Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2011, 12:37   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Tip voor Kris Peeters: nodig William en Kate uit, cfr Canada

Den eerste jef van de Vlaamse regering, Kriske Peeters, wil - zeer terecht natuurlijk - meer buitenlandse presidenten en staatshoofden rechtstreeks in Vlaanderen ontvangen (of er rechtstreeks op bezoek gaan).

Wel, ik heb een mooie tip voor hem.

Prins William en de mooie Kate zijn momenteel op bezoek in Canada.
De eerste zinnen van William zijn toespraak in Ottowa waren in het ... Frans. Wel stuntelig - waarschijnlijk is ook het Engelse koningshuis niet van de allerslimsten wat betreft het aanleren van een vreemde taal.
Maar hij deed het toch maar.

Zelf al ben ik nu hevige tegenstander van onverkozen staatshoofden en aanverwanten, toch vind ik dat William en Kate (of Kate alleen), naar Vlaanderen mag komen, en twee drie zinnen van een toespraakske in het Nederlands mag zeggen.

Ernstig nu: een uiting van respect voor de Franstalige Canadees, vanwege een Engelstalige. Dat is nog eens wat anders dan het wanrespect dat Vlamingen mogen ondervinden door de Franstaligen, op ons Vlaams grondgebied, of in onze grondwettelijke tweetalige hoofdstad.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 15:57   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Zeg Schooffie...men kan vanalles van u zeggen maar niet dat u niet felxibel, soepel en permissief bent hé. (let op: ik ontwijk angstvallig het woord tjeef of sos hé)

- Vlaams Nationalist maar tegen Vlaams onafhankeljikheid
- Noemt het het CS antidemocratisch maar past het keihard toe

on topic:

- Vlaams Nationalist die respect vraagt voor zijn taal maar onderhandelt in.... het "frans"...kwestie van respect voor het .... "nederlands"...????

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be