Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2011, 15:24   #1
Pin en Puk
Banneling

Standaard Zo kloot men David

Ze hebben weer wat uitgevonden
Het onmiddelijk blokkeren van al je kaarten (bankkaart-visa-paspoort enz...) door enkel en alleen een telefoontje te doen.
Dit wanneer je ze verliest of ze gestolen zijn.
Ze moedigen zelfs aan om dit te doen vooraleer je aangifte gaat doen.
En vooral is dit bedoeld wanneer je in het buitenland bent.

Mijn grootste vijand
Voel je mij afkomen ???
Deze is in verlof in Egypte ( ik krijg er bijna een erectie van) en ik bel onder zijn naam
PATTAT - Alles geblokkeerd
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 15:34   #2
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Wie is David?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 15:36   #3
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Ze hebben weer wat uitgevonden
Het onmiddelijk blokkeren van al je kaarten (bankkaart-visa-paspoort enz...) door enkel en alleen een telefoontje te doen.
Dit wanneer je ze verliest of ze gestolen zijn.
Ze moedigen zelfs aan om dit te doen vooraleer je aangifte gaat doen.
En vooral is dit bedoeld wanneer je in het buitenland bent.

Mijn grootste vijand
Voel je mij afkomen ???
Deze is in verlof in Egypte ( ik krijg er bijna een erectie van) en ik bel onder zijn naam
PATTAT - Alles geblokkeerd
Leg eens wat uit met feiten, pinnepuk, of ga in K&K zeveren.
Oud 27 juni 2011, 15:54   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Jijzelf, en niet een onbekende David, bent gekloot, als men je visa-kaart pikt.

Alleen al om de dief een klein beetje terug te kloten, zal ik alle moeite van de wereld doen, om die kaart zo rap als mogelijk te blokkeren.
(en voor de draadopsteller is het absoluut noodzakelijk om hier op te merken, dat een kredietkaart niet van de overheid is, maar van een private bankinstelling.
Het is zelfs nodig om nog verdere uitleg te geven, ten behoeve van de draadopsteller, namelijk: een bank blokkeert je identiteitskaart niet, en de overheid blokkeert je kredietkaart niet ...)
Heel leuk van die fatsoenlijke kredietkaartmaatschappijen is dat ze heel vlug, en bijna overal ter wereld, een nieuwe kaart ter beschikking stellen !!

De dief van mijn identiteitskaart, wil ik ook wel graag zo vlug als mogelijk en zoveel als mogelijk terugkloten. Zelfs al zal dit in de praktijk maar een heeeeel klein beetje terugkloten zal kunnen zijn.
Want ge zijt wel gejost, zo zonder ik bij de hand: geen vliegtuig op, naar de consul .. bla bla ..
Ge zijt iets minder gejost, als een flauwe grappenmaker in jouw plaats die kaart zou kunnen blokkeren. Want jij hebt de kaart nog in jouw bezit !! En meestal is je ticket reeds geboekt ...

Dit alles doet me besluiten:
- dergelijke grappenmakers zouden toch een paar maand effectief bak moeten kunnen krijgen
- dergelijke dieven, van kaarten en passen, toch wel een paar jaar.

O wat ben ik toch repressief.
Met ervaring.
Overigens vermoed ik wel dat als je belt om die kaart te laten blokkeren, ze wel iets meer zullen vragen over je persoon, om zeker te zijn dat jij het bent.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 17:00   #5
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Leg eens wat uit met feiten, pinnepuk, of ga in K&K zeveren.
Zeg Backfire (Heeft backfire iets met sex te maken ?)
Je kan niet tussen de regeltjes lezen
Dit is weer een typisch Belgische ontdekking van een nieuw opgericht vzwke om een soort kruispuntbank voorhanden te hebben over zowel identiteitskaarten (om misbruik tegen te gaan) als Sis-kaarten als bankkaarten.
De man die dat op het TV nieuws heeft komen uitleggen had klaarblijkelijk enkel de voordelen voor ogen maar niet de mogelijkheden die grappenmakers kunnen aanrichten.

Deze verklaarde uitdrukkelijk "Door een simpel telefoontje wordt alles onmiddelijk geblokkeerd"

Dit systeem zou goed zijn, indien aan een persoon een code zou vasthangen die men in zijn hoofd kan onthouden.
Bv : Mr Backfire ...... met Pin code "Backdoor69"
en kuis nu je zever van je scherm aub
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 17:03   #6
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Probleem is wel dat men, bijvoorbeeld wanneer men zijn of haar bankkaart is kwijtgeraakt, het abonnementsnummer nodig heeft om de kaart te doen blokkeren. Je kunt dus niet zomaar opbellen en zeggen 'ik ben X, laat alles blokkeren'. Maar goed ook.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 27 juni 2011 om 17:03.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be