![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=723AQI4Q
Bart Sturtewagen schreef in De Standaard van 01/06/2011 : "Maar de echte vraag is vanuit welk idee over Vlaanderen die noodzakelijke veranderingen er moeten komen. Als dat een Vlaanderen is dat slechts leeft van het kleineren en beschimpen van de andere, dan is dat ronduit zielig. Een Vlaanderen dat slechts in de achteruitkijkspiegel kijkt en zijn grote gelijk bejammert, is geen goed doel." NVA-ers maken er blijkbaar een sport van om hun tegenstrevers en andersdenkenden "in naam van de vrije meningsuiting" te beledigen en te kleineren. Hoe platter, hoe meer applaus ("Luie profiterende Walen! Slechte Vlamingen! Pest Voor Vlaanderen! Vuile sossen!"). Vic Van Aelst krijgt zelfs de zegen van Bart De Wever himself. Het zegt eerder iets over henzelf dan over hun tegenstrevers. Als dit hen gelukkig maakt mogen ze dit voor mijn part doen. Ieder diertje zijn pleziertje. Maar als een tegenstrever of andersdenkende hen dan van antwoord durft dienen, ho maar! O wee als een andere Vlaamse partij haar dan -terecht- de Nieuw-Vlaamse Arrogantie noemt. O wee als franstaligen hen vreemdelingenhaters en kollaborateurs noemen. O wee als de vicegoeverneur van de Nationale Bank of verkozenen van andere partijen een mening verkondigen die N-VA niet bevalt. Dan beginnen ze zelf te bleiten en is het kot te klein voor hun selektieve verontwaardiging. Anderen moeten niet zo kleinzerig doen over NVA-uitspraken, maar de NVA-ers blijken zelf de langste teentjes te hebben. Eigenlijk komt het erop neer dat zijzelf over alles en iedereen ongegeneerd hun gedacht mogen zeggen, maar dat de anderen wel hun bek moeten houden. Kijk, als NVA-ers anderen "in naam van de vrije meningsuiting" willen kleineren en beledigen moeten ze maar doen wat ze niet laten kunnen. Maar dan moeten ze er zelf ook maar tegen kunnen als ze door anderen in naam van diezelfde vrije meningsuiting van antwoord worden gediend. Hun rechten zijn ook andermans rechten. Als ze daar echter niet tegen kunnen, dan moeten ze maar zelf het goede voorbeeld geven door wat minder te kleineren en te beledigen. Je kan immers niet verwachten dat anderen het gaan laten als je het zelf niet kan laten. http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-rechts-europa http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4750925154.htm http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4888493637.htm http://www.actua365.be/nieuws/fullnews.php?fn_id=36
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 2 juni 2011 om 02:25. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als eens van een zekere Maingain gehoord mijn beste Doomy,en midfinger laurette...
De uithalen van een zekere Magnette,snijboon Demotte en de rest van de franstalige compagnie... Of is schelden én figuurlijk beledigen in dit land uitsluitend een franstalig voorrecht... Wie wou er ook weer in dit land dat alle N-VA ers op een boot worden gezet om te dumpen in de atlantische oceaan.... En het merendeel dateert van voor de periode dan Van Aelst ten tonele verscheen... "Wie winden zaait,zal stormen oogsten"... Natuurlijk mijn beste Doomy,wentel je maar rond in verontwaardiging... Kent u de spreuk "boontje komt om zijn loontje"... Welnu,die tijd is aangebroken.... |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hahahaha,u moet slikken mijn beste...... Of u het graag niet hebt of niet..... Die goede oude tijd komt nooit meer terug.... Leg u er bij neer.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel houdt Vlaanderen Di Rupo's maffialand door middel van transferts boven water.... Ooit heeft Vlaanderen eens in de situatie van maffialand gezeten mijn beste,en wat hebben de capo's van destijds gedaan mijn beste.... Natuurlijk mijn beste,ze lieten het destijds tijdens de grote hongersnood gewoonweg stikken met als gevolg dat er tienduizenden Vlamingen de hongerdood stierven,honderdduizenden emigreerden naar zowel wallonië als naar andere landen in de rest van de wereld in de hoop op een betere toekomst... En wat doen de huidige luizakken in maffialand mijn beste,zij teren op de sociale zekerheid omdat ze te lui zijn om hun hangmat uit te komen ,én te lam zijn om werk in Vlaanderen te zoeken... |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sloppel gast,ik heb géén hangmat,en mijn slaap nodig om te kunnen gaan werken om het zuiden in leven te houden... houdt u goed ,en fret uw kas niet té veel op... Dat is slecht voor uw gezondheid ..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tellen is duidelijk NIET je "fort" he?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, zelfs erger gebeurt: zowel ter linker als ter rechter zijde treden al eens knokploegen op tijdens tegenmanifestaties ... (soms zelfs modebewust: ze doen dan vb. een cultureel aanvaard sjaaltje voor hun gezicht ...) Ten derde, is het soms verkieslijk dat iemand eens openlijk en ongezouten zijn gedacht zegt - dat lucht op -, vooral tegenover iemand of tegenover een systeem dat op de achtergrond, geruisloos, berekend enz. een andere bevolkingsgroep besteelt via transferts, cultureel vermoordt via verfransing, de democratie ontzegt door gepland (het ene parlement netjes na het andere ..) juridische spitstechnologie uit de kast haalt en er niet voor terugdeinst om over te gaan tot ongrondwettelijke verkiezingen ... enz. Ten vierde, in onze kleine vorm van samenleven, de gezinnetjes, is inmiddels aanvaard dat scheiding geen schande moet zijn; zelfs dat je beter tijdig in vrede scheidt, dan na vele frustraties het moet komen tot een vechtscheiding. Ten vijfde, dit alles verzinkt nog in het niets, als je ziet hoe hardnekkig men weigert om efficiënte maatregelen te treffen tegen de dreigende ondergang van onze sociale zekerheid. En ik benadruk: wie zal me tegenspreken als ik zeg dat verantwoordelijkheid opnemen voor inkomsten en uitgaven, de meest fundamentele voorwaarde is van onze welvaart in het algemeen, en onze sociale zekerheid in het bijzonder.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sturtewater heeft overschot van gelijk.
Het is ver gekomen dat er al buiten het VB mensen zijn die niet alleen opkomen tegen de eeuwenlange vernedering en uitbuiting van Vlaanderen. Neen, erger nog: er zijn zelfs enkeleingen die dat hardop en mediatiek-breed durven zeggen zonder eerst toestemming te vragen aan collaborerend links, het journaille of bij uitbreiding het ganse establishment. Tot nu toe konden wij dat soort dwarskoppen, met medewerking van de vlaams nationalisten van de NVA, in een cordon stoppen en was er dus geen probleem. Maar nu zijn er zelfs buiten dat cordon mensen die deze toestanden durven aanklagen. Sturtewater heeft dus gelijk: een schande is het... Onbegrijpelijk..."de vernederde en uitgebuite Vlaam buigt het hoofd en zwijgt"...zo hoort het en zo moet het blijven.
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Zijn ze in hun gat gebeten dat ze niet ongestoord hun leugens kunnen verspreiden, met hun propagandamachine waar Goebbels nog jaloers op zou zijn ? Ocharme. Citaat:
Ik vergeet altijd welke kleur die 'neutrale', 'bekwame', 'onafhankelijke' bestuurders hebben.
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Groen-links?
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#16 |
|
![]() Hoe was het op het aardappelveld in Wetteren? Je geamuseerd?
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uitgerekend jij, één van de slechtste karakters van dit forum, de man die er niet voor terugschrikt bewuste Vlamingen te vergelijken met Servische massamoordenaars, komt hier de verongelijkte democraat uithangen omdat de N-VA het aandurft nu en dan van zich af te bijten, veel te weinig en veel te gematigd trouwens. Wanneer je langs alle kanten belaagd wordt, wanneer je alle shit over je heen krijgt, niet alleen van alle Waalse partijen maar ook van de Vlaamse (de nationalistische broederpartij incluis), en je zou niet reageren, welke mosselpartij zou je dan zijn? En ik kan je verzekeren, wanneer bv. Van Aelst monddood zou gemaakt worden, wel dan zullen tien anderen opstaan om hem te vervangen. Het is namelijk genoeg geweest. Vooral de linkse scherpslijpers die nog geen 20 % van de Vlaamse stemmen vertegenwoordigen maar praat hebben voor 80 %, moeten hun plaats leren kennen. Gelieve dit in je oren te knopen. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Enerzijds vind ik dat Van Aelst gelijk heeft...
Anderzijds vind ik de manier waarop hij het verwoordt niet erg verstandig... Maar wat mij nog veel harder stoort dat zijn 'onze' journalisten en commentatoren... Dat zijn personen die er steeds voor zorgen of gezorgd hebben dat de Franstalige politici hier steeds een thuiswedstrijd kunnen spelen... Als die regelmatig de door Franstaligen veroorzaakte wantoestanden zouden aanklagen... dan zou Van Aelst dat niet moeten doen en stonden we gegarandeerd mijlen verder... 'Vlamingen' zoals Luc Van der Kelen, Yves Desmet, Liesbeth Van Impe... houden met 'foutieve' boodschappen de wantoestanden in stand... ![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() populisten beweren altijd dat zij het buikgevoel van iedereen vertegenwoordigen.
|
![]() |