Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Ontslag Rob Verreycken?
Ja 40 65,57%
Neen 21 34,43%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 29 mei 2004, 08:46   #1
Vlaamsblokproces
Vreemdeling

Standaard

Brussel

Eigen berichtgeving

Tom Cochez

Vlaams Blok-voorzitter Frank Vanhecke wacht het gerechtelijke onderzoek af vooraleer beslissingen te nemen over de politieke toekomst van zijn Antwerpse partijgenoot Rob Verreycken. Die sloeg gisteren op de openbare weg zijn vrouw in elkaar (DM 27/5). Het Antwerps parket plaatst de gebeurtenissen in het kader van een letterlijke 'vechtscheiding' tussen Verreycken en zijn vrouw Martina Hellebaut. De vrouw geeft in het politieverhoor toe dat ze, in een poging haar kinderen te zien, probeerde traangas in de richting van Rob Verreycken te spuiten. Daarop is het tot een vechtpartij gekomen waarbij de vrouw zwaar door Rob Verreycken werd toegetakeld.

Het regent al een tijdje klachten over en weer tussen Rob Verreycken en zijn vrouw Martina Hellebaut die in een bitse echtscheidingsprocedure zijn verwikkeld. Woensdag kwam het dan tot een confrontatie waarbij Rob Verreycken zijn vrouw dit keer zware slagen heeft toegediend. Die confrontatie kwam er nadat de vrouw een poging had gedaan om haar kinderen te zien. Daarbij, zo geeft ze zelf toe, heeft ze geprobeerd om traangas in de richting van Verreycken te spuiten, maar dat zou volgens haar niet gelukt zijn. Verreycken van zijn kant geeft aan dat hij wel degelijk een irritatie van de ogen voelde.

Volgens Vlaams Blok-voorzitter Frank Vanhecke gaat het om een privé-zaak en treedt de partij niet op zolang er geen uitspraak is in het dossier. Woensdag wou de partij, ondanks herhaald aandringen, niet reageren, gisteren kon dat wel. "De rechter heeft geoordeeld dat de vrouw van Rob Verreycken een bedreiging vormt voor de kinderen. Verreycken heeft het 'alleenhoederecht' en tegen de vrouw is een straatverbod uitgesproken rond het huis en de school. Dat zijn zeer zware beschikkingen. Rob Verreycken heeft bovendien traangas in de ogen gekregen. Ik weet niet of u al ooit traangas in de ogen heet gekregen, maar op zo'n moment zijn de reacties niet te voorspellen."

Toch zegt Vanhecke geweld op geen enkel ogenblik te willen verschonen. "We wachten het verslag van de politie af en we zullen de rechter over deze zaak laten oordelen. Het is niet aan ons om een uitspraak te doen."

Martina Hellebaut zelf wijst erop dat Verreycken al maanden spelletjes speelt. "Een kort geding waarbij hij gebruik heeft gemaakt van valse getuigen maakt dat ik de kinderen inderdaad enkel in het weekend kan zien. Ik ben gisteren (woensdag, ToC) toch naar mijn kinderen gestapt om ze een kus te geven voor ze naar school vertrokken. Toen is Rob Verreycken beginnen schelden en roepen dat hij me kapot zou maken. Ik heb het busje traangas dat ik altijd op zak draag, willen gebruiken, maar hij heeft dat onmiddellijk uit mijn handen geslagen nog voor ik het kon gebruiken. Hij is 1m96, ik ben 1m56. Daarna heeft hij me zwaar aangepakt."

Rob Verreycken zelf reageerde gisteren via zijn advocaat. Die onderstreept vooral dat de rechtbank Martina Hellebaut een straatverbod heeft opgelegd. "De slagen hebben bovendien plaatsgevonden na een provocatie door mevrouw Verreycken en nadat ze mijn cliënt heeft aangevallen met een spuitbus traangas." De advocaat roept in zijn persmededeling de pers ook op om geen aandacht aan deze privé-zaak te besteden. Dat dat wel gebeurt, zorgt voor flink wat zenuwachtigheid bij het Blok. Voor de partij die opkomt voor een veilig Vlaanderen en voor een harde aanpak van criminaliteit is het, na de moord door een gemeenteraadslid en de drugshandel van een andere, immers de derde onverkwikkelijke zaak in enkele weken tijd.

Vlaams-Blok voorzitter Frank Vanhecke viel tegenover deze krant gisteren eventjes uit zijn rol. "U bent een strontkrant waar ik niets meer mee te maken wil hebben. Dat u dit publiceert, maakt u nog erger dan der Stürmer (voormalig nazi-weekblad, ToC)."

'Vechtscheiding' tussen Verreycken en zijn vrouw escaleert, met zware slagen tijdens laatste confrontatie tot gevolg

http://www.destandaard.be
Vlaamsblokproces is offline  
Oud 29 mei 2004, 09:05   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamsblokproces
De vrouw geeft in het politieverhoor toe dat ze, in een poging haar kinderen te zien, probeerde traangas in de richting van Rob Verreycken te spuiten.
In het eerste artikel in De Morgen geen woord over dit element. Geen woord. Toch wel tekenend voor de "objectieve" berichtgeving van die krant als het over het Vlaams Blok gaat.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 mei 2004, 09:09   #3
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
De vrouw geeft in het politieverhoor toe dat ze, in een poging haar kinderen te zien, probeerde traangas in de richting van Rob Verreycken te spuiten.
In het eerste artikel in De Morgen geen woord over dit element. Geen woord. Toch wel tekenend voor de "objectieve" berichtgeving van die krant als het over het Vlaams Blok gaat.
In het eerste artikel ook geen woord over het straatverbod. De Mogen, het onafhankelijke weekblad.
athena is offline  
Oud 29 mei 2004, 09:12   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
In het eerste artikel ook geen woord over het straatverbod. De Mogen, het onafhankelijke weekblad.
En ook geen woord over de pesterijen van die vrouw tegenover haar voormalige schoonfamilie. Geen woord over met ketchup bekladde overlijdensberichten...

De Morgen, de Pravda van Vlaanderen!
Oud 29 mei 2004, 09:21   #5
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
En ook geen woord over de pesterijen van die vrouw tegenover haar voormalige schoonfamilie. Geen woord over met ketchup bekladde overlijdensberichten...

Nu nog steeds geen woord over de pesterijen en over de familiebanden van de vrouw.
athena is offline  
Oud 29 mei 2004, 09:34   #6
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nu nog steeds geen woord over de pesterijen en over de familiebanden van de vrouw.
Inderdaad ook de zelfmoord van Verreycken's zus, en de pesterijen van Hellebout die daarna volgden worden niet vermeld. Ik zou het nog eens willen meemaken dat men hetzelfde toepast op kandidaten van éénder welke andere partij.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 29 mei 2004, 10:06   #7
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Iedereen is pas schuldig na een veroordeling. Een tijdelijke schorsing zou wel op zijn plaats zijn.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 29 mei 2004, 11:10   #8
Vlaamsblokproces
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Iedereen is pas schuldig na een veroordeling. Een tijdelijke schorsing zou wel op zijn plaats zijn.
Wéér het bewijs dat de partijregels binnen het dictatoriale Vlaams Blok selectief worden toegepast ( heeft de partijleiding schrik van R.Verreycken, en schuift zij daarom de verantwoordelijkheid door naar het gerecht??)
Trouwens niet de eerste maal dat deze advocaat zich verlaagt tot criminele praktijken.
Oud 29 mei 2004, 11:16   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens niet de eerste maal dat deze advocaat zich verlaagt tot criminele praktijken.
Waarover heeft u het?
Oud 29 mei 2004, 11:25   #10
Vlaamsblokproces
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Citaat:
Inderdaad ook de zelfmoord van Verreycken's zus, en de pesterijen van Hellebout die daarna volgden worden niet vermeld. Ik zou het nog eens willen meemaken dat men hetzelfde toepast op kandidaten van éénder welke andere partij.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
Geachte Koen Vermant, kinderen en vrouwen mishandelen pleit niet in het voordeel van een vooraanstaand politicus, noch voor zijn partijgenoten die dergelijke praktijken willen minimaliseren.
Uit het verleden is reeds gebleken dat R.Verreycken zich zelden kan beheersen, doch dit werd nooit door het Vlaams Blok gesanctioneerd.
De veroordeling van de partij speelt mogelijk ook een rol.
Oud 29 mei 2004, 11:27   #11
Vlaamsblokproces
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarover heeft u het?
ANTWERPEN -- Het openbaar ministerie heeft vandaag voor de Antwerpse correctionele rechtbank twee jaar gevangenisstraf, waarvan driekwart met uitstel, gevorderd tegen het Antwerps Vlaams Blok-raadslid Rob Verreycken (31).
Het raadslid staat terecht op beschuldiging van diefstal met geweld en braak, vernielingen, slagen, inbreuk op de wet tegen de rassenhaat, bedreiging en smaad. De verdediging pleit de vrijspraak.

Het oudste dossier dateert van 25 november 1997. Toen zou Rob Verreycken tijdens het bezoek van een delegatie van het Front National uit het Franse Vitrolles aan Antwerpen een politiefotograaf het ziekenhuis hebben ingeslagen.

Op 22 december 1998 kreeg Verreycken het aan de stok met twee buurttoezichters in de Sterlingerstraat, nadat migranten tegen zijn auto waren gereden en vluchtmisdrijf hadden gepleegd. Toen de allochtone buurttoezichters, niet voldoende snel reageerden op zijn vraag om de politie te verwittigen, volgden er beledigingen.

Tenslotte wordt Verreycken ervan beschuldigd te hebben ingebroken in een huurpand aan de De Costerstraat waar hij de achterstallige huur wou innen. Volgens de aanklacht brak hij binnen via een kantelraam en mishandelde hij de bewoonster. Voorts zou hij een videotoestel en een enveloppe met 25.000 frank hebben ontvreemd.

De verdediging pleit over de hele lijn de vrijspraak. Verreycken zelf verklaarde dat er geen enkel bewijs tegen hem bestaat.

De rechtbank zal over een maand uitspraak doen.

Bron: http://www.destandaard.be
Oud 29 mei 2004, 11:28   #12
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

'Hij voelde een irritatie aan de ogen.'

En dan moet je je ex zo toetakelen? Ahum... overdreven reactie en volledig verkeerde inschatting van Verreycken's kant. Met verzachtende omstandigheden misschien wel, maar nog altijd overdreven gebruik van geweld.

Citaat:
Vlaams-Blok voorzitter Frank Vanhecke viel tegenover deze krant gisteren eventjes uit zijn rol. "U bent een strontkrant waar ik niets meer mee te maken wil hebben. Dat u dit publiceert, maakt u nog erger dan der Stürmer (voormalig nazi-weekblad, ToC)."
Wat een schone woorden voor een politicus zeg.
Oud 29 mei 2004, 11:30   #13
Vlaamsblokproces
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79

En dan moet je je ex zo toetakelen? Ahum... overdreven reactie en volledig verkeerde inschatting van Verreycken's kant. Met verzachtende omstandigheden misschien wel, maar nog altijd overdreven gebruik van geweld.

Citaat:

Zijn woordenschat laat hem wel vaker in de steek.
Oud 29 mei 2004, 11:33   #14
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
pot die ketel verwijt.

De frustratie bij die blokkers zit DIEP

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 29 mei 2004, 11:34   #15
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Wel wel wel wel wel.....

De laatste weken maken we steeds meer kennis met de ware aard van het Vlaams Blok. Ik hoop echt dat de ogen van de Vlamingen eens deftig OPENGAAN zodat ze kunnen zien wat voor een partij het Blok ècht is: een partij van de confrontatie en haat. Bah.

Drijf ze in het nauw, en het worden duivels.
Zeno! is offline  
Oud 29 mei 2004, 11:34   #16
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het nog eens willen meemaken dat men hetzelfde toepast op kandidaten van éénder welke andere partij.
-VLD schiet jongen per ongeluk neer vanuit tuin.
-echtscheiding Vanhecke en zijn Afrikaanse liaison.
-goedkope huur voor Christel Pauwels
-Agusta affaire.
-Willy Claes.
-verbranden geld Vandenbroucke.

Me dunkt dat de pers hier ook uitgebreid over bericht heeft.
Nogmaals: een politicus heeft een publieke functie, daarom is het belangrijk te melden wanneer hij criminele feiten pleegt.
Ik wil geen agressieveling het parlement of de gemeenteraard instemmen, hoor.

Bovendien slaat het Vlaams Blok ons wel elke dag om de oren met de volgende slogan: 'Minder misdaad'. Als dan blijkt dat het criminele mandatarissen heeft (Let op: een mandataris is iets heel anders dan een gewoon lid), dan is dit gewoon schandalig en hypocriet... en hilarisch eigenlijk ook wel...
Oud 29 mei 2004, 11:40   #17
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarover heeft u het?
ANTWERPEN -- Het openbaar ministerie heeft vandaag voor de Antwerpse correctionele rechtbank twee jaar gevangenisstraf, waarvan driekwart met uitstel, gevorderd tegen het Antwerps Vlaams Blok-raadslid Rob Verreycken (31).
Het raadslid staat terecht op beschuldiging van diefstal met geweld en braak, vernielingen, slagen, inbreuk op de wet tegen de rassenhaat, bedreiging en smaad. De verdediging pleit de vrijspraak.

Het oudste dossier dateert van 25 november 1997. Toen zou Rob Verreycken tijdens het bezoek van een delegatie van het Front National uit het Franse Vitrolles aan Antwerpen een politiefotograaf het ziekenhuis hebben ingeslagen.

Op 22 december 1998 kreeg Verreycken het aan de stok met twee buurttoezichters in de Sterlingerstraat, nadat migranten tegen zijn auto waren gereden en vluchtmisdrijf hadden gepleegd. Toen de allochtone buurttoezichters, niet voldoende snel reageerden op zijn vraag om de politie te verwittigen, volgden er beledigingen.

Tenslotte wordt Verreycken ervan beschuldigd te hebben ingebroken in een huurpand aan de De Costerstraat waar hij de achterstallige huur wou innen. Volgens de aanklacht brak hij binnen via een kantelraam en mishandelde hij de bewoonster. Voorts zou hij een videotoestel en een enveloppe met 25.000 frank hebben ontvreemd.

De verdediging pleit over de hele lijn de vrijspraak. Verreycken zelf verklaarde dat er geen enkel bewijs tegen hem bestaat.

De rechtbank zal over een maand uitspraak doen.

Bron: http://www.destandaard.be
dat zijn beschuldigingen, naar mijn weten is rob verreycken nog veel geen enkele beschuldiging daadwerkelijk veroordeeld
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 29 mei 2004, 11:46   #18
Vlaamsblokproces
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik zou het nog eens willen meemaken dat men hetzelfde toepast op kandidaten van éénder welke andere partij.
-VLD schiet jongen per ongeluk neer vanuit tuin.
-echtscheiding Vanhecke en zijn Afrikaanse liaison.
-goedkope huur voor Christel Pauwels
-Agusta affaire.
-Willy Claes.
-verbranden geld Vandenbroucke.

Me dunkt dat de pers hier ook uitgebreid over bericht heeft.
Nogmaals: een politicus heeft een publieke functie, daarom is het belangrijk te melden wanneer hij criminele feiten pleegt.
Ik wil geen agressieveling het parlement of de gemeenteraard instemmen, hoor.

Bovendien slaat het Vlaams Blok ons wel elke dag om de oren met de volgende slogan: 'Minder misdaad'. Als dan blijkt dat het criminele mandatarissen heeft (Let op: een mandataris is iets heel anders dan een gewoon lid), dan is dit gewoon schandalig en hypocriet... en hilarisch eigenlijk ook wel...
Het Vlaams Blok maakt de burgers bewust van het onveligheidsgevoel, en de stijgende criminaliteit ( bv.enquête).
Waarom wil men het onveiligheidsgevoel en de criminaliteit ogenschijnlijk aanpakken, en ligt het Vlaams Blok juist niet aan de basis van deze feiten?
Uiteindelijk speelt dit in de kaart van het Vlaams Blok.
Oud 29 mei 2004, 11:58   #19
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:

Wel wel wel wel wel.....
De laatste weken maken we steeds meer kennis met de ware aard van het Vlaams Blok. Ik hoop echt dat de ogen van de Vlamingen eens deftig OPENGAAN zodat ze kunnen zien wat voor een partij het Blok ècht is: een partij van de confrontatie en haat. Bah.

Drijf ze in het nauw, en het worden duivels.
Al eens gezien wat er soms gebeurt met mensen die gepest worden?
Op MTV is er zo een 'celebrity' programma waar het leven van enkele bekende tv figuren gevolgd word en hoe ze met laster en lastig gevallen worden omgaan. Sommigen vallen ook 'uit hun rol'.

En de ogen van de Vlamingen zijn al jaren aan 't opengaan. Getuige de opgang van 't Vlaams Blok.

Heel uw post druipt van de manipulatie, maar mij vangt U niet, kerel(?).
Erw is offline  
Oud 29 mei 2004, 12:28   #20
Joshua
Burger

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ik zal bij u ook eens vanalles in uw ogen komen spuiten. Rob heeft achteraf vastgesteld dat het om traangas gaat. Nu de politie is van traangas afgestapt omdat te hoge cencentraties het hoornvlies onherroepelijk beschadigd.

Op het moment dat Rob bespoten werd dan wist hij NIET dat het om traangas ging. Het kon evengoed iets anders geweest zijn. Fluor of zo. Of een zuur ? Op dat moment wist hij gewoon niet of dat zijn ogen gaat kosten of niet. Wat hij ook niet wist wat er op gaat volgen. Voor hetzelfde geld komt er nog een mes steek achter ????

Achteraf gezien is het ZEER gemakkelijk iets te zeggen en theorieen te verkondigen. Ook voor mij!
Ik ken Martina HEEL goed. Rob ook. Ik weet dat Martina zichzelf niet is. Rob is zichzelf ook niet. Ik kan begrip opbrengen voor beiden.

Iederen tegenstander gebruikt dit nu als wapen om het vlaams blok te bestrijden. De morgen voorop! En inderdaad! Frank Vanhecke heeft gelijk dit een STRONTGAZET te noemen. Vrijemeningsuiting weet je wel....
Joshua is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be