![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Als de gruwelijke gebeurtenissen in Noorwegen één ding duidelijk hebben gemaakt, is het wel dat de gematigden, de redelijken en de democraten veel te lang veel te tolerant zijn geweest tegenover rechts-extremisten, neo-nazi's, christelijke fundi's en ander gespuis.
Tijd voor een harde aanpak. Tijd ook om in te zien dat het niet de moslimextremisten zijn die de grootste bedreiging vormen voor de europese democratische waarden en de veiligheid van onze samenleving, maar wel de rechtse extremisten. Dringend tijd dat ook de veiligheidsdiensten dit inzien,en hun prioriteiten heroriënteren. En ten slotte is er veel te lang te veel ruimte geweest in het publieke debat voor dergelijke ideeën, waardoor zelfverklaarde 'tempeliers' zich gesterkt voelen in hun waandenkbeelden.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Als u het schuim op uw ongewassen krakersmond heeft afgeveegd mag u terug reageren. Waren jullie anarchisten niet voor alle ''gevangenen'' vrij???? En 'harde aanpak'''foei...foei....dat is niet politiek correct hoor......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het schoentje past jou waarschijnlijk beter dan jouw armzalige pogingen om mij kwaad te krijgen, enige connectie hebben met de realiteit. Ik trek mij geen kloten aan van wat al dan niet 'politiek correct' zou zijn. Trouwens, het 'politiek correcte' denken is niet iets wat onveranderlijk blijft. Het is duidelijk dat tegenwoordig het nieuwe politiek correcte denken rechts en nationalistisch is, en al lang niet meer de centrum-linkse consensus van softies uit de sociale sector, die begin jaren '90 dominant was. Maar dit terzijde. Verder zou ik het appreciëren dat je mij geen uitspraken toeschrijf die ik niet heb gedaan. Het is niet omdat ik een links-libertaire visie heb, dat ik mij zou moeten verantwoorden voor de slogans van RAFA of het AK. Ik ben daar geen lid van, nooit geweest. Het enige pand dat ik ooit heb gekraakt was voor een symbolische politieke actie om leegstand en extreem dure huurprijzen aan te klagen in mijn geboortestad Brugge. Ik zou zelf nooit in een kraakpand willen wonen, mijn hygiënische standaarden liggen hiervoor iets te hoog, en ik hou niet van grote honden, noch van cara pils. Maar again, dit geheel terzijde. Overigens zal ik mij nooit door een simpele geest als jij laten opleggen wanneer ik al dan niet "mag" reageren.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 25 juli 2011 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In 1927 vond in de VS het grootste bloedbad op een school ooit plaats, dit had niets met extreem rechts, videogames en vuurwapens te maken http://en.wikipedia.org/wiki/Bath_School_disaster |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als een extreem linkse gaat aandringen achter "harde aanpak " van overheidswege, gaan we toch regelrecht de Stalinistische koers varen zeker ? Met goelags en massagraven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() .. Gentse feesten zullen hem niet bevallen geweest zijn Laatst gewijzigd door elsina : 25 juli 2011 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelieve zo een drama niet te misbruiken voor politieke doeleinden.
Dit is het meest walgelijke trolltopic op politics. Proficiat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Uw reactie is op zijn minst onwijs te noemen. Als een extreem rechtse aanslag u allerlei reactionaire ideeën doet krijgen wat zal dan een mogelijke islamitische aanslag op Europese bodem in u veroorzaken? Gaat u dan ook met het schuim op de lippen roepen dat alle moslims "hard aangepakt" moeten worden? Besef dat emotioneel (en irrationeel) reageren op dergelijke gebeurtenissen altijd slecht is.
Laatst gewijzigd door end : 25 juli 2011 om 04:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat ons alles wat niet kan gekatalogeerd worden onder langharig ongewassen werkschuw tuig in een cordon sanitair steken. ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Als de gruwelijke gebeurtenissen in New York één ding duidelijk hebben gemaakt, is het wel dat de gematigden, de redelijken en de democraten veel te lang veel te tolerant zijn geweest tegenover moslim-extremisten, jihadi's, burka's en ander gespuis.
Tijd voor een harde aanpak. Tijd ook om in te zien dat het niet de rechtsextremisten zijn die de grootste bedreiging vormen voor de europese democratische waarden en de veiligheid van onze samenleving, maar wel de moslim extremisten. Dringend tijd dat ook de veiligheidsdiensten dit inzien,en hun prioriteiten heroriënteren. En ten slotte is er veel te lang te veel ruimte geweest in het publieke debat voor dergelijke ideeën, waardoor zelfverklaarde 'martelaars' zich gesterkt voelen in hun waandenkbeelden.
![]() |
#12 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Wie twijfelt daar nog aan?!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Deze aanslag bewijst gewoon dat elke vorm van extremisme slecht is en moet bestrijd worden. Zowel moslimextremisme als rechtsextremisme. Ik denk niet dat het 1 minder gevaarlijk is als het andere maar dit ongeval maakt wel duidelijk waar haat en onverdraagzaamheid kunnen toe leiden.
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 25 juli 2011 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En gelijk heb je, ik heb zonet een paar interviews gelezen. Het is echt om te kotsen! Kinderen die smeken om genade, en die rotzak blijft er op schieten??? Zowel Noorwegen als de rest van Europa is veel te lax met het onderzoeken van extreem rechts. |
|
![]() |
![]() |