![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik stel me dus al jaren die vraag welke idealen deze partij nog na streeft.
De MEEST SCHIJNHEILIGE PARTIJ in heel België zijn nu toch eens de TJEVEN. En het heeft ALLES te maken met de eerste letter in hun partijnaam Of het nu CVP was of CD&V is. De C staat voor CHRISTELIJK. (Goed er zitten een paar goede mensen bij de Tjeven, maar ik spreek over de partijstandpunten en bepaalde 'drijvende' krachten.) En nu kijken we eens hoe 'christelijk' deze partij wel is. Als men ze naast de 'goddeloze' Waalse sossen zet - want zo was het och 't verwijt vroeger - dan zie je dat die sossen meer doen voor het sociaal beleid in het land, dan de hele meute CD&V politici in het Vlaams en Federaal parlement samen (met een paar uitzonderingen). Ik zeg het nog eens. De meeste mensen in het land, 't zal hun een worst wezen inzake BHV en de splitsing van het land tussen rijk en arm. Mensen willen dat hun koopkracht verhoogd, dat ze hun rekeningen kunnen betalen. Werklozen willen werk. En dat rijk arm betaalt is meer dan normaal. Ook tussen gewesten. Uw loyaliteit aan N-VA is misplaatst. Want prioriteit is nu, het volk helpen. Niet Uw loyaliteit aan rechts Vlaanderen. Nu betalen wij allemaal het gelag van de banken. Banken. Wie bestuurt het land, de banken. Niet de regeringen. Neen, want de regering leent van de banken. En diezelfde banken, toch de meeste, hebben zodanig met de centen van de mensen gefoefeld, dat de hele wereld in een recessie aan het geraken is. We gingen het niet moeten betalen en zie ! Besparingen langs alle kanten. Wij moeten alles betalen. DAt was zo niet afgesproken met de bevolking. Net zomin dat de bevolking twee groepen politici moet betalen voor dezelfde Federale regering ! Het geld probleem is heel simpel. Ieder land zit dik in de schulden. Amerika is ook goed bezig om failliet te gaan de komende maanden. Gaat U zich als leiders laten doen ? Door het geldsysteem dat rot geworden is door gokken, vals spelen en gefoefel ! Als het geld rot is, is er een oplossing, en dat is heel simpel. Een ander geld systeem waarbij er geen gefoefel meer kan zijn met interesten, fractioneel bankieren. Dan moet U maar utiwisselingscheques in het leven groepen die staat voor voedsel, kledij en veel andere zaken meer. En intussen laat het huidige geldsysteem maar herstellen (als dit nog kan, want ik vrees ervoor) De reden dat het geldsysteem rot is, is juist door het gefoefel met de interesten, het gegok op de beurzen. Men wilt een oude, versleten koe weer spring levend maken, maar helaas ! We moeten ze tot worsten draaien en een nieuwe koe gebruiken ! Dat zal veel beter zijn. En regeringen hebben de macht om hun eigen geld te maken. Hebben de macht om een erlijker geldsysteem te maken dat niet onderhevig is aan speculatie, capitalisatie en gefoefel. Geld dat gedragen is door GOUD. U wilt Uw schulden betalen aan de banken, maar U vergeet dat de meeste van die schulden vermeerder zijn met een hele pak, onrealistische rentes. U spreekt de banken vrij, terwijl zij dusdanig gefoefel, dat ze eigenlijk achter slot en grendel zouden moeten zitten. Zijn jullie niet beschaamd ! Broederlijk delen (en zusterlijk opeten). Leest Uwen bijbel. "Wat gij aan de minste aan welvbaart hebt gedaan, hebt gij aan mij gedaan ! Here Christus." "Gij kunt het geld en god niet samen dienen." En ik kan hier een paar zinsnedes afsteken waar U zich in diep schaamrood zult steken. Noemt Uw partij dan gewoon RD&V. Rechts Democratische Volkspartij. Maar toch geen Christelijke partij. Als jullie een christerlijke partij waren zouden jullie de parabel van de barmartige samaritaan in gedachte houden. En de vele boodschappen van de Here Christus die zei, dat de rijken de armen moeten helpen. Als jullie een Christelijke partij waren, dan zouden jullie genetische manipulatie vervloeken omdat de wetenschap voor 'God speelt'. Maar de heer Vlaams Minister President was de eerste die kokend van woede op het deels vernield petattenveld stond van de MONSANTO, UGENT en companie. MONSANTO, bekijkt U eens Youtube wat die op hun kerfstok hebben. Ze willen de superpetat maken, maar ze kunnen niet eens alle velden in vlaanderen beplaten met gewone petatten en groenten. Staat allemaal leeg ! En dan is er crisis. tarara. Een leider moet naast zijn volk staan, en niet op zijn volk schijten. Net zomeer moet die leider de privileges dienen zijn van hof, terwijl de bevolking in mizerie zit. En jullie zitten te palaveren over diengen die mensen geen moer interseert. Mensen hebben leiders nodig die het land vooruit helpen. Geen leiders die zitten te vechten over de splitsing van het land. En dat de Vlamingen moeten betalen aan de Walen ? Wel zie het als naastenliefde, in plaats van de COWBOY te gaan uithangen in Texas, Chicago of bij de andere republikijnen in de USA. Ik kan het geloven dat Democraat President Obama geen tijd had voor ons land. Men voert gelijk de republikijnen in Amerika, een dergelijk onsociaal beleid. Goed bezig, 'Cowboys' van Vlaanderen. Goed bezig. Ik voorspel U, want ik heb van de Here gelukkig wat meer gekregen dan Jullie, die enkel het voorrecht hebben een gespleten slangetong te hebben en een manipulatief, toneelspel ten voorspel kan voeren om het volk te verblinden. Ja, ik voorspel U. Er zal een tijd komen dat mensen de schijnheiligheid zullen bestraffen. En de financiële markten zullen nog erger worden. O wee, deze politici die op het volk zaten te kakken, of gewoon niks deden. O wee. Zij zullen achter Uw vodden zitten. Het wordt tijd dat Uw partij tot inkeer komt en weer de Christelijke waarden als ideaal stelt in het programma. Dat houdt in dat U vakbonden steunt. Want vakbonden staan voor mensen. In de eerste plaats de gewone man, dan pas de rijke man. Want die kan het veel beter dragen nu, dan de arme man. En politieke spelletjes, landshervormingen, dat is voor de gewone man in de straat KATTEPIS. Kom tot inkeer. Voor dat U zich moet wentelen in schaamte. Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 juli 2011 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Spijtig dat er in Geel geen plaats meer is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() U dient allemaal eens deze documentaire te bestuderen. U krijgt van mij de uitleg van het mysterie van de Wizzard of Oz. (Een variant op, de Keizer draagt geen kleren') Maar het legt U terdege het geldsysteem uit en hoe het te corrigeren.
http://www.youtube.com/watch?v=3VNcnxj2Dr8 Als U dat allemaal eens geod begrijpt, dan begrijpt U dat heel het huidig geldsysteem hele klucht is. En inderdaad. DE NIEUWE KLEREN VAN DE KEIZER. (Een vertelling van Hans Christian Andersen) Een keizer die wou laten gelvoen dat hij kleren had, maar ie stond in zijn pietje. Regeringen met KLUCHT-geld. Dat moet stoppen. Ik zeg, regering, show me the money. Toon mij eens het geld in goud, de dekking van die papieren rommel. papier dat enkel maar een schuldbriefje is op ECHT goud. Kijk U maar eens hiernaar, beste mensen. http://www.youtube.com/watch?v=Dc3sKwwAaCU Dan weet U wat die papieren rommel eigenlijk is in Uw portefeuille. Papieren rommel die binnen een paar maanden NIKS meer waard zal zijn als Europa op zijn gat gaat, inclusief Amerika. Niet moeilijk dat de kredietbeoordelaars de kredietwaardigheid van de landen doet zakken ! Ze hebben geen GOUD in kas. Althans niet voldoende voor hun bananenrepubliek te weer te betalen. Zijt toch niet schijnheilig ! Zeg de waarheid tegen de mensen. Regeringen moeten regeren en niet het gat likken van geld, dat ze eigenlijk zelf zouden moeten slaan tot munt. En waarbij banken enkel hun KLEINE verdiensten kunnen ophalen. En niet dat de banken het geld maken ! En met datzelfde geld nog eens foefelen ook ! En de bevolking dat gefoefel nog eens moet betalen, door gebrek aan welvaart. ALLES kan rechtgetrokken worden. Tenslotte is het nog niet zover dat mensen de boel kort en klein slaan, dat mensen in pure depressie zitten en in hongersnood. Dat er sociale onrust is. Het komt allemaal als men verder doet in die LEUGEN ! Het kan anders. Maar dat begint bij TRANSPARANTIE, EERLIJKHEID en vooral EEN EEERLIJK GELDSYSTEEM. En als regering is het heel simpel. De banken buigen en doen mee, of men steekt ze in de bak wegens financieel gefoefel dat tien tot honderd jaar heeft geduurd ! Regeringen hebben die macht. Het wordt tijd dat ze de macht ook gebruiken. Het is de enige oplossing ! Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 juli 2011 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van een partij die in allerlei beheerraden van banken zetelt kan je niet anders verwachten dan dat ze het neoliberale monetair systeem in stand houdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Op je kop gevallen???
Of blijven steken in de Middeleeuwen?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een aantal punten waren de middeleeuwen beter ja, monetair beleid is daar wel een van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat noem ik eigenlijk, pure fraude en oplichting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=JurgenD;5564156]Ik stel me dus al jaren die vraag welke idealen deze partij nog na streeft.
Jurgen, Ik geloof in niets maar zover als ik in de bijbel of Oud en Nieuw Testament gelezen heb kwam Christus bij mij over als de enige echte communist van die tijd. Hij wou de rijkdommen verdelen en deed dit ook met hetgeen hij bezat. Een gezegde is me bijgebleven toen hij de vraag kreeg of men belastingen verschuldigd was aan de keizer of aan God. Zijn antwoord was: geef de keizer wat hem toekomt en geef God wat God toekomt. De kerk heeft ervan gemaakt dat men belasting verschuldigd was aan de keizer. Terwijl ik er uit opmaak dat hij bedoelde dat je aan niemand iets verschuldigd bent. Hij vroeg enkel te leven volgens de normale menselijke normen en waarden. Terwijl de politici van welke strekking ook, die staan te zwaaien met die normen en waarden, zich zitten te verrijken op de kap van de gewone man. Veel en grote woorden om de gelegaliseerde diefstal, die deze sujetten plegen, met de hulp van hun grootindustriëlen en Banken vriendjes, voor de gewone man te verbergen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Boh, puur afgaande op de teksten die ik hier net gelezen heb ( de linkjes doe ik wel eens als ik meer tijd heb ) ... weet ik niet of Jurgen zo gek is hoor.
Al is de manier waarop het hier werd aangekaart wel wat apart en gaat Jurgen voorbij aan enkele nuances ... Ik denk niet dat een pleidooi om terug te keren naar de Gouden standaard ( eventueel aangevuld met een zilveren standaard ) echt zo slecht is. Je moet daarvoor heus niet terugkeren "naar de Middeleeuwen" hoor, 40 jaar geleden was dat systeem nog in voege. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Waar is de goede oude tijd naartoe, dat een van de normen en waarden was, dat een politicus geen bindingen mocht hebben met de privé. Dus industrie en banken. Stem die nullen volledig weg en stem op een volledig nieuwe partij waarvan de leden nog inspraak hebben. Stem ROOD!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() CD&V is niet Christelijk, niet Vlaams en niet democratisch.
Ampersand zou een geschiktere naam zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu is het zo dat het schuldbriefje, bv 100 euro, niet gedekt is door 100 euro in goud. Zou men alle euro's teruggeven aan de bank, zou men zien dat de waarde van het papiertje geen 100 euro is goud is, maar misschien wel 10 euro in Goudwaarde. Dat komt omdat de banken �* volonté geld hebben gedrukt in opdracht van de regeringen. Maar als men het eerste Youtuubke bekijkt in mijn serie, dan zie je dat diezelfde banken, voor die 100 euro, nog veel meer aanrekenen aan de staat, als ze het uitlenen. En dat terwijl zij die 100 euro niet eens kunnen dekken met goud. Dus alles is een regelrechte leugen. Men zit hoog van de toren te blazen, maar iedere regering is eigenlijk platzak. De banken zijn mss iets rijker omdat zij WEL een hoeveelheid Goud hebben. Maar zij gingen over de schreef met heel corrupte praktijken. Nu kan de bank, de staat niet in de bak steken. Maar omgekeerd wel. Nu is de situatie zo, dat regeringsleiders dansen naar de pijpen van de financiële wereld, inclus de banken. En eigenlijk zijn het gewoon marjonetten van het geldwezen. Het volk houden ze in de waan en kalm, om de rust te waarborgen, maar het is allemaal één grote façade, een leugen. Binnen dat licht is iedere fraudezaak een lachertje. Is iedere rechtspraak een lachertje, want regering en bank houden de handen boven elkaar hoofd, en de burger moet lijden met besparingen. besparingen om een systeem te redden waar het eigenlijk draait om gefoefel. Want zouden de banken in hun geldzucht, niet zoveel gegekt hebben. De staten uitgemelkt hebben enz, dan zou het nooit zover zijn dat we nu zijn. En het huidig geldsysteem is in die mate beschadigd dat het onherstelbaar is. Mensen met economisch inzicht, mensen die heel rijk zijn (in geld), hebben dat nu door. De gewone man in de straat, die heeft er geen benul van. De grote jongens weten nu al, dat het systeem failliet is. Men heeft de hans met de gouden eieren de nek omgedraaid in hebzucht. En nu is er maar één oplossing. Eerlijkheid, transparantie en het inroepen van een beter financieel systeem om te vermijden dat binnenkort, alles kort en klein geslagen wordt door een woedende bevolking. De oplossing is heel simpel. De regering moet zijn geld niet laten drukken door de banken, maar zelf zijn geld drukken. En ditmaal een systeem in het leven roepen, dat er geen roekeloze winsten gemaakt kunnen worden op geld dat niet enkel geleend wordt, maar ook belegd wordt. En binnen dat geldsysteem zou men uitwisselingscheques moeten maken voor noodzakelijkheden zoals voedsel, kledij, transport, nutsvoorzieningen enz. waarbij dit laatste enkel voor dat gebruikt kan worden. Nu is het geld één pot nat, en als er gefoefeld wordt, deelt het hele economisch systeem in de klappen. Als men het geld opsplitst in types geld, zal dit veel minder gebeuren. Maar daarvoor moet de regering eerlijk zijn. En niet uit de hand eten van de banken. Ontneem het huidige geld zijn macht, en plaats er ander voor in de plaats en de boel is opgelost. Want de crisis is grotendeels, een crisis door het gefoefel van het geldwezen. Regeringen hebben de macht, het gefoefel te bestraffen en te corrigeren. Een depressie zal de bevolking alleen maar woedend maken en in deze chaos zullen veel koppen rollen. Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 juli 2011 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Aan je commentaar is te merken hoe democratisch jij en je partij denken. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, zelfs jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk dat er veel domme mensen zitten in Vlaams belang, maar goed. Want het splitsen van het land, maakt alleen maar het land kleiner en nog machtelozer in Europa.
Alles draait rond de hoeveelheid mensen die een land kan besturen. Dat is veel belangrijker dan uiteindelijk geld. Want geld zit op de wip. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |