Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ

Discussietools
Oud 9 juni 2004, 15:49   #1
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Welke afspraken werden er gemaakt rond de Europese verkiezingen ivm de fracties? Ik bedoel: als er een N-VA kandidaat verkozen zou geraken voor Europa, zit deze dan automatisch bij de EVP of kan hij/zij kiezen (EVA, onafhankelijk, ...)?
Oud 11 juni 2004, 14:24   #2
Yves Leterme
Vreemdeling

Standaard

N-VA kan zich kandidaat stellen om toe te treden tot de EVP. De EVP onderzoekt de aanvraag dan in het licht van een aantal basiscriteria van de EVP en een advies dat zal worden gevraagd aan CD&V. Zowel voor wat betreft de basiscriteria van de EVP als voor wat betreft het advies van CD&V zie ik geen bezwaren. Als N-VA een aanvraag indient om lid te worden van de EVP, dan stelt dit dus geen problemen.
Yves Leterme is offline  
Oud 11 juni 2004, 17:26   #3
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik vind het gedacht om door op N-VA (CD&V) Europees te stemmen in combinatie met het feit dat er partijen als Forza Italia in de EVP zit, niet echt 'positief', eerlijk gezegd.

Ik hoop ergens dat Frieda in de EVA-fractie (Europese Vrije Alliantie, een verzameling van regionalistische partijen oa ERC uit Catalonië) wordt opgenomen. (gesteld dat N-VA die ene zetel haalt bij de Europese verkiezingen)
Oud 11 juni 2004, 22:39   #4
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Nelly Maes zegt haar veto niet meer te zullen gebruiken (Knack) tegen een toetreding van de N-VA tot de EVA-fractie, das al positief!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be