![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.vkblog.nl/bericht/347562/...eef_een_stukje
De link verwijst weliswaar naar de situatie in Nederland, maar ik vermoed dat die goed naar België te extrapoleren is. Conclusies in het artikel: - Ook door de gebrekkige weergave in de media, is over feiten van de immigratie verrassend weinig bekend. - Feitelijke informatie lijkt dus een eerste vereiste om een zinnige discussie over immigratie te kunnen voeren. - Sinds 2005 emigreren er meer allochtone Marokkanen dan dat er immigreerden (CBS). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor België zijn die cijfers ook beschikbaar; maar ik vind ze niet meer terug sedert www.statbel.fgov.be haar site herschikte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Forumgebruikers van p.be wensen helemaal niet te discussiëren op basis van feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lijkt me nogal onduidelijk anders. Mohammed immigreert en importeert Fatima (2 personen) Ze maken 8 kinderen waarvan er 6 opnieuw hun partner importeren en ieder 5 kinderen maken. (totale immigratie = 2 + 6 = 8) Gaan terug: 9 Marokkanen. (één meer dan geimmigreerd) Blijven: 10 marokkanen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 juni 2011 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Was er recentelijk geen toevloed van marokkanen die Nederland verlieten en naar hier verhuisden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij wenst blijkbaar ook niet te discussiëren op basis van feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of tel jij enkel de immigranten die in 2011 zijn binnengekomen en die in 2011 zijn buitengegaan, (met of zonder achterlating van hun offspring?) Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 juni 2011 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze versjasten naar nonkel Ali in Antwerpen om vandaar uit nicht Fatima te mogen importeren terwijl Mohammed de importeur niet voldeed aan de Nederlandse normen (minimumleeftijd, minimum inkomen, minimum huisvesting etc...). In Belgique hebben we dan allemaal niet nodig. Daar worden de toekomstige PS stemmers met een rode loper ontvangen mèt richtingaanwijzers naar het OCMW. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu nog de cijfers voor de "hun offspring". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je neemt alle inwijkelingen sinds 1970 je telt daarbij alle geboortes je neemt alle uitwijkelingen (van dezelfde afkomst natuurlijk) sinds 1970 je telt daarbij de overlijdens. en dan heb je het netto saldo. zo moeilijk is dat toch niet? als men natuurlijk de grote verdwijntruuk gaat toepassen - zoals in de gevangenissen en andere minder leuke tabellen zoals werkloosheid of schoolverlaters zonder diploma - en de snelle belgen/zgn.geboren bipatride belgen /genaturaliseerde belgen/geregulariseerde belgen er niet bijtelt, dan is heel de oefening een zot spelleke. De moeite niet om je tijd in te steken. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 juni 2011 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"(met of zonder achterlating van hun offspring?)" betekent dus "(met of zonder achterlating van hun netto saldo?)" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik bedoel: a) inkomst b) uitgang c) offspring = hier geproduceerd totaal van a-b+c noem ik saldo. Hoe noem jij dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je geeft enkel een uitleg die er compleet naast is. Ik vraag jouw woordenschat gebruikend : (ik dacht dat je dat zou begrijpen) Ola, je kan dan toch cijfers geven. We hebben nu al jaartallen!En je komt af met een uitleg over het migratie-saldo! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Opdat Mohammed die de Nederlandse nationaliteit moet hebben in België mag verblijven moet hij aan een aantal voorwaarden voldoen. http://www.kruispuntmi.be/vreemdelin...js.aspx?id=278 Ik begrijp niet dat iemand die in België werkt, OCMW-steun zou krijgen. CC zal dit ongetwijfeld uitleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mohammed is Marokkaanse Nederlander. Nederlanders mogen zich vrij vestigen in Schengenlanden. Vanuit Belgique kan Mohammed dus gerust - met inachtname van de Belgische importhuwelijkswetten (welke? ) huwen met nicht Fatima, zolang het maar geen schijn is. Wat is uw probleem? Mensen die in Belgique binnenkomen krijgen recht op OCMW steun, hoe anders kunnen ze overleven? Mohammed heeft geen job in Nederland en ook niet in Belgique. Hij heeft ook geen recht op werkloosheidsuitkering. Dus ontvangt hij voor zichzelf en de pas geimporteerde Fatima een gezinsuitkering OCMW. Over welk voorbeeld heb je het? Iemand die werkt heeft natuurlijk geen OCMW steun nodig. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 juni 2011 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
"de belgie-route inderdaad." dan heb ik het in mijn antwoord logischerwijze over de zogenaamde België-route. Citaat:
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelin...js.aspx?id=278 Citaat:
Ofwel heeft Mohammed werk en dan krijgt hij een mogelijk verblijfsvergunning; maar geen OCMW; ofwel heeft Mohammed geen werk en dan krijgt hij geen verblijfsvergunning en nog altijd geen OCMW. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij maakt het niet uit waar mensen geboren worden. Als ik in Kinsjasa was geboren ben ik ook geen Congolees. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelfs roma zigeuners (remember?). Na drie maanden moet hij inderdaad aantonen dat hij voldoende inkomsten heeft. Wie zegt er dat hij na drie maanden met de ondertussen geimporteerde bruid niet terug naar Nederland gaat? Wie zegt dat hij niet ingeschreven wordt bij de groentenwinkel van nonkel Ali in de Handelsstraat? Citaat:
En een nederlander (of andere Europeaan) die hier werk heeft krijgt MOGELIJK (???) een verblijfsvergunning? Waarvoor dienen die Schengenakkoorden dan? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 juni 2011 om 16:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Banneling
|
![]() Ja, ik weet het.
Je hebt er die "hun offspring" uitleggen en beginnen met een uitleg over migratie-saldo. Citaat:
Op welke basis "importeert" hij dan zijn bruid? Als toerist? Je denkt dat je daarmee dan voor Nederland een verblijfsvergunning krijgt. Ik geef je de link met de wet in mensentaal. lees het tenminste vooraleer je je mythe herhaalt. (en nog een bewijs dat je niet discussieert op basis van feiten) Citaat:
Citaat:
Idem voor de journalisten die haar interviewden. |
|||
![]() |
![]() |