Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 juli 2011, 21:43   #1
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard Pro-België

Algemen oproepen aan alle Belgicisten hier.
Vul deze draad met argumenten pro-België. Ik heb er in mijn korte leven nog niet veel gehoord.

Waar BUB zich vooral bezig houdt met Vlaanderen aan te vallen (titels als "Vlaanderen is geen natie"), zou ze beter België verdedigen (titels als "waarom België wel een sterke natie is").

Het is maar een hint, hé jongens. Misschien wordt het dan - niet om humoristische redenen - eens interessant om een persboodschap van de BUB te lezen.

Dus kom maar op, met alle argumenten voor België.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 11 juli 2011 om 21:43.
bgf324 is offline  
Oud 11 juli 2011, 21:44   #2
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

-
Oud 11 juli 2011, 21:45   #3
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ik kijk er al naar uit.
Eens benieuwd wat de verhouding argumenten tov. demagogische gemeenplaatsen zal zijn.
Ik denk 0% - 100%
Oud 11 juli 2011, 21:47   #4
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Eeeeeeeeeeeeh.....

Dan zijn we rap uitgepraat?...

Laatst gewijzigd door matthias999 : 11 juli 2011 om 22:14.
matthias999 is offline  
Oud 11 juli 2011, 21:53   #5
Albrecht
Banneling

Standaard

Om te beginnen wil ik zeggen dat ik geen Belgicist ben. Ik ben Heel-Nederlander.

Wij zijn al zo'n kleine 600 jaar verenigd, en hadden al lang daarvoor een gemeenschappelijke cultuur. Wij zijn één volk, weliswaar met verschillende talen.

Er wordt geklaagd over het 'imperialisme van de Frans taal'. Wel, niet 'Vlaanderen' maar Wallonië was daar het grootste slachtoffer van. Eigen talen, zoals Picardisch, Lorreins, Waals, Duits, Luxemburgs en Champenois zijn bijna verdwenen. Eigen cultuur wordt opgeslorpt door Frankrijk. Splitsing van België betekent Wallonië serveren aan Frankrijk, zodat het alweer een regio kan verwoesten. Kijk maar naar Bretagne, Frans-Vlaanderen en Artesië.
Albrecht is offline  
Oud 11 juli 2011, 21:57   #6
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Algemen oproepen aan alle Belgicisten hier.
Vul deze draad met argumenten pro-België. Ik heb er in mijn korte leven nog niet veel gehoord.

Waar BUB zich vooral bezig houdt met Vlaanderen aan te vallen (titels als "Vlaanderen is geen natie"), zou ze beter België verdedigen (titels als "waarom België wel een sterke natie is").

Het is maar een hint, hé jongens. Misschien wordt het dan - niet om humoristische redenen - eens interessant om een persboodschap van de BUB te lezen.

Dus kom maar op, met alle argumenten voor België.
euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...euhmmm...ja....euhmmm...ja.... euhmmmmm.... ja ....euhmmmm... ja...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 11 juli 2011 om 21:58.
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 juli 2011, 21:57   #7
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Er wordt geklaagd over het 'imperialisme van de Frans taal'. Wel, niet 'Vlaanderen' maar Wallonië was daar het grootste slachtoffer van. Eigen talen, zoals Picardisch, Lorreins, Waals, Duits, Luxemburgs en Champenois zijn bijna verdwenen. Eigen cultuur wordt opgeslorpt door Frankrijk. Splitsing van België betekent Wallonië serveren aan Frankrijk, zodat het alweer een regio kan verwoesten. Kijk maar naar Bretagne, Frans-Vlaanderen en Artesië.
En omdat zij zich hebben laten slachtofferen moeten wij dat dan ook maar doen ?
Oud 11 juli 2011, 21:58   #8
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

.

.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 11 juli 2011 om 21:59.
Zeno! is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:01   #9
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En omdat zij zich hebben laten slachtofferen moeten wij dat dan ook maar doen ?
Zij zich laten slachtofferen? Wat voor een zever is dat nu?

'Vlaanderen' is altijd slachtoffer, maar bij Wallonië is het hun eigen schuld?
Albrecht is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:03   #10
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

En toen bleef het stil.

Ik ga eentje geven (tegen men zin)

Wat met onze nationale trots? De Belgische friet? Wie maakt daar aanspraak op? Wij omdat we Bart hebben of Wallonie omdat ze den barak frituur hebben?

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 11 juli 2011 om 22:04.
alfa16vjtd is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:05   #11
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om te beginnen wil ik zeggen dat ik geen Belgicist ben. Ik ben Heel-Nederlander.

Wij zijn al zo'n kleine 600 jaar verenigd, en hadden al lang daarvoor een gemeenschappelijke cultuur. Wij zijn één volk, weliswaar met verschillende talen.

Kijk, dat laatste zeg ik eigenlijk ook altijd. Het is mijn hartenwens dat Wallonië een zelfstandige staat wordt, en niet opgeslokt wordt door de eenheidsworst.

Je kan wel zeggen dat we op staatkundige vlakken veel gemeen hebben (ook al voor het bestaan van België), een gemeenschappelijke cultuur hebben we nooit gehad.

België kan dan anno 1830 toch zijn verdienste gehad hebben ter bescherming van de Waalse en de (zuid-)Dietse cultuur tegenover de Franse, uiteindelijk is het allemaal een maat voor niets geweest door de mondialisering. België had eigenlijk na WO1 opgesplitst moeten worden.

Als het aan mij lag, zou men de Waalse taal terug kunnen invoeren. Geen kat spreekt dat nu nog.
Ook cultuur bestaat haast niet meer in Wallonië. Men klaagt vaak dat er geen 'wallons connu' zijn. De Walen kijken immers naar de Franse televisie. Is dat geen schande?
Zorg ervoor dat de Walen massaal televisie van eigen bodem kijken en een eigen (moderne) cultuur ontwikkelen die los staat van Frankrijk, Vlaanderen én Belgie. Een Waalse cultuur in de 21ste eeuw, met eerbied voor het verleden.

Zulk onafhankelijk Wallonië heeft meer bestaansrecht dan een onafhankelijk Vlaanderen in zijn huidige vorm.

Maar er is dus nog werk aan de winkel.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 11 juli 2011 om 22:07.
bgf324 is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:06   #12
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk, dat laatste zeg ik eigenlijk ook altijd. Het is mijn hartenwens dat Wallonië een zelfstandige staat wordt, en niet opgeslokt wordt door de eenheidsworst.

Je kan wel zeggen dat we op staatkundige vlakken veel gemeen hebben (ook al voor het bestaan van België), een gemeenschappelijke cultuur hebben we nooit gehad.

Als het aan mij lag, zou men de Waalse taal terug kunnen invoeren. Geen kat spreekt dat nu nog.
Ook cultuur bestaat haast niet meer in Wallonië. Men klaagt vaak dat er geen 'wallons connu' zijn. De Walen kijken immers naar de Franse televisie. Is dat geen schande?
Zorg ervoor dat de Walen massaal televisie van eigen bodem kijken en een eigen (moderne) cultuur ontwikkelen die los staat van Frankrijk, Vlaanderen én Belgie. Een Waalse cultuur in de 21ste eeuw, met eerbied voor het verleden.

Zulk onafhankelijk Wallonië heeft meer bestaansrecht dan een onafhankelijk Vlaanderen in zijn huidige vorm.

Het was dus voor Belgie hé
alfa16vjtd is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:11   #13
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Tjah, die leegte moet opgevuld geraken eh
Nebur is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:11   #14
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
En toen bleef het stil.

Wat met onze nationale trots? De Belgische friet? Wie maakt daar aanspraak op? Wij omdat we Bart hebben of Wallonie omdat ze den barak frituur hebben?
Wij met Bart ... omdat hij er nog enigszins de economie mee doet draaien!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:11   #15
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wacht eigenlijk op een reactie van BWarrior. (Niet op henri1, da's toch een halve troll die geen reactie zonder het woord 'kakken' kan typen)

Naar't schijnt is da nog zo genen dommen, en als je geschiedkundige tekstjes tegen Vlaanderen kan maken, moet je er toch ook pro-België kunnen maken? De anti-Vlaanderen tekstjes zijn we al beugehoord, dus we willen wel wat nieuws horen.

Als ik BUB hoor zeggen 'Een Vlaamse natie heeft geen bestaansrecht', dan vraag ik me af of een Belgische staat dat wel heeft. Die heeft in mijn ogen nog minder bestaansrecht.
bgf324 is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:13   #16
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

België kan dan anno 1830 toch zijn verdienste gehad hebben ter bescherming van de Waalse en de (zuid-)Dietse cultuur tegenover de Franse, uiteindelijk is het allemaal een maat voor niets geweest door de mondialisering. België had eigenlijk na WO1 opgesplitst moeten worden.

Is helemaal geen pro-België-argument! Integendeel zelfs!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 11 juli 2011 om 22:14.
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:13   #17
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2!
Miguelito is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:15   #18
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij hebben een sterke Carnavals- en ommegangstraditie die sterk op mekaar trekt. Qua traditioneel eten verschillen we ook niet veel.

Aan beide kanten van de taalgrens hebben wij zes van zeven abdijen die trappistenbier mogen brouwen. Herenigen we met Nederland, dan hebben we een monopolie!

We doen't alletwee redelijk goed in tennis. Aan beide kanten van de taalgrens zijn er vele bekende strips, die helemaal verschillen van bv. de Amerikaanse of Japanse traditie.

Adolphe Sax vond de saxofoon uit, het begin van de jazz, en Toots Thielemans brak door. (Ik ben eigenlijk geen fan van jazz, maar soit.)

Maar ze streekeigen culturen moeten ook benadrukt worden! Omarm de verschillen en de gelijkenissen!

Laatst gewijzigd door Albrecht : 11 juli 2011 om 22:18.
Albrecht is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:18   #19
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Adolphe Sax vond de saxofoon uit, het begin van de jazz, en Toots Thielemans brak door. (Ik ben eigenlijk geen fan van jazz, maar soit.)
En de man moest naar Parijs om erkenning te krijgen daarvoor. Gelieve het dus niet op het conto van België te zetten.

Overigens is dat inhoudelijk natuurlijk geen pro-België argument.

Laatst gewijzigd door Nebur : 11 juli 2011 om 22:19.
Nebur is offline  
Oud 11 juli 2011, 22:18   #20
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
En toen bleef het stil.

Die hernoemen we gewoon naar Vlaamse Friet, beter dan die slappe kost uit Wallonistan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be