![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een diskussie , eerst tussen enkele reporters van enkele kranten. Eric donckier zat daar als enige om de Vlamingen te verdedigen, de Morgen was ook aanwezig, maar dan weeral als Flament de service.
Daarna debat tussen enkele politieke kopstukken: één per partij. De vertegenwoordiger van de NVA was voor de meesten waarschijnlijk een nobele onbekende, en voor mij was het weeral een negatieve verrassing. Ik had gehoopt dat ze voor een keer iemand hadden gestuurd die de Franse taal echt machtig was, maar het lijkt wel of er in onze rangen zo niemand is te vinden. Toch niemand die men het waard vindt om onze belangen op de Franstalige zenders te behartigen. Ik zal duidelijk zelf eens moeten soliciteren voor dat jobke, want dat ze zich daar zo laten doen in een discussie vind ik ongelooflijk. Ook deze liet zich weer door een waterval van leugens gewoon uit het veld slaan en vond waarschijnlijk geen woorden om het gelul duidelijk naar het leugenpaleis te verwijzen. Zo gaf hij onder meer géén reactie op het gezever dat er voor 15 miljard aan belangen wordt overgeheveld. Iedere Vlaming weet intussen dat dit een lachertje is, omdat ALLE beslissingsrecht federaal blijft, we enkel als uitbetaalbureau mogen fungeren (wat extra kosten meebrengt) en het een schijntje is in verhouding met het gevraagde. Hier gaat nog over geklapt worden! Volgende week BBQ... het zal er warm worden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de Franstaligen de indruk hebben 'dat ze de discussie gewonnen hebben', hoofdzakelijk omdat de Vlaamse afgevaardigden niet perfect tweetalig waren, dan is dat een zeer goede zaak.
Hoe meer hautain ze worden, hoe minder ze zullen willen toegeven, hoe dieper en hoe breder de kloof nog wordt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 juni 2011 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() oops, foutje. Dacht dat ik had zien vermeld staan "de morgen" als zijn naam in beeld kwam.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Enerzijds vind ik toch dat N-VA toch op zijn minst iemand moet sturen die het Frans goed beheerst en zo een deftige indruk kan maken (heb het programma zelf niet bekeken). Anderzijds gaat een debat op RTBF geen enkele stem opleveren aan N-VA en zullen de Franstaligen van één debat heus niet begripvoller worden.
Jammer genoeg zijn er maar weinig communicatief echt sterke mensen bij N-VA. Je moet niet alleen gelijk hebben, maar ook gelijk krijgen. Laatst gewijzigd door respublica : 12 juni 2011 om 13:25. |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Blijkbaar weinig forumers die naar FLP kijken. Nochtans een pak eter dan de 7dedag, en dat was vandaag geen concurrent.
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Erik Donckier (HBvL), Rik van Cauwelaert (Knack) en in een gezegend moment Bart Sturtewagen (De Standaard) zijn de enige editorialisten die zonder scrupules en gatlikkerij durven schrijven wat er in dit landje eigenlijk aan de hand is. De anderen trekken nog altijd de belgicistische kaart in de hoop dat het tij zich toch nog eens zou kunnen keren. De pers doet vooral aan zelfbehoud en kijkt de kat uit de boom: als eens het duidelijk wordt dat Vlaanderen definitief een eigen koers zal kunnen varen, zullen ze draaien als windhanen. Wees daar maar zeker van! Maar ik zal hun voorliefde voor België altijd in het achterhoofd houden en er hen dan ook op geregelde tijdstippen mee confronteren. Wees daar ook maar zeker van!
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Even corrigeren : Steven Samyn is wel degelijk van De Morgen, hij is sinds 2010 chef politiek. Van Thillo haalde hem weg samen met een collega bij De Standaard waar hij ook politiek journalist was.
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Troost je met de gedachte dat de geschiedenis ons gelijk zal geven! Over 30 jaar zal iedereen kijken naar die belgicisten en meewarig met het hoofd schudden, zoals men nu ook doet met de unitaristen die hardvochtig tegen het federalisme streden en met de mensen die zeiden dat het opgesplitste Leuven een 'plattelandsuniversiteit zonder niveau' zou worden. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Klopt, ik moet me bij Eddy excuseren.
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 juni 2011 om 13:50. |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (ik vind het eigenaardig dat die in de laatste krant niet aan het woord is geweest... Of heb ik daar over gekeken?). |
|
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() pfff, we zijn maar mensen he
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Een constatatie die in de uitzending naar boven kwam en die ook al maakte is dat ook de gaewone Franstaligen de man in de straat, niet de politici, want zijn nog uit op een Belgische titel) stilaan afscheid aan het nemen zijn van België. Het is geen taboe meer voor hen. Meer nog steeds meer zien nu al duidelijk in dat België aan het verdampen is.
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik heb deze namiddag op de site van de rtbf het spel kunnen bekijken. Nobele onbekende van de nva. Tsja er zijn 14 senatoren (de vertegenwoordigers vanuit het Vlaams parlement inbegrepen), zodat het niet anders kan dan dat er onbekende bij zitten. De man van vandaag was: http://www.n-va.be/cv/karl-vanlouwe In die link kan je zien dat hij bindingen heeft met Sint-Agatha-Berchem, dat hij advocaat is, en werkzaam was als Fractiesecretaris N-VA Brussels Hoofdstedelijk Parlement. Inderdaad eigenaardig dat hij niet perfecter tweetalig is. Toch vind ik dat hij het niet zo slecht deed. En in het programma heb ik toch interessante analyses gehoord. Maar daar heb ik nu geen tijd voor.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat: