![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vermindering van het aantal provincieraadsleden zou een mooie (maar nog onvoldoende) besparing opleveren.
(ik ben voorstander om dat politieke niveau gewoonweg af te schaffen) http://www.standaard.be/krant/tekst/...cleid=UA3C120P Waarover gaat het ? Citaat:
Waarom willen de liberalen niet ? (ik bekijk de weigering van de meerderheid vooral in het licht van de huidige communautaire problemen in bhv) Citaat:
(waarschijnlijk om zichzelve in het cordon te houden ?) Citaat:
Wat we zelf doen, doen we beter. Maar als het slecht is, zeggen we het ook.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() SCHOOF!!!!
Don't go there!!! Wilt u dat ik mij bezig hou met alle VB-wetvoorstellen op te duiken waar de NVA heeft tegengestemd of onthouden (enkel omdat het van het VB kwam) om daarna een identiek voorstel wél te stemmen? Gaan we eens dieper in op het feit dat de NVA enerzijds blaft dat het CS ondemocratisch is en het anderzijds op de meest tjeefse wijze zelf toepast? Neen Schoof...dat gaan wij niet doen hé... ![]()
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik herhaal: het provinciaal niveau op politiek vlak, is volledig overbodig geworden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koningshuis is nog meer overbodig geworden, maar toch betalen we met zijn allen voor dat stel zweetdieven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit is totaal geen argument. Dit schuift alleen een ander probleem naar voor, namelijk een hypocrisie van NVA, om het hier aangekaarte probleem -hypocrisie van VB- uit de focus te halen. Gelijk ik just in een ander topic postte: fouten van anderen zijn nooit een excuus om uw eigen fouten goed te praten. Maar goed iedereen is menselijk ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Echt hilarisch wordt het natuurlijk als ik voor tjeef wordt uigemaakt door een NVA'er die - komt janken dat een partij die zij in een zelfverklaard ondemocratisch cordon steken niet met hun meestemt - als de grootste tjeven hun eigen core business ontkennen en zich stofferen met sossen die een ganse generatie op de meest antidemocratische wijze op de vlaams nationalisten hebben gezeikt. Misschien heeft u wel gelijk Schooffie...misschien is de naam tjeef wat voorbijgestreefd en moeten we het vervangen door niveaans of zoiets... "onze core business is x maar maar wij zijn daar dus niet voor hé, neen we zijn zelfs tegen want wij zullen alles in het werk stellen om x niet te verwezenlijken..."En wat dat PS betreft Schooffie zou ik toch wat zorgvuldiger zijn met een Bracke als topper in de partij... ![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 29 juni 2011 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Inderdaad B, ik ben het daar helemaal mee eens...maar enerzijds doet dat, als vlaams nationalist, pijn en anderzijds is dat een smet op het blazoen van de NVA die ze nooit of te nimmer zullen kunnen uitwissen..."wie zijn neus schendt schendt zijn aangezicht"..
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schaf dat nutteloze niveu idd af en we komen al dichter bij besparingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nét wat het Vlaams Belang al jaren zegt! Jaarlijks pleiten wij in de provincieraad van Antwerpen voor de afschaffing van dit bestuursniveau.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iedere partij is voor het afschaffen van de provincies... Zolang ze er niet te veel mandatarissen zitten hebben. En zo houdt het probleem zichzelf in stand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() honi soit qui mal y pense
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het Vlaams Belang is altijd tegen de provincies geweest. Ook het aantal zetels van ministers, parlementairen en noem maar op mag van ons drastisch verlagen, op alle niveaus. Het werkt alleen maar de efficiëntie tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonet in Villa Politica was er heisa: misschien zal het Belang toch meestemmen.
Linda De Win probeerde wel veel te vissen, met telkens de mantra "zal het cordon sanitaire doorbroken worden", maar de politiekers hielden de lippen op mekaar: "we zullen straks zien hoe de stemming verloopt". Leuk toch !!
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar wat is dit toch ook weer voor de grootste drek inbeeldbaar, kan alleen in België? Dat ge zegt, we vormen geen regering met een partij omdat we die xenofoob vinden; en ook als ze wetsvoorstellen indienen die ge slecht vindt; daar kan ik nog inkomen. Maar als ge zelf afkomt met voorstellen en wetsvoorstellen, en blijkt dat ook ne politieke vijand die steunt, dan gade toch niet alleen uw eigen voorstel afschieten alleen maar omdat iemand die ge niet kunt luchten, ook pro stemt? Churchil: ik lust gère kaas Hitler: ik lust ook gère kaas Churchil: bah, nu lust ik da nimeer zenne! Iets goed wordt toch niet slecht, alleen omdat een "slechte" persoon (in hun redenering) het ook goed vindt?
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het CS heeft niets met het stemgedrag te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse meerderheid heeft een eis van het Belang ingewilligd, en dus de kiesdrempel laten vallen.
Daardoor werd de nodige twee derde meerderheid bereikt om het decreet doorgang te laten vinden. De groentes zitten te roepen dat het cordon sanitaire doorbroken is; ze verwijten meest van al de sossen daarvoor. Maar de opperVlaamseSos zegt: wij kunnen toch niet tegen ons eigen decreet stemmen. Mijn besluit: Dit is een enorm signaal naar .... de federale onderhandelaars, en meer specifiek, de Franstalige federale onderhandelaars. link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110630_003 titel: Vlaams parlement stemt kiesdecreet na tumultueuze zitting belangrijkste zin: Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh nee, het VB heeft ook stemknopjes.
Vlug afschaffen!!!!! ![]() Zure Watteeuw kan nog minder lachen nu.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 30 juni 2011 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |