Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Steve Stevaert (sp.a) - 29 maart tot 4 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Steve Stevaert (sp.a) - 29 maart tot 4 april "De gewone Vlaamse jongen, die van zero tot hero uitgroeit. Hij gaat er prat op dat hij fouten maakt en uit die fouten wil hij dan ook leren. Voor de een is hij een platte populist voor de andere herstelt hij het geloof in de politiek en dan vooral i

Discussietools
Oud 16 april 2004, 10:48   #1
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Scholen zijn volgens de wet rookvrij, maar toch zie ik veel rokende collega's ( ik ben zelf ook leraar ) die de wet negeren. Ze beperken zich niet tot de voorziene rokersruimte, maar roken in de gangen, in het "rookvrije" leraarslokaal, op de speelplaats, in diverse lokalen, enz.
Vriendelijk vragen aan de rokende leraars of ze de wet willen respecteren helpt niet. Ze geven wel toe dat ze fout zijn, maar ze hebben geen zin om het roken te laten op plaatsen waar het niet mag. Hiermee overtreden ze de wet en het schoolreglement, tevens geven ze een heel slecht voorbeeld naar de leerlingen toe en tonen geen respect voor hun niet-rokende collega's. Dit terwijl een school de waarde gezondheid hoog in het vaandel moet dragen.
Is het niet hoog tijd dat de regering maatregelen gaat treffen om deze mensen deftig te sanctioneren? bv. Dat de rokers die zich niet aan de wet houden een geldboete van de directie krijgen.
bf62 is offline  
Oud 18 april 2004, 16:42   #2
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor om toe te laten te roken in daartoe voorziene plaatsen, liefst buiten, en overal elders in de schoolgebouwen roken te verbieden, met mogelijkheid om te sanctioneren.
Het zal veel van mijn collega-studenten in de lerarenopleiding geen plezier doen, maar het is volgens mij wel noodzakelijk. Ik geef u dan ook volledig gelijk.
groentje is offline  
Oud 7 juni 2004, 21:11   #3
Laurens187
Vreemdeling

Standaard

Ik (student) moet u toch gelijk geven. Het roken op schoolterreinen draagt niet toe tot een goede opvoeding , laat staan voorbeeld functie. Daarbij pakken de scholen in hun brochures de laatste tijd uit met het feit dat de anti-rook campagnes een belangrijk punt zijn op het agenda, maar in de realiteit zie je als student 364 dagen rokende leerkrachten & 1 dag een foto van een rooklong. Het is tijd dat ze hier iets aan doen , je ziet steeds jongere kinderen roken. Er gaat toch iets mis...
Laurens187 is offline  
Oud 8 juni 2004, 13:24   #4
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

De belangrijkste voorbeelden voor de jongeren zijn niet de leerkrachten, hoor, hoewel sommigen dat niet graag gaan horen. De rolmodellen, zijn de zgn. peer group, de "maten" of "vriendinnen".
Niettemin hoort het inderdaad niet, vind ik.
groentje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be