![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Met wat komt die hier af gaan ze denken , maar het is een serieuze vraag .
Een paar jaar geleden kocht ik een huis . De zuurstofvoorziening in het chauffagekot werd geregeld door een klapraampje dat niet meer op minimumstand kon staan wegens een afgebroken stukje , de vorige eigenaar had er 2 metalen blokken , zink of tin of zo tegengezet , anders stond het teveel open , koude komt binnen en de brander slaat steeds aan enz... Nu zijn die 2 blokken geschoept , ik weet wel door wie , maar dat interesseert mij niet , ik heb vroeger niet gekeken hoe ver dat raampje juist openstond . Heeft iemand goede raad , te ver open is koude komt binnen , te weinig open = zuurstoftekort . Het is een raampje van 1 meter breed en 30 cm lang .
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() djeezes, ook een oude ketel zeker? De meeste ketels trekken hun luchttoevoer nu van buiten. Er zit voor u nie veel anders op dan ofwel iets nieuws te fabriceren om uw raam open te houden, ofwel een gat boren met bvb zo'n klein ventilatieblazer erop (die wel de lucht BINNEN trekt ipv normaal naar buiten) om zo voldoende zuurstof te hebben.
Ik vind het in ieder geval wel een serieus gevaarlijk spel als daar idd zo weinig zuurstof aanwezig is. Straks val je nog van uw sus als je naar uw ketel gaat kijken |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga zeggen vijf. Zit ik in de buurt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder moet je voor de grootte van het ventilatierooster (en de hoogte waarop je het plaatst), wel contact opnemen met een installateur of verkoper van verwarmingsmateriaal, want die twee zaken zijn wel belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds: een ventilatierooster is toch wel wat anders dan een volledige ketel hé. De regels voor zo'n ventilatierooster bepalen gewoon dat een ventilatierooster voor een bepaald vermogen zo of zo groot dient te zijn. En in geval twijfel aan de betrouwbaarheid van de installateur is er niks dat u verbiedt om méér dan één installateur om raad te vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een oude installatie is het wel maar er is al veel van vervangen , volgens de onderhoudsman in redelijk goede staat , afgelopen jaar 2.700 liter verbruik voor 10 chauffages , lijkt me redelijk .
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss toch maar eens gaan kijken naar zo'n nieuw systeem om lucht binnen te pakken . Zelfs de simpelste doordeweekse bulex heeft tegenwoordig zo'n systeem. Veel veiliger... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zit nu met een opening van 10 cm ( en nee , ik heb het niet over een nakende bevalling ) kwestie om niet van mijn sus te vallen zoals iemand mij hier de stuipen op het lijf joeg .
Een bevriende architect zei mij gisteren , een opening van 200 vierkante centimeter volstaat ( en hij had het niet over een nakende bevalling ![]() Raampje 100 cm , opening dus 2 cm , lijkt mij weinig .
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik dan nog leef ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Eer dat je daar van uw sus valt moet er wel héél weinig zuurstof aanwezig zijn. Het is vooral een probleem voor de werking van uw cv-ketel zélf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Fuck zeg, ik durf hier zelfs geen mening op te plakken, zie eens da'k er naast zit en jullie daar iets overkomt... nee, sorry
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er sowieso te weinig zuurstof gaat zijn , ons wasmachine staat daar , vriendin gaat omzeggens 5 keer per dag in het chauffagekot , meteen een pak zuurstof door opendraaiende deur , en van haar sus valt ze enkel van mij .
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Zolang uw ketel regelmatig (eenmaal per jaar) onderhouden wordt is die helemaal niet onveilig of verdacht, ouderdom speelt daarbij geen rol. Het verbruik zal wel groter zijn dan met een nieuwe maar mits voldoende onderhoud is er geen reden om u zorgen te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als dat raam open staat zal er wel voldoende zuurstof zijn. Wat doe je trouwens met je vriendin dat die van jou flauwvalt? Laatst gewijzigd door groene flamingant : 16 juli 2011 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door groene flamingant : 17 juli 2011 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goeie verluchting is eerder belangrijk voor uw eigen vege lijf indien die ketel bv CO zou lekken. (Of zijn afvoer niet goed is, en dat is dus belangrijker dan de aanvoer van zuurstof... ) Dus als dat een oude installatie is, laat die zeker maar eens nakijken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |