Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 juni 2004, 22:40   #1
Thomas O'Malley
Burger

Standaard

Luc Ponsaerts opgepakt wegens openbare dronkenschap en amokmakerij.

Gisterenavond werd Luc Ponsaerts, voorzitter van de VZW Oude Markt Leuven en tevens gemeenteraadslid van de VLD in Leuven, opgepakt wegens openbare dronkenschap. Hij beweerde dat er amokmakers in zijn cafe "Orient" op de Oude Markt zaten. Meermaals belde hij de politie. Toen die ter plaatse kwamen vlogen de stoelen al in het rond. Het waren niet de door Ponsaerts genoemde amokmakers die voor overlast zorgden, maar wel de cafebaas van cafe Orient zelf.
Niet de zogenaamde amokmakers werden opgepakt, wel Luc Ponsaerts werd gearesteerd. Aan de telefoongesprekken die hij voerde met de politie sprak Ponsaerts al met een dubbele tong. Toen de agenten besloten dat hij zijn roes mocht gaan uitslapen maakte hij het zo bont dat de Louis Tobback, als burgemeester en dus ook hoofd van de politie uit zijn bed werd gebeld. Die besloot, na de gemoederen bedaard te hebben dat Ponsaerts zijn roes verder thuis mocht gaan uitslapen.
Pittig, ironisch en tevens cynisch detail: het was Ponsaerts die Tobback vorige week nog terecht wees toen die dreigde met een sluitingsuur naar aanleiding van overlast en overmatig drankgebruik op de Leuvense Oude Markt.

Bron: RTV-nieuws
Thomas O'Malley is offline  
Oud 9 juni 2004, 22:42   #2
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

We zullen het onderzoek maar afwachten é
Fab is offline  
Oud 9 juni 2004, 23:09   #3
giserke
Banneling

Standaard

we zullen hem een schoon kotteke geven naast dat van rob klop
giserke is offline  
Oud 10 juni 2004, 10:18   #4
Mc Mullem
Vreemdeling

Mc Mullem's schermafbeelding

Standaard

We zullen daar wel een verslagske over zien zeker op den VRT .....
Oud 10 juni 2004, 10:33   #5
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mullem
We zullen daar wel een verslagske over zien zeker op den VRT .....
En ne grote kop in de Morgen
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 10 juni 2004, 11:34   #6
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

LEUVEN - Na een schermutseling op de Oude Markt heeft de Leuvense politie Luc Ponsaerts ter ontnuchtering opgesloten in de cel. De voorzitter van de vzw Oude Markt, en VLD-gemeenteraadslid, belde gisterochtend zelf de agenten omdat amokmakers het voorzien hadden op het terrasmeubilair van café De Orient. De politie had het echter op hemzelf gemunt.

,,De problemen op de Oude Markt zijn achter de rug nu de grootste gangster gevat is'', vertelt Luc Ponsaerts op ironische toon. Hij heeft deze nacht geen oog dichtgedaan. Rond vijf uur ontstond er een schermutseling in zijn café De Orient. De amokmakers werden buitengewerkt maar begonnen daar met het terrasmeubilair te gooien. Ponsaerts belde de politie.

,,De man van de telefooncentrale zei me dat ik met een dubbele tong sprak, dat men het nodige deed en dat ik maar eens moest ophouden met bellen. Op dat moment stopte er een politieploeg. Die pakte niet de dader op, maar mij.'' De politie verweet Ponsaerts openbare dronkenschap. Hij werd ter ontnuchtering opgesloten in de cel.

,,Ik werd er behandeld als een misdadiger. Ik moest mijn broeksriem en schoenen uitdoen en mijn gsm afgeven.'' Ponsaerts ontkent niet dat hij gedronken had. ,,Ik had wel een pint gedronken, maar als dat een reden is om meteen iemand in de cel te werpen. Ik rij niet met de wagen en woon op wandelafstand. Er werd trouwens geen bloed genomen.''

De horecaman bonkte op de deur en maakte kabaal. Na een uurtje was het genoeg geweest voor de agenten. Ze brachten de man naar huis. De voorzitter schreef gisteren het schepencollege en de politietop aan om zijn beklag te doen over de gang van zaken. ,,Als dit de manier is waarop de incidenten op de Oude Markt worden aangepakt, zal er weinig veranderen.''

(Bron : www.nieuwsblad.be)

Een lichtelijk andere versie ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be