldoende heb zien opduiken is de schandelijke attitude die vooral de VLD heeft t.a.v. het Vlaamse bestuursniveau. Het is in de afgelopen legislatuur nog nét niet expliciet gezegd dat de Vlaamse politiek voor de VLD een "tweedeklassematch" is. Hoeveel ministerwissels hebben we gezien? Hoe tekenend is het wisselen van de minister-president? Hoe kenschetsend is het spelen met schijnkandidaten? ... en dan maar zeveren en insinuaties in het rond strooien over "inbraakpogingen" etc...

M.i. zou het schitterend zijn mocht er een andere meerderheid tot stand komen op Vlaams niveau. D�*n zou het pas duidelijk zijn welke bevoegdheden spelen op de verschillende niveau's. Een federale regering die voor de allereerste keer daadwerkelijk zal moeten onderhandelen en rekening houden met het Vlaamse bestuur i.p.v. Vlaanderen te zien als de logische extensie van haar eigen policies. Voor de kiezer zou dit alvast ook duidelijk maken waar de bevoegdheden werkelijk liggen. En Vlaanderen zal een eerste stap gezet hebben in de realisatie van een stuk politieke, en dus reële emancipatie.

Om die redenen alleen al moet paars gebroken worden in Vlaanderen.
Op overtuigende wijze !

Trouwens... Wat komt Verhofstadt eigenlijk in die debatten doen? Hij is de enige echte schijnkandidaat en wellicht vandaag reeds "schijnpremier": zal ZEKER niet zetelen indien verkozen, aast op het voorzitterschap van de Europese Commissie, en dreigt met "politieke instabiliteit" (lees: regeringscrisis) wanneer hij zijn goesting niet krijgt.

Nog een reden om die gast een lesje in nederigheid te geven !
Misschien komt er dan weer wat ruimte voor "echte" liberalen in de VLD.
Oud 6 juni 2004, 23:50   #19
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Zie es aan:
ik ben een gewone burger, die sinds drietal dagen, voor het eerst es zelf mijn inbreng doe op dit forum:
en wordt al direct voor kabinetsmedewerker, Bart Somers himself en Spammer en wat nog meer versleten....

Trouwens wie spammt er hier voortdurend...? Ik geef een mening, jullie gaan pas in de tegenaanval, niet op argumenten, maar op de man.
Typisch nva?!
Jongen, denk je nu echt dat wij hier zo'n naïeve sukkelaars zijn? Het valt op hoor, iemand die topics afschuimt om er letterlijk hetzelfde hoera-berichtje te posten als in het voorgaande.
Dat noemen ze spammen, of je dat nu graag hoort of niet.

Ofwel ben je dus een gerichte spammer, in opdracht van wie dan ook, ofwel heb je gewoon een stuitend gebrek aan originaliteit als je dezelfde antwoorden moet gaan kopiëeren.
Aan u de keuze zou ik zeggen.
Oud 6 juni 2004, 23:51   #20
Sokkie
Partijlid

Standaard

Bart2004
Je naam leent er dan ook toe. ( is het niet www.vld2004.be?) Je komt ook 'plots' of 'toevallig' op het forum opdagen met een hoera-bericht voor Verhofstadt...

Ik ben me nog steeds aan het afvragen of Verhofstadt vanavond ook maar één inhoudelijk argument heeft gebruikt....of zoals iemand anders op dit forum al gesteld heeft 'een staatsman onwaardig'
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be