![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Brusselse imams willen Auschwitz bezoeken (op kosten van de Belgische belastingbetalers)
AP vr 01/07/2011 - 21:53 Op initiatief van het Brusselse parlementslid Fouad Ahidar (SP.A) willen enkele tientallen imams in oktober een bezoek brengen aan het vernietigingskamp van Auschwitz. Ahidar wil daarmee elke discriminatie veroordelen, en de jongeren waarschuwen voor eenzijdigheid. Ahidar (kleine foto) stelde zijn voornemen donderdag voor in de plenaire vergadering van het Brussels Parlement. Daar werd gedebatteerd over een voorstel van resolutie waarin Viviane Teitelbaum (MR) oproept tot verzet tegen elke vorm van algemene amnestie en tot het nooit vergeten van de Holocaust, de massale vernietiging van de joden in de Tweede Wereldoorlog. Het voorstel werd ingediend naar aanleiding van de inoverwegingneming van een amnestievoorstel van Vlaams Belang in de Senaat. Zelf heeft Ahidar al tweemaal het concentratiekamp bezocht, eenmaal met wijlen Hugo Schiltz. De immense indruk die zo'n bezoek maakt, wil hij overdragen aan de imams. "Er is een verschil tussen het Palestijns conflict en antisemitisme, wat net als islamofobie verwerpelijk is", verduidelijkte hij in de wandelgangen. De holocaust mag dus niet vergeleken worden met het Palestijns conflict en het Israëlisch-Palestijnse conflict mag niet tot antisemitisme leiden, luidde het. De imams kunnen dan de boodschap doorgeven aan de moskeegangers, inclusief de jonge generatie. Al 18 imams hebben aangeven mee te willen gaan. Ahidar zoekt momenteel middelen voor de reis, die hij liefst door een instantie zoals bijvoorbeeld de moslimexecutieve ziet georganiseerd worden http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...idar_auschwitz ------------------------------- Kritiek op islam (wat door sommigen als islamfobie wordt bestempeld) is helemaal niet hetzelfde als antisemitisme! Waarom vindt hij niet dat islamfobie hetzelfde is als nazifobie? Waarom moet de belgische belastingbetaler opdraaien voor de reiskosten van de imams die verklaringen afleggen waarvoor de modale belg in het gevang geraakt wegens negationisme, in feite? Moeten we buiten hun opvoedingscursus, hun taalcursus,hun inburgeringscursus, hun cursus "leren fietsen" hun cursus "hoe steek ik de straat over zonder onder een auto te lopen met mijn paardenkleppen op" hun cursus "hoe verzeker ik mijn auto" etc... ook nog eens moeten betalen voor de cursus "hoe moet ik de negationismewet volgen" door ze een gratis snoepreisje Auswitch (zie je wel, het bewijs) aan te bieden? Wat volgt? een gratis snoepreisje Parijs (jaja, de Bastille hebben ze afgebroken tijdens de revolutie, zie je wel dat ze verdwenen is?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de rest lijkt het me een goed idee dat mensen geconfronteerd worden met de ontmenselijking waartoe een oorlog kan leiden. Hopelijk denken mensen alzo twee keer na alvorens ze roepen om oorlog of andere ontmenselijkende praktijken. We dienen in Europa inderdaad uit te kijken de geschiedenis niet te herhalen door 1 groep te stigmatiseren als oorzaak van de problemen in de samenleving. Daarom zijn initiatieven zoals een bezoek aan Auschwitz welkom, omdat ze de toenadering bevorderen tussen de verschillende actoren in een samenleving. De vraag of de belastingbetaler hier dient tussen te komen hangt af van hoe belangrijk men die toenadering vind. Sommigen zouden liever confrontatie zien lijkt me. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 juli 2011 om 15:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ivm amnestie.
Indien men wil kunnen rekenen op vergiffenis dient men leren te vergeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag wie het reisje moet betalen is een ander ding. Ik ben nooit naar Auswitch geweest, dus heb ik het recht om er ook gratis naartoe te gaan zodat ik weet hoe belangrijk het is? of geldt dit enkel voor imams die weigeren in te zien dat de Holocaust heeft plaatsgevonden ? Ook al heeft nonkel Moefti van Arafat er zijn diensten ook voor verleend? Waarom betalen voor de imam en niet voor mij en mijn kinderen? Mogen die er niet naartoe? Of moeten we het zelf betalen als we "de belangrijkheid" willen inzien? Wat is er fout aan om deze kennis gewoon via de schoolbanken (en ZONDER islamitische censuur) verplicht in het lesprogramma op te nemen, met zware sankties (korting op kindergeld) als de muzelkindjes een boe-geroep concert willen aangaan? (reden waarom er in verschillende scholen in Nederland voor het gemak maar niet meer over de Holocaust wordt gesproken). Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 juli 2011 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ivm vergelijking holocaust en Palestijns conflict.
Waarom zou die vergelijking niet mogen gemaakt worden? Dat men een vergelijking maakt wil niet zeggen dat de twee fenomenen in alle aspecten gelijk zijn, maar dat er gelijkenissen zijn. Degenen die de vergelijking niet willen maken pogen vermoed ik het 'unieke' karakter van de holocaust te benadrukken. Het gevaar bestaat dat ze door die prioriteit ongevoelig worden voor ander leed. Het is niet omdat de Palestijnen niet bijeengedreven en vergast worden dat hen geen onrecht wordt aangedaan. Het bestaan van een 'erger' onrecht kan het 'mindere' onrecht niet goedpraten. Soms wil men dit mindere onrecht echter niet onder ogen zien omwille van de eigen schuld, en wordt de verwijzing naar het grotere onrecht ingeroepen als een poging het als kleiner geziene onrecht waar men zelf verantwoordelijk voor is, moreel aanvaardbaar te maken. Het lijkt me duidelijk dat dit een morele drogredenering is. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 juli 2011 om 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk beseft u dat. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 juli 2011 om 16:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij vergeleek islamfobie (term waar ik niet mee akkoord ga) met anti-semitisme. Daarbij gaat hij totaal voorbij aan het feit dat anti-semitisme niet gaat over de geloofsinhoud, maar over het zogenaamd JOODSE RAS. Mensen die kritiek hebben over de islamitische ideologie hebben het niet over een RAS, maar over de ideologie. Mensen die een probleem hebben met kritiek op islam en het daarom islamfobie noemen zouden ook wel eens een nazifobie kunnen hebben, maar dat schijnt geen probleem te zijn precies? De palestijnen die in Jordanie wonen zijn gewoon thuisgebleven maar hun grondgebied is van naam veranderd: welk probleem zie je daarin? Gaza is vrijgemaakt door Sharon: de bloeiende joodse landbouwindustrie werd achtergelaten en geschonken aan de palestijnse authoriteit waarna ze alle kassen en de bestaande planten systematisch hebben ontmanteld om er qassam raketjes van te maken en te jammeren dat ze nadien geen eten meer hadden, terwijl de tuinbouwproducten hét grootste exportproduct uit de regio was, waar honderden joodse gezinnen hun levenswerk van gemaakt hadden (blijkbaar kunnen palestijnen dat dus niet: de kassen zijn nochtans van hen). Wil je wat aantallen slachtoffers vergelijken? of gaan we die ridicule oefening toch maar achterwege laten? Anders mag je alvast volgende drie artikels eerst doornemen voordat je over de paar duizend palestijnse slachtoffers wil beginnen met je holocaust vergelijking. Gelukkig heb ik de tekst ooit volledig gekopieerd, want het is al de derde keer dat de links worden verwijderd..... toeval zeker. Hier vind je het nog volledig (wel engels): http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...p?f=34&t=18585 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toen las ik dat het enkel om een bezoekje ging.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dat soort van 'grapjes' begon het in de jaren dertig ook. Jullie zijn identiek aan die smerige nazies!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nou, dan zijn we goed bezig. Je moet ergens beginnen. En als het met grapjes kan: prima. Citaat:
Dit lijkt me heel wat erger dan een grapje. Door dergelijke zware en grove verwijten zijn er ook al heel wat vechtpartijen begonnen. Bovendien is dit een vorm van minimalisatie en negationisme: u stelt de nazi's gelijk aan onschuldige grappenmakers. Dat is gewoonweg een schande.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang geleden zo'n reactie van walging gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 juli 2011 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U beseft zelf niet meer hoever u bent afgezakt. Ik kan niet anders dan u nazie noemen, en dit herhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U reageert helemaal niet inhoudelijk op wat ik schreef. Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 juli 2011 om 21:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U beseft zelf niet meer hoever u bent afgezakt. Ik kan niet anders dan u nazi noemen, en dit herhalen. Het is die mentalitiet die u hier ten toon spreid, en waarmee ondertussen een deel van het forum geïnfecteerd is, en blijkbaar ook de maatschappij in België, aangezien dit soort van racisme meer en meer normaal bevonden wordt. Ik hoop dat uw commentaar mag blijven staan, maar ik waarschuw wel de moderatie van wat er met haar forum aan het gebeuren is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef mezelf hierbij een permanente ban uit protest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
JAmmer dat u het niet begrijpt. Citaat:
U gaat zwaar in de fout. Citaat:
Ho maar. Dat is wel zwaar bij de haren getrokken. Citaat:
Uw uitlatingen aan mijn adres kunnen al helemaal niet, maar ik verkies dat men ze laat staan. Ze zijn een schoolvoorbeeld van het soort 'tolerantie' waar politiek correcte ideeën toe leiden.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() If you cannot stand the heat, stay out of the kitchen.
![]() |