Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2011, 23:04   #1
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 952
Standaard Belgisch internationaal bedrijf moet plaats maken voor een buitenlands megabedrijf

Citaat:
Bij afhandelaar Aviapartner op de luchthaven van Zaventem is woensdagavond een 24-urenstaking gestart. Er gebeurt geen afhandeling van zowel passagiersvluchten als cargo, zo zegt Olivier Van Camp van de socialistische vakbond. De staking duurt tot donderdagavond 18.00u. De vakbondsman verwacht hinder voor een deel van de luchthaven.

De staking is een gevolg van het verlies door Aviapartner van haar licenties op de luchthaven voor de komende zeven jaar. Deze gaan naar het Zwitserse bedrijf Swissport, de grootste afhandelaar ter wereld. Flightcare, de tweede afhandelaar die actief is op de luchthaven, behoudt zijn licentie. Dat heeft luchthavenuitbater Brussels Airport Company (BAC) woensdag beslist.
Ongerustheid

Het gaat volgens Van Camp om de afhandeling van de maatschappijen Thomas Cook, Pegasus, LOT, British Airways en BMI. Het personeel is ongerust over wat de toekomst brengt, nu - naast Flightcare - nieuwkomer Swissport de licenties krijgt. Volgens de BBTK-vakbondsman zijn rechtstreeks 1.200 banen betrokken, en onrechtstreeks 1.800 banen. "Het is afwachten wat Swissport doet".

De vakbonden willen donderdag een onderhoud met luchthavenuitbater Brussels Airport over de beslissing.
Lastenboek

Bij Aviapartner in Zaventem werken circa 1.700 �* 1.800 mensen waarvan er een 1.000-tal hun job zullen verliezen als gevolg van het wegvallen van de licentie. Ook bij de overige werknemers - het gaat om mensen uit de personeelsdienst, boekhouding, check-in - zullen ongetwijfeld heel wat jobs sneuvelen. Vraag is hoeveel werknemers Swissport zal overnemen. In het lastenboek voor de toekenning van licenties staat alvast gestipuleerd dat de overgenomen werknemers overeenkomstig CAO32bis al hun loon- en arbeidsvoorwaarden behouden.
Verrassing

De vakbonden reageerden woensdagnamiddag verrast want men had eerder verwacht dat Flightcare, dat deel uitmaakt van een Spaans moederbedrijf, haar licentie zou verliezen. "Ik had dit niet verwacht, want Aviapartner is zeker sociaal gezien een van de sterkere spelers van de luchthaven. Voor de betrokken personeelsleden is dit dus een ramp. We zullen keiharde garanties eisen voor al het personeel dat wordt overgenomen", aldus vakbondssecretaris Thierry Vuchelen (ACLVB).

Beeld: Photonews
bron gva
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 13:45   #2
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Lol, kwestie van dadelijk hun beste troeven uit te spelen en vooral goede reclame te maken voor de werknemers die ze zouden moeten overnemen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 13:47   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dat komt er van als ge staakt a la volonte.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 14:07   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat komt er van als ge staakt a la volonte.
Inderdaad, ge kunt er geen fluit compasie mee hebben...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 14:16   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat komt er van als ge staakt a la volonte.
Juist, maar het is niet alsof het bedrijf zelf daar veel aan kan doen hé. Het bedrijf vraagt ook niet dat de vakbonden oproepen tot staken. Nu gaat de licentie naar een buitenlands bedrijf maar het zal zowieso verplicht worden om de werknemers van avia over te nemen, dat staat zo goed als vast, waardoor er in de praktijk voor de reiziger niets zal veranderen. Die zijn nog steeds voor 100% afhankelijk van de willekeur van de vakbonden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 15:41   #6
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.810
Standaard

Is zakendoen met Zwitsers wel verstandig?
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 15:45   #7
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat komt er van als ge staakt a la volonte.
Het is bij Flightcare dat er geregeld gestaakt wordt, niet bij Aviapartners. Blijkbaar behandelt Aviapartners haar personeel als mensen en dat wordt niet gewaardeerd. Het plebs moet terug tot slaaf gemaakt worden. En daar zijn ze beter in bij Flightcare.
Dat ze trouwens nog een Zwitsers bedrijf vertrouwen op Zaventem ... misschien zijn het weer diezelfde vriendjes die in één of andere hoerenkeet alles bedisselt hebben.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 9 juni 2011 om 15:45.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 17:46   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.844
Standaard

Het komt de Luchthaven van Zaventem zelf toe te bepalen wie er "In-House" diensten levert.
Dat betekent dat een leverancier buiten kan vliegen..
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 17:54   #9
Vigilante VL
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Locatie: 50°52′42″N, 4°21′19″E
Berichten: 2.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Het is bij Flightcare dat er geregeld gestaakt wordt, niet bij Aviapartners. Blijkbaar behandelt Aviapartners haar personeel als mensen en dat wordt niet gewaardeerd. Het plebs moet terug tot slaaf gemaakt worden. En daar zijn ze beter in bij Flightcare.
Dat ze trouwens nog een Zwitsers bedrijf vertrouwen op Zaventem ... misschien zijn het weer diezelfde vriendjes die in één of andere hoerenkeet alles bedisselt hebben.
2x


Het kadaver van Brinks is nog niet helemaal koud of de volgende zwerm aasgieren strijkt alweer neer met de vertrouwde boodschap dat iedereen terug aan de slag zal kunnen bij de nieuwe uitzuigers.

Iedereen is nu alvast gepreconditioneerd op de komst van het nakende onheil, waardoor het verrassingseffect en de verontwaardiging herleid wordt tot een absoluut minimum. Tot dan is het slechts wachten op de publieke desinteresse en de diensten van de mediale gatekeepers om dat vuurtje te helpen smoren.

De sukkelaars - die tegen een hongerloon en een veel te nipt tijdsschema hun rug kapot zeulen aan de kisten vol wansmakelijke rommel van toeristen - moesten sowieso al niet echt op veel begrip rekenen bij het klootjesvolk. Jean en Marina, die zich al 20 jaar te pletter vervelen in hun kennel oep den bureau hebben immers een paar honderd pellen neergeteld voor die last minute van Neckermann naar Benidorm.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 19:55   #10
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Ooit vertrouwde men om Swissair en wat kreeg men????
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 22:12   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ooit vertrouwde men om Swissair en wat kreeg men????
Mem moest die persé hebben want van KLMN moest men niets weten omdat het een Nederlandstalige firma was.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be