![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allez hup, ze schenden hun eigen grondwet en de mensenrechten. Ach ja, er zullen op z'n minst enkele atheïsten hier blij zijn. Laatst gewijzigd door Albrecht : 23 juli 2011 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Tja, die religieuze hersenspoeling werkt natuurlijk enkel en vooral blijvend als men er van zeer jonge leeftijd mee begint en ze zeker tot na de pubertijd in die ban houdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Met de grondwet en de mensenrechten te schenden geef je in elk geval ook een slecht voorbeeld. Daarbij, kinderen worden thuis nog opgevoed. Als ze werkelijk elke indoctrinatie willen vermijden, moeten ze de kinderen maar ergens wegstoppen, vrij van enig menselijk contact of informatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Hebben minderjarigen dan een keus? Tot een jaar of 11/12 volgen kids hun ouders blindelings en geloven een hoop van wat hun ouders hen vertellen. Ik zou het nog beter vinden als die indoctrinatie gelijkgesteld wordt met kindermishandeling.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het weinige goeds wat ooit door religieus geïnspireerden werd voortgebracht, ligt in kunstuitingen, muziek, architectuur.
Het is nogal bekrompen om kinderen niet langer daarmee te laten kennis maken. Met veenveel recht zou je dan alle religieuze &n atheïstische lectuur kunnen verbieden. Echt waar, dat soort verbieden, leidt tot schrale dictatuur.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 23 juli 2011 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ik vrees dat de grootste extremisten de parlementairen zijn die dat hebben gestemd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schrik dat de hersenspoeling dan niet meer gaat lukken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mjah, voor jou zijn kinderen dus geen mensen of personen? Laatst gewijzigd door Albrecht : 23 juli 2011 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=f39wk4UxqUE vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allemaal overtredingen van de EVRM? Of allemaal mensen die kinderen niet als mensen beschouwen? Cut de bullshit please. Mensen die zich tijdens hun tienerjaren tot een sekte bekeren hebben gewoonlijk een geestelijk probleem en zoeken het kader dat die sektes hen bieden. Zo hoeven ze zelf hun hersencellen niet meer te gebruiken en dat geeft hen een gevoel van rust. Mij niet gelaten, zolang het me maar geen cent kost. De hare krishna sekte zijn zelfbedruipend en wat er met hun kinderen gebeurt interesseert me in feite ook niet. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 juli 2011 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Als sinterklaas echt had gebleken was ik nu misschien nog gelovig. Ter kerke gaan of niet. Beter dan kerken en moskeeën verboden gebied maken voor kinderen is dus het invoeren van sinterklaas in die contreien. Men zegge het voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Wederom same old story here... Al die regelgeving en wetten die we meer en meer instellen en ook wel nodig blijken te hebben zijn wat mij betreft eerder tekenen van een devolutie van een samenleving dan een vooruitgang. Anders waren er net minder regeltjes nodig.
Zo weet een progessieve en zichzelf verder ontwikkelende mens dat elke afleiding wat dan ook achter het stuur onveilig is, dat hebzucht en afgunst van ons geen betere mensen maakt maar net meer ongelukkig en wanhopig, dat haat en intollerantie t.o.v. elkaar ons minder menselijk maakt dan liefde en respect... Kinderen zijn in de jongste jaren sponsen en absorberen alles wat in hun directe en indirecte leefomgeving gebeurt of hoe volwassenen zich gedragen t.o.v. elkaar dus. Opvoeding is dan ook cruciaal dat deze open is waar men aandacht heeft voor het kind en dat van jongs af aan waarden meegeeft maar nniet enkel vanuit het eigen standpunt maar dat het een waaier ervan mee krijgt. Niet dat het later reeds door een eenzijdige opvoeding vol met vooroordelen zit en niet goed om kan later met veranderende of bijkomende situaties. Maar ja opvoeden is in de meeste culturen niet anders geworden dan het hopen op het bekomen van een afspiegeling te maken van de eigen psyche en levensopvatting in zijn kinderen. Met richt zich op het resultaat maar negeert maatschappelijke en lange termijns gevolgen ervan. En dan is er nog in onze westerse (en zelfs oosterse of andere) cultuur vooral het probleem van het gebrek aan tijd van ouders om überhaupt een opvoeding te geven... De massamedia en consumptie maatschappij heeft vrij spel en het resultaat hiervan is reeds zichtbaar; Een hoop ontspoorde jongeren die niet enkel met de natuurlijke identiteitscrisis geconfronteerd worden maar ook nog eens met de kunstmatige wereld die de individualistische consumptiemaatschappij met zich meebrengt. Het zal eerst nog enkele generaties erger worden alvorens het betert vrees ik want van jongeren die opgevoed worden in een rotte maatschappij kun je niet echt verwachten dat ze plots vanzelf het licht zien en het roer omgooien naar betere en socialere tijden. Men is immer s het product van omgevingsfactoren en zelfs al zijn die negatief de natuurlijke of kunstmatig versterkte luiheid van de mens is het volgen van voorgekauwde koek. En het wegnemen van de grens tussen goed of kwaad door verwarring en misleiding of ontkenning helpt ons daar niet bij. Of beter gezegd hun. Daarom zal enkel er wat veranderen indien de huidige of komende generaties zichzelf verder in de miserie gaan duwen, aangezet door telkens de vorige. Tot er totaal niet meer aan de gevolgen en bijhorende verantwoordelijkheden ontllopen kan worden. Tot de zwarte piet niet meer doorgeschoven kan worden zoals nu al bijna meer dan een eeuw gebeurt.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelf ondervinden is helemaal geen probleem, en is iets puur persoonlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() De overheid bepaalt inderdaad welke lessen kinderen moeten volgen.
Laatst gewijzigd door Nebur : 23 juli 2011 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een verbeterde versie. Eén waar ik echter niet achter sta. Ik kan niet gelovig zijn. Ik zou het enkel kunnen 'geloven' als er bewijs voor is, en op dat moment is het geen geloof meer, maar een wetenschappelijk feit. Zoals evolutie bijvoorbeeld ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sektes en religies zijn in mijn ogen hetzelfde. Toch in de oorspronkelijke betekenis van sekte.
![]() |