![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik heb een vraag en ik vind het antwoord niet terug op internet. Daar hier wel wat juridische experts op het forum zitten, stel ik ze dus hier:
Gisterenmorgen kreeg ik in de bus een parkeerboete van de stad Brussel. 36 euro. De datum van vaststelling is echter van november 2010! Is dat wettelijk in orde dat het zolang duurt eer men een boete opstuurt?? Ik heb tot september 2011 om te betalen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() nee ik stel ze hier
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Niet aan te raden. Hier zitten toch maar een stel onnozelaars bijeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die boete aangetekend terug opsturen met de vermelding: niets onder mijn ruit gevonden, geen bewijs dat ik verkeerd geparkeerd stond. Mits bewijs volgt de betaling direct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() En bij het flitsen vervalt uw boete na een jaar, misschien hier ook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien de vaststelling gebeurt is door een beëdigd ambtenaar in functie, zoals een domme flik, telt dit als bewijs. Alleen kan men hier de vraag stellen door wie is de vaststelling gebeurt, en is de geldige termijn niet overschreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoneen: ik zou zijn naam vragen en hem is goe laten zweten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor een snelheidsovertreding wordt je toch ook niet onmiddelijk tegengehouden, om de PV af te geven? Je moet wel binnen een aanvaardbare termijn op de hoogte worden gebracht. Volgens mij is die termijn hier overschreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Wie heeft die uitgeschreven: een parkeerbedrijf of de politie? Indien de eerste: niet betalen, die mogen geen boetes uitschrijven. 2. Parkeerboetes zijn gemeentelijke bevoegdheid. Dus best even kijken in welke gemeente of stad de boete uitgeschreven is in Brussel. Is die van de stad Brussel, vraag dan even het parkeerreglement op.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je de parkeerboete in het Nederlands toegestuurd gekregen? Indien niet, mag je deze vertikaal klasseren. Heb ooit eens na het krijgen van een boete in het frans een mail gestuurd naar de desbetreffende politiezone dat ik niet begreep waarom ik van hen een overschrijvingsformulier in de bus kreeg aangezien ik niets bij hen gekocht heb. Nooit iets van gehoord.
Verder lijkt het mij bizar dat je een parkeerboete van 36 euro krijgt. Volgens mij zijn daar al extra kosten bij gekomen wegens het niet betalen en zo.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vraag mar aan Duupje, zij heeft het aan de lijve ondervonden. ![]() En wat bewijs van foutparkeren betreft, hier lopen de parkeerwachters rond gewapend met fotocamera . ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was het een echte boete, of "u hebt gekozen voor het halve dag tarief..." In het eerste geval moet het om een flik gaan, Als het inbreuk was op het verkeersregelement en een smurf heeft een factuur tussen uw ruitenwisser gestoken, telt dat ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het om niet betalen gaat, mag die smurf dat doen, die smurf is geen beedigde ambtenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 14 juli 2011 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou nu wel kunnen dat de smurfenfoto aanvaard wordt als bewijs , maar dat is wel betwistbaar, wie zegt er dat die datum in dat toestel correct was ingevoerd, wie zegt er dat er niet geknoeid is met die foto... Ze mogen ook geen parkeergeld innen want ge staat niet regelementair geparkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat ze 10 werkdagen de tijd hadden om tenminste een vaststelling op te sturen, want na 10 werkdagen heb je het recht om niet meer te weten waar je die dag was
![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 14 juli 2011 om 10:19. |
![]() |
![]() |