![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In memoriam Guido de Moor
Vandaag 24 juni 2011 is het 5 jaar geleden dat de treinbestuurder Guido de Moor, geboren op 22 juli 1951, vermoord werd tijdens een busrit in Antwerpen, na een woordenwisseling met 6 allochtone, agressieve lafaards. Op zaterdag 24 juni 2006 nam Demoor, een 54-jarige Thalys- en Beneluxtreinbestuurder op weg naar zijn werk, de bus. Tijdens de rit vond hij dat zes jongeren achterin te veel lawaai maakten. Hij sprak hen erop aan, één van hen verontschuldigde zich, maar de tieners kregen de slappe lach en Demoor wond zich hierdoor op. Er ontstond een handgemeen en de Marokkanen en één Spanjaard vlogen de zich opboeiende Guido de Moor aan, tot deze plots in mekaar zakte. De vechtersbaasjes die aan de noodrem getrokken hadden, vluchtten uit de bus, nadat een van hen de bewusteloze Guido de Moor nog een trap had verkocht. Bij de aankomst van de bus op het Astridplein, bleek De Moor overleden te zijn. Over de gebeurtenissen en of het een kwestie van moord of doodslag betrof ontstond meteen een hele discussie. De linxe media kozen de zijde van de 6 vreemdelingen. In het communistenblaadje Humo schreef het journalistiek crapuul Douglas de Coninck een schandstuk naar aanleiding van een bezoek dat hij gebracht had bij de weduwe van Guido de Moor. De rioolrat De Coninck insinueerde dat De Moor een soort rechtse nazi-bewonderaar was. Dit was totaal uit de lucht gegrepen. Vijf van de zes verdachte jongeren werden op 26 juni 2006 opgepakt in huizen en appartementen in de Veldstraat, de Pothoekstraat en de Nikkelstraat. Dit gebeurde door agenten van de Speciale Interventie Eenheid (SIE) van de federale politie, want de Marokkaanse buurt weigerde "hun" jongens uit te leveren. Een dag later werd de zesde nietsnut opgepakt. Twee exemplaren kwamen zich spontaan aangeven op het politiekantoor. Het ging om drie minderjarigen van 16 jaar en drie meerderjarigen van 18, 20 en 22 jaar oud. Vijf onder hen hebben de Belgische nationaliteit en één heeft de Spaanse nationaliteit. Drie van hen waren reeds bekend bij het parket. De volledige identiteit van de daders werd niet gepubliceerd in de Belgische media. Wel zijn via andere media delen van de identiteiten gepubliceerd. Op 1 juli 2006 werd een reconstructie van de feiten gehouden. Op basis van deze reconstructie werden op 3 juli twee meerderjarige daders (de 22-jarige Mohamed A. en de 20-jarige Abdeslam Taif) onder strikte voorwaarden vrijgelaten: ze mogen enkel naar buiten om te gaan werken en mogen niet praten met de pers. De identiteit van drie andere daders is Khalid Aissati, Redouan Siti en Abdel(malid) Bouazza (23 september 1989). De laatste is lid van de thaiboksclub van wereldkampioene Daniella Somers en vocht er in de klasse N en is ondertussen al actief in de B klasse. Hoewel het slachtoffer stierf aan een hersenbloeding, werden de daders voor "opzettelijke slagen en verwondingen die ongewild de dood tot gevolg hadden" vervolgd. Justitie onderzoekt een oorzakelijk verband tussen de aangebrachte verwondingen en het overlijden. De aanslag op Guido de Moor leidde tot felle reacties, onder andere omdat het nog maar een goede maand geleden was dat er, eveneens in Antwerpen, twee mensen werden doodgeschoten met racistische motieven door de 18-jarige scholier Hans Van Themsche. Ook de mp3-moord in het centraal station van Brussel lag nog vers in het geheugen. De familie Demoor stelde zich burgerlijke partij en nam advocaat Jef Vermassen aan voor de verdediging. Guido Demoor liet een vrouw en twee kinderen na. Redouan Siti, de dader die de fatale schop toebracht, werd op 28 juni 2006 door de correctionele rechtbank van Antwerpen tot twee jaar cel en een geldboete aan de burgerlijke partijen veroordeeld. Het Openbaar Ministerie had 5 jaar gevraagd maar de rechtbank voerde verzachtende omstandigheden aan, omdat er sprake zou zijn van uitlokking. De familie Demoor en haar advocaat Jef Vermassen verwierpen deze verschoningsgrond. gevonden op ANGELTJES |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Witte autochtonen misschien die lui van de rechtbank? Vanavond weer lachen op de Rotary club.... Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 juni 2011 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Witte en niet-witte criminele autochtonen suck. Witte en niet-witte criminele allochtonen suck. Krijg jij het gezegd? Je mag het zelfs rappen maar je moet proberen het te menen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Goed onthouden dat je als volwassen persoon zeker geen kutmarokkaantjes op het openbaar vervoer mag aanmanen tot normaal gedrag, want dit is dus uitlokking en blijkbaar is dit een aparte bevolkingsgroep waarbij de gevolgen van uitlokking zeer hevig kunnen zijn. Ze kunnen er niet aan doen: ies koeltoer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dagelijks maak ik direct of indirect situaties met hen mee waar je haar van omhoog komt. Ies koeltoer....nu je het zegt....iets wat mij opvalt en waar ik nog steeds sprakeloos van word: ik hoor achter mij iemand "ik ga (lekker rochelende G) uw moeder neuke" zeggen en dan kijk ik om en blijkt dat een autochtone tiener te zijn!!! M.a.w. de tiranie van de middelmaat doet niets voor het niveau van de autochtone kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Als ze het uitlokken zou ik er gewoon opslaan Maori. Niet doodslaan natuurlijk. Mocht dat toch gebeuren zijn er nog altijd verzachtende omstandigheden.
Wacht es.....jij bent toch blank ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ben niet voor geweld, gewoon goeie manieren is voor mij al meer dan genoeg.
|
![]() |
![]() |