![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het RVA vrijwilligerswerk sponseren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
ja maar -specificeer |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
5 | 50,00% |
nee maar -specificeer |
![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
anders - specificeer |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Moet het RVA vrijwilligerswerk sponseren?
Als er ergens iets is, waar ik bewondering voor heb, dan is het vrijwilligerswerk. Ik heb de mensen meegemaakt, die voor zwaar gehandicapte kindjes zorgen in opvangtehuizen, vrijwillig. De voldoening die het ze geeft om de ongelukkigsten en de meestbeproefden onder ons te verzorgen en de steun die ze geven aan de ouders! Je hoort links en rechts, maar meestal rechts, dat werklozen moeten verplicht worden gratis te werken. Goedkope slavenarbeid dus. Terwijl ze niet eens mogen werken, zelfs niet vrijwillig. Het is verboden. Vergt speciale toelating. Rva zou er beter aan doen, vrijwilligerswerk echt te gaan in kaart brengen en sponseren, een menigte doppers zou er ongetwijfeld op afgaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de vrijwilligers die werken gaan krijgen niets. Als de één betaald zou worden en ik niet voor hetzelfde vrijwilligerswerk, stop ik er onmiddellijk mee. Ze hebben mij al bij mijn pietje bij het bloed geven, sommigen krijgen een dag verlof, een tas koffie en een geschenkje. Ik krijg alleen de twee laatsten.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De RVA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() dat dopgeld, is dat ook al niet een beetje sponsoring ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met geen woord gerept over betalen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() mierengeneuk. Als je niets inhoudelijks bij te brengen hebt, onthou je dan.
Laatst gewijzigd door eno2 : 3 augustus 2011 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Anna List : 3 augustus 2011 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 3 augustus 2011 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() werkloosheid
Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 augustus 2011 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Hier een beetje werklozen zitten te entertainen...
Dat ik maar gauw naar de zon kan vertrekken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Nee, anders is het werk hé
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vrijwilligers hebben een statuut, ze zijn verzekerd via de aansprakelijkheid van hun werkgever, maar krijgen geen loon hoogstens een onkostenvergoeding ofwel volgens de werkelijk gemaakte kosten, ofwel forfaitair. Het zal echter ook gebeuren dat een vrijwillige begeleider zijn klant al eens een traktatie geeft zonder deze "kosten" aan te rekenen.
Indien men nagaat hoe de belangeloze inzet van talrijke vrijwilligers de levenskwaliteit van geestelijk en/of lichamelijke gehandicapten verhoogt, kan ik niet genoeg oproepen voor diegennen die er tijd voor over hebben : doe aan vrijwilligerswerk ! Het is voor de instellingen onmogelijk de kwaliteit van hun zorgen op niveau te houden zonder vrijwilligers. De RVA geeft inderdaad "vrijstellingen" aan werklozen die vrijwilligerswerk doen - in vele gevallen is het zelfs een goede aanzet om in de verzorgingssector een betaalde carrière te kunnen beginnen. In het kader van de vergrijzing zijn er steeds meer verplegenden en zorgers nodig !
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vrijwilligerswerk echt te gaan in kaart brengen en sponseren
Wat is sponseren dan? Wil dit zeggen dat de vrijwilliger moet betalen om vrijwilligerswerk te doen?
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Het RVA is helemaal verkeerd!
Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening. Maar aan Arbeidsvoorziening doen ze helemaal niet. Het zijn de werkgevers die aan Arbeidsvoorziening doen. E r zou inderdaad een overheidsinstantie moeten komen die werkelijk aan Arbeidsvoorziening doet. Dwz werk voorzien voor langdurig werklozen in de mate dat de privé-sector tekort schiet. Werk is immers een recht. Het oude RVA zou dan "Controle Orgaan Werklozen" genoemd kunnen worden (C.O.W.). Een veel passender benaming. Ondertussen kunnen ze al beginnen met vrijwilligerswerk voor werkzoekenden te coördineren, organiseren, promoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja.
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Precies, zo is het. Iemand die dopgeld krijgt en vrijwilligerswerk doet, doet eigenlijk gewoon een job door de staat betaald. Er zijn heel wat beroepen die sowieso door de staat betaald worden. Denk aan leerkrachten, ambtenaren, politie, enz. Deze personen staan als werkend in de statistieken, maar worden toch van belastinggeld betaald, en zijn dus netto-ontvangers van het systeem. Een uitkering krijgen en vrijwilligerswerk doen, heeft economisch hetzelfde resultaat als een job door de staat betaald doen. Het is gewoon loon in een andere verpakking.