Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 juli 2011, 09:00   #1
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard Onderhandelingen zijn gestart!!

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...a-zeiden.dhtml

En ook dit nog: http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...d-hijsen.dhtml

Het is gebeurt, cd&v zal binnen enkele dagen wel gretig mee gaan onderhandelen en dan krijgen we dit misbaksel van een nota door onze strot geramd....

Verschrikkelijk dat vooral cd&v nog niets geleerd heeft van 2007, blijkbaar moeten ze eerst nog rond de kiesdrempel flirten om door te hebben dat ze toaal fout bezig zijn door steeds maar te buigen voor de franchoponie...

Al moeten we nog rond 2014 wachten ze zullen hun straf nog wel krijgen!! (Al twijfel ik den zeerste dat die regering zonder nva het zolang gaat uithouden.. ik gok max 3 maanden.)

Laatst gewijzigd door matthias999 : 14 juli 2011 om 09:06.
matthias999 is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:06   #2
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Alsof er al een regering is...

Laat ze eerst maar eens proberen te onderhandelen met 7 (of 8). Stel dat blijkt dat ze er zelfs dan niet uitkomen (liberalen willen wel veel veranderen aan het soc-ec van de nota, splitsing BHV zal dan weer moeilijk liggen voor FDF...), dan zal het uiteraard niet meer opgaan om naar de N-VA te wijzen.

Geen paniek, alles komt goed
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:14   #3
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht

Het is gebeurt, cd&v zal binnen enkele dagen wel gretig mee gaan onderhandelen en dan krijgen we dit misbaksel van een nota door onze strot geramd....

Verschrikkelijk dat vooral cd&v nog niets geleerd heeft van 2007, blijkbaar moeten ze eerst nog rond de kiesdrempel flirten om door te hebben dat ze toaal fout bezig zijn door steeds maar te buigen voor de franchoponie...

Al moeten we nog rond 2014 wachten ze zullen hun straf nog wel krijgen!! (Al twijfel ik den zeerste dat die regering zonder nva het zolang gaat uithouden.. ik gok max 3 maanden.)
Wat een zever, men kent het standpunt en de voorwaarden van Wouter Beke.
Oud 14 juli 2011, 09:17   #4
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat de CD&V niet mee rond de tafel zat?
Oud 14 juli 2011, 09:18   #5
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat deze Belgo-Franco-onderhandelingen vlotten.
N-VA wordt dan slapend rijk.
Oud 14 juli 2011, 09:19   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Recht naar der untergang...
Herr Flick is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:21   #7
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Recht naar der untergang...
Het leven kan zo mooi zijn! Either way we win!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:23   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Goede zaak.
Wie gaan ze nu de schuld geven dat het niet lukt ?
Bobke is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:23   #9
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Wat een zever, men kent het standpunt en de voorwaarden van Wouter Beke.
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...-Di-Rupo.dhtml

Lees dit maar eens door

Vooral het dodelijke zinnetje: Als Di Rupo zonder N-VA verder wil, zal hij moeten aantonen dat de MR gegarandeerd de nodige tweederdemeerderheid wil geven.

Ze hebben hun kar al voor 90 graden gedraait. Binnen enkele dagen laten ze de nva vallen...
matthias999 is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:24   #10
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik dacht dat de CD&V niet mee rond de tafel zat?
Dit: "Vergadering met zeven moet CD&V terug aan boord hijsen." is de bedoeling van die zogenaamde onderhandelingen.
Oud 14 juli 2011, 09:26   #11
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit: "Vergadering met zeven moet CD&V terug aan boord hijsen." is de bedoeling van die zogenaamde onderhandelingen.
We zullen wel zien.
Ik denk dat, indien er een regering gevormd wordt op basis van de Nota Di Rupo, het land te klein zal zijn.
Oud 14 juli 2011, 09:28   #12
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
We zullen wel zien.
Ik denk dat, indien er een regering gevormd wordt op basis van de Nota Di Rupo, het land te klein zal zijn.
Laat ons hopen!

Heb jij of iemand anders contacten met de CD&V top? Bezorg hen eens de tekst van Rondas (ik veronderstel dat de NVA mensen die (inhoudelijk) wel kennen).
sjarel is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:29   #13
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Voila. Nu is het moment voor Wouter Beke om zijn GSM af te zetten en op vakantie te vertrekken.

SP.A en Groen kunnen perfect een meerderheid leveren, en dan blijft alles status quo. Ik heb er nog wel 3 jaar voor over.
Nyquist is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:33   #14
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Laat ze eerst maar eens proberen te onderhandelen met 7 (of 8). Stel dat blijkt dat ze er zelfs dan niet uitkomen (liberalen willen wel veel veranderen aan het soc-ec van de nota, splitsing BHV zal dan weer moeilijk liggen voor FDF...), dan zal het uiteraard niet meer opgaan om naar de N-VA te wijzen.
Belgicisten kennende zullen ze dat wel proberen
Nebur is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:35   #15
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Laat ons hopen!

Heb jij of iemand anders contacten met de CD&V top? Bezorg hen eens de tekst van Rondas (ik veronderstel dat de NVA mensen die (inhoudelijk) wel kennen).
Sjarel, de CD&V weet alles van de grendelwetten:ze zijn er als CVP zelf de mede-auteurs van. Waarom denk je dat Eyskens zulke antieke CVP-verklaringen uit zijn mouw schudt? Hij verdedigt gewoon de blunders waar zijn vader voor verantwoordelijk is.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:36   #16
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...-Di-Rupo.dhtml

Lees dit maar eens door

Vooral het dodelijke zinnetje: Als Di Rupo zonder N-VA verder wil, zal hij moeten aantonen dat de MR gegarandeerd de nodige tweederdemeerderheid wil geven.

Ze hebben hun kar al voor 90 graden gedraait. Binnen enkele dagen laten ze de nva vallen...
Je moet toch eens leren lezen.
'Volgens Beke was er over zijn eigen bemiddelaarsnota, met negen uitgewerkte wetsvoorstellen rond Brussel en B-H-V, wél een akkoord met PS en N-VA. Die twee zijn, samen met CD&V, goed voor 70 zetels in de Kamer. "Wij stellen voor om van dit evenwicht te vertrekken en vragen de formateur om de overige zetels nodig voor een tweederdemeerderheid te zoeken".

'Als Di Rupo zonder N-VA verder wil, zal hij moeten aantonen dat de MR gegarandeerd de nodige tweederdemeerderheid wil geven. CD&V is, op zijn zachtst gezegd, sceptisch over die optie, vooral omdat Di Rupo zelf aangegeven zou hebben dat dit niet mogelijk is.'

Dit is toch duidelijk, zonder de NV-A is een tweederde meerderheid voor een staatshervorming niet mogenlijk.
Oud 14 juli 2011, 09:36   #17
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Sjarel, de CD&V weet alles van de grendelwetten:ze zijn er als CVP zelf de mede-auteurs van. Waarom denk je dat Eyskens zulke antieke CVP-verklaringen uit zijn mouw schudt? Hij verdedigt gewoon de blunders waar zijn vader voor verantwoordelijk is.
Bwa, er de jonge CD&V generatie nog eens goed op wijzen kan geen kwaad lijkt me.
sjarel is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:38   #18
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Bwa, er de jonge CD&V generatie nog eens goed op wijzen kan geen kwaad lijkt me.
Tuurlijk niet!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:39   #19
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Alsof er al een regering is...

Geen paniek, alles komt goed
We hebben reeds een precedent om te bewijzen dat het niet aan de NVA ligt, zie de onderhandelingen in 2007, toen stapte NVA uit de onderhandelingen en kwam men er nog niet uit, gezien OVLD er de stekker uittrok
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 14 juli 2011 om 09:39.
Amon_Re is offline  
Oud 14 juli 2011, 09:40   #20
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Je moet toch eens leren lezen.
'Volgens Beke was er over zijn eigen bemiddelaarsnota, met negen uitgewerkte wetsvoorstellen rond Brussel en B-H-V, wél een akkoord met PS en N-VA. Die twee zijn, samen met CD&V, goed voor 70 zetels in de Kamer. "Wij stellen voor om van dit evenwicht te vertrekken en vragen de formateur om de overige zetels nodig voor een tweederdemeerderheid te zoeken".

'Als Di Rupo zonder N-VA verder wil, zal hij moeten aantonen dat de MR gegarandeerd de nodige tweederdemeerderheid wil geven. CD&V is, op zijn zachtst gezegd, sceptisch over die optie, vooral omdat Di Rupo zelf aangegeven zou hebben dat dit niet mogelijk is.'

Dit is toch duidelijk, zonder de NV-A is een tweederde meerderheid voor een staatshervorming niet mogenlijk.
Die lepe vos van een italiaan zal er nog wel iets op vinden...
Ik bereid me alvast voor voor dat tripje naar de afgrond.
matthias999 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be