![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bron : http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110715_109
Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik zag zonet volgend bericht, en ik vind het alarmerend, omdat het aantoont hoe zeer we ons op een glijdende schaal bevinden, waarbij de overheid onder het mom van het beschermen van de burger steeds verder gaat in het censureren en controleren van zijn burgers. Deze keer gaat het om illegale goksites die zullen "geblokkeerd" worden. Hoe is het ook allemaal weer begonnen ? Het begon met het blokkeren van pedofiliesites, de overheid begon daarmee, goed wetende dat niemand daar enig bezwaar zou tegen hebben. Het gaat immers om verwerpelijke, hoogst illegale inhoud. Wat later werd de "Chinese firewall" ingezet tegen een site van Nederlandse makelijk die Belgische pedofielen aan de schandpaal nagelde. Hiermee ging men al een stapje verder in de censuur. Nu zitten we aan de volgende stap : deze keer worden illegale goksites afgesloten. Het gaat om sites die volgens de Belgische Staat niet legaal bezig zijn. Er wordt gezegd dat het spel niet eerlijk gespeeld wordt op die sites, en de speler dus bedrogen wordt. De kansspelcommissie is heel snel om dit soort sites te blokkeren. Nochtans werd er jarenlang niets ondernomen tegen de belspelletjes, waar nochtans elk kind kon zien dat het om puur bedrog ging. Men kan dan ook alleen maar de conclusie trekken dat deze keer censuur gepleegd wordt om geen enkele andere reden dan het beschermen van het marktaandeel van de Nationale Loterij. Ik huiver bij de gedachte dat nu ook al mercantiele redenen de basis vormen waarmee onze linkse moeial staat het internet censureert. Wat zal de volgende stap zijn ? "Vijandig gezinde" politieke partijen en bewegingen ? Ceci n'est pas une démocratie...
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |