Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 juni 2011, 08:04   #1
MASTERLUKE
Vreemdeling

Standaard Een primeur: Nederlandse muziek op RTBF:Daan natuurlijk.

http://www.vosflux.tv/id/rtbf_daan__...42#commentaire
MASTERLUKE is offline  
Oud 14 juni 2011, 08:15   #2
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...11&postcount=9

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Intriest ook dat het sommige anglofiele BV'tjes ineens blijkbaar wél lukt om in het Nederlands te zingen als ze een schotschrift tegen hun eigen volk moeten maken.

Laatst gewijzigd door SDG : 14 juni 2011 om 08:17.
SDG is offline  
Oud 14 juni 2011, 08:37   #3
freelancer
Banneling

Standaard Daan vindt Bart De Wever de bruine zeep op de vloer...

De Standaard speelt een ongelooflijke rol tot het tot stand komen van dit haatliedje...

De Standaard besteedt in haar haatkrant van verleden zaterdag trouwens meer dan 2 pagina's over hoe dit liedje tot stand is gekomen.
Online van De Standaard kan men trouwens dit haatliedje gratis downloaden..
freelancer is offline  
Oud 14 juni 2011, 08:40   #4
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De Standaard speelt een ongelooflijke rol tot het tot stand komen van dit haatliedje...

De Standaard besteedt in haar haatkrant van verleden zaterdag trouwens meer dan 2 pagina's over hoe dit liedje tot stand is gekomen.
Ah, nu snap ik eindelijk wat Everytime hier altijd met 'gratis haat' bedoelt.
SDG is offline  
Oud 14 juni 2011, 08:44   #5
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Het geografische patroon van dit nummer is interessant.

Het lijkt alsof Vlaamse ontwikkelingswerkers in Boven Volta en CAF de webstek van HLN en de Morgen bezoeken en op het knopje drukken.

Dezelfde mensen die bij een echte Nederlandstalige hit (1,7 miljoen views, zie hier) niet thuis geven.
Maar goed , daar stond de link dan ook niet op het HLN en De Morgen. Dus hoe kunnen zij het weten?

Darryl feat Jayh - 't maakt niet uit

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 juni 2011 om 08:44.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 14 juni 2011, 10:41   #6
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Het lijkt alsof Vlaamse ontwikkelingswerkers in Boven Volta en CAF de webstek van HLN en de Morgen bezoeken en op het knopje drukken.

[/IMG]
Boven-Volta staat al zo'n 25 jaar bekend als Burkina Faso...

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Waalse ontwikkelingshelpers de link vanuit franstalige media volgen. Bovendien, met ocharme 26000 views in totaal, hoeveel daarvan kwamen uit Burkina Faso?
gertc is offline  
Oud 14 juni 2011, 11:02   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Boven-Volta staat al zo'n 25 jaar bekend als Burkina Faso...

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Waalse ontwikkelingshelpers de link vanuit franstalige media volgen. Bovendien, met ocharme 26000 views in totaal, hoeveel daarvan kwamen uit Burkina Faso?
De essentie ontgaat je. Dit zoveelste n-va-bashnummer wordt gehyped hoewel het dat helemaal niet verdient en het zal net zoals "leve Belgique" een eendagsvliegje zijn.
De Nederlandstalige muziek die écht een groot publiek zou kunnen meekrijgen wordt door de media in dit land gewoon genegeerd.
Pelgrim is offline  
Oud 14 juni 2011, 11:31   #8
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De essentie ontgaat je. Dit zoveelste n-va-bashnummer wordt gehyped hoewel het dat helemaal niet verdient en het zal net zoals "leve Belgique" een eendagsvliegje zijn.
De Nederlandstalige muziek die écht een groot publiek zou kunnen meekrijgen wordt door de media in dit land gewoon genegeerd.
Nee, die essentie is me niet ontgaan. Misschien eerder te moedeloos om daar nog op te reageren. Dat De Standaard, ooit nog de krant met het AVV-VVK kruis op de voorpagina, zo laag kan zakken, is erg. Misschien heeft Béatrice in alle stilte een nieuwe job gevonden?
gertc is offline  
Oud 14 juni 2011, 11:34   #9
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Dezelfde mensen die bij een echte Nederlandstalige hit (1,7 miljoen views, zie hier) niet thuis geven.
Maar goed , daar stond de link dan ook niet op het HLN en De Morgen. Dus hoe kunnen zij het weten?

Darryl feat Jayh - 't maakt niet uit

Niet te zien van op het werk. En hoeveel hits heeft "vlaanderen mijn land" van Tura?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 14 juni 2011, 11:36   #10
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
ooit nog de krant met het AVV-VVK kruis op de voorpagina, zo laag kan zakken, is erg.
Nu ja, dat AVV-VVK-kruis kan me eerlijk gezegd weinig boeien en spreekt me totaal niet aan (Katholiek Vlaams-nationalisme, daar ben ik een tegenstander van zelfs).
Wel is het uiteraard schandalig dat de Standaard steeds meer een voddenkrant aan het verworden is. De dagen van Manu Ruys zijn voorbij.
Weyland is offline  
Oud 14 juni 2011, 12:14   #11
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nu ja, dat AVV-VVK-kruis kan me eerlijk gezegd weinig boeien en spreekt me totaal niet aan (Katholiek Vlaams-nationalisme, daar ben ik een tegenstander van zelfs).
Wel is het uiteraard schandalig dat de Standaard steeds meer een voddenkrant aan het verworden is. De dagen van Manu Ruys zijn voorbij.
Liever dus katholiek Belgicisme?
Albrecht is offline  
Oud 14 juni 2011, 12:17   #12
respublica
Minister

Standaard

Je weet toch dat De Standaard ooit Jan Fabre (als ik me niet vergis) de krant heeft laten maken. Die heeft van heel de krant een ode aan België gemaakt. Kernboodschap: "België is schoonheid". Ongelooflijk, maar waar.
respublica is offline  
Oud 14 juni 2011, 12:22   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Niet te zien van op het werk. En hoeveel hits heeft "vlaanderen mijn land" van Tura?
Niet veel, EddyBal. Echt niet veel.

Alle geposte versies samen komen nog niet aan 100.000 hits.

Wat ik van Eberhard Leclerc wel graag zou weten is het volgende:

hoe komt u aan die kaartjes? Is dat een speciale functie die door "YouTube" werd voorzien? Zo ja, waar kan ik die vinden?

Of maakt u gebruik van een speciale plug-in die door uw browser ondersteund wordt? Zo ja, welke plug-in is dat dan, en welke browser gebruikt u?

Edit: het 'liedje' van Daan zélf is 'gene vette'.

Zelfs al zou de tekst voor de volle honderd procent mijn eigen opvattingen of gevoeligheden weergeven, dan nog zou ik het nummer niet kunnen bewieroken.

Saaie en conservatieve 'middle of the road' 'adult oriented rock', een soort lawaai waar al in de jaren '80 - volkomen terecht - door iedereen met een hart voor muziek van werd gewalgd. OK, een bouzouki die met een slide wordt bespeeld, dat hoor je niet alle dagen. Maar dat is dan ook zowat het énige element dat nog een klein beetje 'niet-alledaags' is. De op deze minder orthodoxe wijze voortgebrachte melodie zélf is er helaas ene van duizend in een dozijn

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 14 juni 2011 om 12:31.
djimi is offline  
Oud 14 juni 2011, 12:37   #14
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht

Daan is een hoer zonder principes die zich geprostitueerd heeft aan sponsor de Standaard. De echte pooiers zijn echter de Belgicisten achter de schermen die het in hun pampers doen mocht België splitsen. Wacht maar, de echte diarree moet nog komen!

Ik heb trouwens nooit van Daan moeten hebben en hiermee bewijst hij zijn rioolniveau, zowel qua tekst als muziek en vooral, als onmens. Ik zou het nooit doen, voor geen geld van de wereld, maar ik ben dan ook een hoer mét principes.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 14 juni 2011, 12:40   #15
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

't Valt wel op wat een haatkrant de Standaard de laatste tijd is geworden. Dat krantje was natuurlijk al eerder besmet geraakt met Belgisch-nationalisme, maar de laatste paar weken gaat het er toch over.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 14 juni 2011, 12:42   #16
system
Banneling

Standaard

Ik moet zeggen dat ik akkoord ga met één zinnetje uit het lied van Daan.

En zinnetje luidt:
'Jouw land, is niet mijn land'.

Inderdaad. De traditionele nagel op de kop!

Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2011 om 12:43.
system is offline  
Oud 14 juni 2011, 12:44   #17
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

En zinnetje luidt:

Inderdaad. Want zijn land, dat bestaat niet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 14 juni 2011, 12:46   #18
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

En zinnetje luidt:

Inderdaad... ik zou niet willen leven in het land van de haatpredikant, Daan Banaan...
freelancer is offline  
Oud 14 juni 2011, 12:47   #19
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
't Valt wel op wat een haatkrant de Standaard de laatste tijd is geworden. Dat krantje was natuurlijk al eerder besmet geraakt met Belgisch-nationalisme, maar de laatste paar weken gaat het er toch over.
Wie bij Le Soir slaapt, krijgt zijn vlooien.
SDG is offline  
Oud 14 juni 2011, 12:52   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Daan is een hoer zonder principes die zich geprostitueerd heeft aan sponsor de Standaard. De echte pooiers zijn echter de Belgicisten achter de schermen die het in hun pampers doen mocht België splitsen. Wacht maar, de echte diarree moet nog komen!

Ik heb trouwens nooit van Daan moeten hebben en hiermee bewijst hij zijn rioolniveau, zowel qua tekst als muziek en vooral, als onmens. Ik zou het nooit doen, voor geen geld van de wereld, maar ik ben dan ook een hoer mét principes.
Het zal misschien aan mij liggen maar ik versta de helft niet. Als men zingt wordt er toch normaal verondersteld dat men zijn mond open doet. Of behoort deze veronderstelling inmiddels tot het verleden ?
Pericles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be